Gå til innhold

Oppgradere 7-8 år gammel data nå eller vente?


Anbefalte innlegg

Da maskinen min begynner å bli nærmere 7 -8 år gammel tenkte jeg at det var på tide å oppgradere litt. Noen ting har jeg jo byttet ut, så det jeg trenger er ny prosessor, hovedkort og minne i første omgang.

Spørsmålet mitt er da om jeg bør oppgradere nå eller heller vente et år?

 

Maskinen brukes jo bare til enkel Windows behandling og litt video konvertering, men om et års tid tenkte jeg å kanskje teste ut litt spilling osv.

 

Så hva mener dere? Bør jeg bare satse på en i5 prosessor og nytt HK eller kommer det noe nytt fra Intel i løpet av ett år som er hvert å vente på, eller som vil senke prisen på i5 eller i7 drastisk?

 

Maskinen ellers er helt greit. Kjører ssd harddisk og relativt ny strømforsyning på 750 watt. har 4 gb ddr2 minne, men disse er vel bare å kaste? Bør vel kanskje ha nytt skjermkort også. de integrerte fra Intel er vel ikke noe tess til enkel spilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får LGA 1155 hovedkort, 4-8 GiB minne og i5 2500K for drøye 3000 kr. Dette gir høy ytelse per krone. Kan være lurt å vente til Ivy Bridge prosessorene kommer litt utpå våren men etter det blir det lenge til det kommer noe nytt.

 

Du kan oppgradere hovedkort, minne og prosessor nå eller når Ivy Bridge kommer men det lønner seg å vente med å kjøpe grafikkort til du begynner å spille slik at du får mer grafikkytelse for pengene

Lenke til kommentar

da vil jo Sandy bridge vel gå ned i pris. Eventuelt får jeg en ny ivy brigde etter jul til en grei penge. Takker for svar. Tror jeg at jeg venter, og hvis Intel HD Graphics 4000 takler enkel spilling bør det vel funke greit. For en som er vokst opp på 80 og 90-tallet med sim city ønsker jeg egentlig bare en maskin som kan takle nye sim city til neste år :p

Lenke til kommentar

da vil jo Sandy bridge vel gå ned i pris. Eventuelt får jeg en ny ivy brigde etter jul til en grei penge. Takker for svar. Tror jeg at jeg venter, og hvis Intel HD Graphics 4000 takler enkel spilling bør det vel funke greit. For en som er vokst opp på 80 og 90-tallet med sim city ønsker jeg egentlig bare en maskin som kan takle nye sim city til neste år :p

Ikke se bort ifra at Sim City kommer til å kreve like mye eller mer enn BF3, virker som man kan gjøre enorme mengder micromanaging ifølge videoer på youtube.

Lenke til kommentar

Hei. Hvis du har en 7-8 år gammel PC, så spørs det nok om du må bytte skjermkortet uannsett, for da har du vel AGP Skjermkort. Å i dag må du ha PCI Express skjermkort, så derfor hjelper det ikke å bare oppgradere CPU, Hovedkort og Ram. Da får du ikke brukt delene.

Lenke til kommentar

Hei. Hvis du har en 7-8 år gammel PC, så spørs det nok om du må bytte skjermkortet uannsett, for da har du vel AGP Skjermkort. Å i dag må du ha PCI Express skjermkort, så derfor hjelper det ikke å bare oppgradere CPU, Hovedkort og Ram. Da får du ikke brukt delene.

Z68 støtter integrert skjermkort på CPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry. Naturligvis. Det hadde jeg glemt. Har Asus P8P67 selv, og den har ikke Integrert Skjermkort.

Men uannsett så kan han ikke bruke det skjermkortet han har nå.

 

jeg hadde faktisk Pci ekspress skjermkort. kjøpte meg GeForce 7800GTX i 2005 :p Men det tok kvelden i fjor så nå har jeg bare noe dritt som ikke vil fungere. Som flere sier så lurte jeg mest på om det integrerte skjermkortet i Intel sine prosessorer ville holde for å spille Sim City.....

 

Vente på teknologi kan man gjør til man er påmeldt harpetimer, kommer alltid noe nytt fram i tid.

 

Nå har det seg slik at jeg ikke har bruk for noe bedre oppsett før Sim City kommer, så det jeg lurte på og som jeg egentlig har fått svar på er at det kommer bedre teknologier innen den tid som sikkert vil presse prisene nedover på det som finnes nå, eller jeg vil få bedre teknologi til samme pris senere....

Endret av inflames662
Lenke til kommentar

Sorry. Naturligvis. Det hadde jeg glemt. Har Asus P8P67 selv, og den har ikke Integrert Skjermkort.

Men uannsett så kan han ikke bruke det skjermkortet han har nå.

 

jeg hadde faktisk Pci ekspress skjermkort. kjøpte meg GeForce 7800GTX i 2005 :p Men det tok kvelden i fjor så nå har jeg bare noe dritt som ikke vil fungere. Som flere sier så lurte jeg mest på om det integrerte skjermkortet i Intel sine prosessorer ville holde for å spille Sim City.....

 

Vente på teknologi kan man gjør til man er påmeldt harpetimer, kommer alltid noe nytt fram i tid.

 

Nå har det seg slik at jeg ikke har bruk for noe bedre oppsett før Sim City kommer, så det jeg lurte på og som jeg egentlig har fått svar på er at det kommer bedre teknologier innen den tid som sikkert vil presse prisene nedover på det som finnes nå, eller jeg vil få bedre teknologi til samme pris senere....

Vanskelig å si for øyeblikket siden vi ikke vet hvor godt HD 4000 er og heller ikke hva Sim City vil kreve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...