Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

faar opp en feilmelding som sier at jeg maa installere ATK0100 driver men klarer ikke aa finne den noe sted, har ogsaa sjekka asus sine sider uten noe hell. det er en UX32VD saa jeg er litt usikker paa hvor relevant det er i denne traaden men om noen kunne hjelpe meg aa finne driveren ville det vert fint.

 

Edit: Mulig at jeg fant den nå.

Edit2: da var det fikset, den var vist på asus sine sider hele tiden.

siden jeg vet hvor irriterende det kan vere å lete rundt på forum etter en løsning å se folk løse problemer uten å poste hvordan/hvor de fikk drivere og sånt fra skal jeg poste link:

http://support.asus....9zboGSUuWyLgwXV

The URL you are looking for does not exist.

You probably used an expired or wrong URL. Please try to find out the information you need from the following links.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har selvfølgelig mistet garantien når man har åpnet maskinen?

 

EDIT: Akk, ja..

http://support.asus.com/warranty.aspx?SLanguage=en&p=3&s=411&m=UX32VD&hashedid=Z9zboGSUuWyLgwXV#warranty

a. the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;

c. the warranty seals have been broken or altered;

 

Maskinen min har ikke bilde etter bytte av RAM. Virker som minneplassen i seg selv er død.

Hvilke alternativer har man da? Hm.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Man har selvfølgelig mistet garantien når man har åpnet maskinen?

 

EDIT: Akk, ja..

http://support.asus....yLgwXV#warranty

a. the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;

c. the warranty seals have been broken or altered;

 

Maskinen min har ikke bilde etter bytte av RAM. Virker som minneplassen i seg selv er død.

Hvilke alternativer har man da? Hm.

 

Regner med at du har prøvd den gamle minnebrikken? Hvis du mener du ikke har gjort noe for å skade produktet så ville jeg satt inn den gamle ram brikken og sent hele maskinen tilbake, men det er jo en gråsone.

 

evt. hvis alt annet går galt kan du bestille nytt hovedkort fra ebay eller alibaba.

 

Å åpne maskinen skal ikke bryte garantien.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Man har selvfølgelig mistet garantien når man har åpnet maskinen?

 

EDIT: Akk, ja..

http://support.asus....yLgwXV#warranty

a. the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;

c. the warranty seals have been broken or altered;

 

Maskinen min har ikke bilde etter bytte av RAM. Virker som minneplassen i seg selv er død.

Hvilke alternativer har man da? Hm.

 

Regner med at du har prøvd den gamle minnebrikken? Hvis du mener du ikke har gjort noe for å skade produktet så ville jeg satt inn den gamle ram brikken og sent hele maskinen tilbake, men det er jo en gråsone.

 

evt. hvis alt annet går galt kan du bestille nytt hovedkort fra ebay eller alibaba.

 

Jeg mener at jeg ikke har gjort noe galt, men noe må det ha vært, og ettersom jeg var borti så var det antagelig meg.

 

Hvilket HK bruker maskina, og hvor mye ligger det på?`Antagelig stress å bytte? Finner ingen priser el. informasjon rundt dette. Har tatt kontakt med Asus og hørt litt ang. garantien og hvor mye de evt. skal ha for å bytte HK dersom det viser seg å ikke gå på garanti.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Heh, har vært i kontakt med Asus jeg, og det er fyfy å åpne maskinen selv, selv om det ikke er noe segl på dekselet under, så bryter det med garantibetingelsene fikk jeg streng beskjed om. (Finner ikke igjen mailen hvor dette ble skrevet dessverre).

Jeg spurte i forbindelse med nettopp det å oppgradere til SSD og montere en ny RAM-brikke.

 

Men, det de ikke kan se.....

Lenke til kommentar

Asus har reklamert for at maskinen kan oppgraderes. Da kan de ikke si etterpå at du mister garantien. De sier at du mister gaantien ved å modifisere produktet. Spm. er vel egentlig om du modifiserer produktet ved å bytte ram og hdd. Jeg mener at det er lov. Jeg syntes du skal sette inn de gamle delene og sende den tilbake. Når de reklamerer for å kunne oppgradere den, og du ikke har brutt noen forseglinger så har du retten på din side.

Lenke til kommentar

Asus har reklamert for at maskinen kan oppgraderes. Da kan de ikke si etterpå at du mister garantien. De sier at du mister gaantien ved å modifisere produktet. Spm. er vel egentlig om du modifiserer produktet ved å bytte ram og hdd. Jeg mener at det er lov. Jeg syntes du skal sette inn de gamle delene og sende den tilbake. Når de reklamerer for å kunne oppgradere den, og du ikke har brutt noen forseglinger så har du retten på din side.

Ja, jeg returnerer den og se hva som skjer. Evt. må jeg betale for fiksing, noe som uansett er billigere enn ny maskin.

Lenke til kommentar

Huff, lang leveringstid hos dustin som er billigst på ux31a, 8 november. Men skulle kjøpe uansett, men nettbanken min er nede for tiden. Og på faktura feiler kredittsjekken av en eller annen grunn. Synd de ikke har vanlig postoppkrav. Nå må jeg vente helt til nettbanken er i orden + helt til den blir sendt 8 nov og sikkert en uke før den kommer i posten :(

Lenke til kommentar

Huff, lang leveringstid hos dustin som er billigst på ux31a, 8 november. Men skulle kjøpe uansett, men nettbanken min er nede for tiden. Og på faktura feiler kredittsjekken av en eller annen grunn. Synd de ikke har vanlig postoppkrav. Nå må jeg vente helt til nettbanken er i orden + helt til den blir sendt 8 nov og sikkert en uke før den kommer i posten :(

Jeg venter på versjonen med i5-prosessor fra Dustin. Den kommer 25. oktober.

