Gå til innhold

Vil gjøre nettskyen billigere for deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper ikke helt artikkelens forutsetninger, blir det virkelig dyrere per GB data lagret? Ting som personal kjøling, areal osv er jo omtrent på samme nivå per HD som før skulle man tro, mens prisen går nedover (ihvertfall på sikt) på selve HDDene.

 

Ellers så har jeg vel syslet med ett slags "space monkey"-oppsett selv, der man finner en kjenning, og man har backupservere hos hverandre. Det er en enda billigere løsning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke helt artikkelens forutsetninger, blir det virkelig dyrere per GB data lagret? Ting som personal kjøling, areal osv er jo omtrent på samme nivå per HD som før skulle man tro, mens prisen går nedover (ihvertfall på sikt) på selve HDDene.Ellers så har jeg vel syslet med ett slags "space monkey"-oppsett selv, der man finner en kjenning, og man har backupservere hos hverandre. Det er en enda billigere løsning.AtW

 

Ja, artikkelen innledes litt rart. Både harddisker og cloud storage blir billigere, men prisen på harddisker minker raskere enn prisen på cloud storage. Så forskjellene blir større (per GB er det nå ca. 20 ganger dyrere med cloud storage, i følge Space Monkey).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Underlig prinsipp. Jeg skulle like å vite algoritmen for hvordan data spres samt %-vis risiko for at det mangler en bit når du trenger noe.

 

Det må i alle tilfeller gå med mye mer disk med denne metoden enn ved tradisjonell lagring hos et datasenter (tradisjonell cloud). Dermed tviler jeg også en smule på prisantagelsene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ingen som stusser på at et firma vil bruke din båndbredde og i tillegg ta betalt av deg for dette..

Di skulle fått solgt boxen til meg og gitt feks, 1TB lagring til meg og 1TB til Skyen med mulighet for utvidelse av lagringsplass og ingen årlig "avgift"

Endret av TaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...