Cuneax Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 Microsoft vil redusere forsinkelsen til 1 millisekund. Trykkskjermer skal bli superraske
ZiggyStardust Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 I artikkelen for man inntrykk av at MS skal stå for denne utviklingen, men i videoen sies det helt tydelig at Microsoft ønsker seg dette. De bygget et test system for å se forskjellen.
pantera9 Skrevet 13. mars 2012 Skrevet 13. mars 2012 I artikkelen for man inntrykk av at MS skal stå for denne utviklingen, men i videoen sies det helt tydelig at Microsoft ønsker seg dette. De bygget et test system for å se forskjellen. Vel, det er jo forskning, så det kan godt hende de faktisk prøver å utvikle en prototype for å oppnå målet. Typisk microsoft er jo å bidra til økt effektivitet i all hardware, for så å dele dette med hardwarebransjen som bruker deres OS.
Deimos_Anomaly Skrevet 13. mars 2012 Skrevet 13. mars 2012 Jeg tror helst Microsofts intensjon er å inspirere andre til å fokusere på forsinkelse i utvikling av sine produkter.
0stepop Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Målet burde fra starten ha vært standard USB-mus hastighet på 8ms (125hz). 1ms (1000hz) vil suge mye mere ressurser av systemet. Men det kunne jo vært en ide å gjort det variabelt for å spare batteri. Sette opp samplerate når brukeren spiller f.eks. Apropos, 1ms på musen i Windows er allerede mulig og helt fantastisk
Juke Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Veldig interessant. Men som de påpekte i videoen, får man litt "rubberband"-effekt selv ved 10 ms. Dersom bildefrekvensen på skjermen er på 60Hz, noe som betyr at det går ca 16,7 ms mellom hvert bilde som vises, slipper man vel ikke unna en godt merkbar rubberbandeffekt uansett? Men jo takk, vil gjerne ha en lavere forsinkelse enn det som er vanlig på dagens telefoner. 1 ms forsinkelse på registreringen av fingerens posisjon kombinert med en 480Hz bildefrekvens på skjermen bør kunne gi et tålelig greit resultat.
Anbefalte innlegg