 

Noen som har planer om å ha Windows 8 på den? :)

Lenke til kommentar

Huff, lang leveringstid hos dustin som er billigst på ux31a, 8 november. Men skulle kjøpe uansett, men nettbanken min er nede for tiden. Og på faktura feiler kredittsjekken av en eller annen grunn. Synd de ikke har vanlig postoppkrav. Nå må jeg vente helt til nettbanken er i orden + helt til den blir sendt 8 nov og sikkert en uke før den kommer i posten :(

Jeg venter på versjonen med i5-prosessor fra Dustin. Den kommer 25. oktober.

 

Noen som har planer om å ha Windows 8 på den? :)

 

Vurderte også å bare ta i5en, men den med i7 får jeg for 200kr rimeligere faktisk pga studentrabatt. Har en pc i mellomtiden jeg kan bruke til skolearbeid uansett

Lenke til kommentar

Venter UX31A i hus ila neste uka. Noen som anbefaler clean-install av windows 7 med en gang, eller er ikke dette nødvendig?

 

Standard som m alle asus. Masse bloatware, så jeg anbefaler formatering.

 

Enig med vitty her, var såpass mye bloat at formatering var greit å gjøre.

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva jeg skal gjøre iallefall. Gjorde det samme med denne pcen og brukte ei w7 cd jeg hadde liggende men da funket ikke nøkkelen som fulgte med pcen (står under på klistermerke). Regner med det var fordi jeg installerte professional mens pcen ble levert med home premium. Får bare laste ned pirat iso etter hvilken w7 den blir levert med

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva jeg skal gjøre iallefall. Gjorde det samme med denne pcen og brukte ei w7 cd jeg hadde liggende men da funket ikke nøkkelen som fulgte med pcen (står under på klistermerke). Regner med det var fordi jeg installerte professional mens pcen ble levert med home premium. Får bare laste ned pirat iso etter hvilken w7 den blir levert med

Så lenge du har produktkoden til Windows, trenger du ikke laste ned piratkopi. Link til offisielle Windows 7 iso-filer.

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva jeg skal gjøre iallefall. Gjorde det samme med denne pcen og brukte ei w7 cd jeg hadde liggende men da funket ikke nøkkelen som fulgte med pcen (står under på klistermerke). Regner med det var fordi jeg installerte professional mens pcen ble levert med home premium. Får bare laste ned pirat iso etter hvilken w7 den blir levert med

Så lenge du har produktkoden til Windows, trenger du ikke laste ned piratkopi. Link til offisielle Windows 7 iso-filer.

 

Okei, da er det jo greit :) BTW er ssden også sveiset fast slik som rammen på UX31A?

Lenke til kommentar

Venter UX31A i hus ila neste uka. Noen som anbefaler clean-install av windows 7 med en gang, eller er ikke dette nødvendig?

 

Standard som m alle asus. Masse bloatware, så jeg anbefaler formatering.

 

Enig med vitty her, var såpass mye bloat at formatering var greit å gjøre.

 

Fikk UX31A Prime (i7, 128ssd, 4gb ram) i hus i dag. Etter å ha trykket på den nå i snart 5 timer så må jeg si at jeg er veldig fornøyd så langt. Ufattelig lett, tynn, pen og solid byggkvalitet. Tastaturet er digg å taste på og skjermen er krystall klar. Hører ingen ting til viftestøy. Oppstarten er utrolig rask og oppgavebehandling/surfing går lynkjapt.

 

I windows opplevelsesindex får jeg:

CPU: 7.1

RAM: 5.9

Grafikk: 6.4

Spillgrafikk: 6.4

Harddisk: 7.5

 

Men som nevnt over er det mye bloatware på den. Under egenskaper viser disken en kapasitet på 101gb. Brukt plass er 66.9gb. Ledig plass er 34.2gb.

 

Flere som har samme specs på harddisken under egenskaper?

Lenke til kommentar

Da var endelig nettbanken min i orden, og i det jeg skulle bestille fant jeg ut at det er kommet en til UX31A på dustinhome, med w8!

 

UX31A

UX31A med windows 8

 

er vel bare å kjøre på med w8 eller? Tror dere det blir noe tull med drivere elns? Venter med å bestille til i morgen

 

EDIT: Ser vel ut til at w8 forhåndsbestilles og blir sendt i løpet av 1-3 dager, mens den vanlige ikke kommer på lager før 8.10? Kan dette stemme?

 

EDIT2: NY ZENBOOK MODELL. ASUS ZENBOOK U500VZ

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Da var endelig nettbanken min i orden, og i det jeg skulle bestille fant jeg ut at det er kommet en til UX31A på dustinhome, med w8!

 

UX31A

UX31A med windows 8

 

er vel bare å kjøre på med w8 eller? Tror dere det blir noe tull med drivere elns? Venter med å bestille til i morgen

 

EDIT: Ser vel ut til at w8 forhåndsbestilles og blir sendt i løpet av 1-3 dager, mens den vanlige ikke kommer på lager før 8.10? Kan dette stemme?

 

EDIT2: NY ZENBOOK MODELL. ASUS ZENBOOK U500VZ

 

Har ligget Zenbook's med W8 til forhåndsbestilling den/de siste uken(e) på mpx/komplett/DUstin osv. Er vel også kommet en rimelig utgave med i3 cpu til litt over 6k.

 

Her er en link til 5 (simple) grunner til å ikke velge w8: http://www.hardware.no/artikler/5-gode-grunner-til-a-em-ikke-em-kjope-windows-8/113194

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...