Gå til innhold

Hva er ditt favorittspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

delt Age of empires 1 og 2. :love:

 

EDIT: Ser at Nedward ønsker litt begrunnelse og det skal han faen meg få :thumbup:

 

Først må det nevnes at jeg anskaffet disse spillene (inkl tileggspakkene) samtidig i collectors editionen, noe også flere av mine venner gjorde. Derfor spilte jeg begge spillene mer eller mindre samtidig og de er på mange måter veldig like og jeg likte begge like mye. Det er av den grunn jeg har valgt å gi dem delt 1.plass når det gjelder mine favoritt spill.

 

Hva som gjør disse spillene bra etter min smak er blant annet hvor vakre spritsene er, musikken er også vakker og jeg rett og slett elsket det å bygge min egen by. Mang en time har gått med editoren og de lærerike campaignene. Historiene grep meg virkelig de uttallige nasjonene man kunne spille som gjorde at det alltid var en ny utfordring rundt hjørnet. Etter en stund ble også mulitplayeren en viktig del av opplevelsen for meg da jeg for første gang fikk prøvd å spille mot og med vennene mine når internet endelig kom til gata :w00t: Må også nevnes at disse spillene var måten jeg lærte meg engelsk, Europeisk historie og ga meg interessen metallarbeid og bygningslære. Hender fremdeles at jeg blåser litt støv av det slitte coveret og fyrer opp et par runder. kort sagt kommer mine framtidlige unger til å bli tvangsforet litt gammeldags AoE :thumbup:

Endret av AndyF
Lenke til kommentar

Det blir vanskelig. Tror faktisk jeg går for Counter Strike Source, rett og slett fordi jeg har spilt det siden det kom ut, og jeg går liksom aldri helt lei det. Kan gjerne være borte fra det i flere måneder, men plutselig sitter jeg å gamer det igjen.

Lenke til kommentar

F-22 total air war er favoritten min. Det er en veldig god simulering av F-22 som ble laget av et firma som også lagde profesjonelle flysimulatorer. Det meste er realistisk simulert, bortsett fra eye-candy. Med tanke på at spillet kom ut omtrent samtidig som flyet hadde sin jomfrutur så har dem klart å truffet veldig bra på spec til flyet, som på den tiden var hemmelige. Synd at det er utdatert på grafikk, og ikke særlig kompatibelt med noe nyere enn Windows 98.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Descent 1 og 2. Interplay. Kom i 1995 og hadde omtrent alt som senere har blitt klisjeer i fps:

 

Ekte 3D (Doom var i bunn et 2D spill, presentert i 3D)

Dynamisk lys

Homing missiles

Miner

Laser, med mange oppgraderinger

Episke bosskamper

Perks for å gjøre seg delvis usynlig.

Flerspiller over nett!! Husk at internett i seg selv var nytt for de fleste.

En flyvende hjelperobot som hacker computere og viser vei (D2)

3D kart over området (trådgeometri)

 

Gøy å spille, men for vanskelig å mestre. Slo derfor ikke gjennom som Doom. Skal sier at Doom kom litt før.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Det overlegent beste spillet jeg har spilt er RPG-spillet Gothic 2 (med tilleggspakken Night Of The Raven).

 

Veldig bra kampsystem, levende og fantasirik verden, herlig musikk, innlevelse!, dialoger med flere gode valg(muligheter) og som får konsekvenser!, historie, åpen fri verden og akkurat passe linjært, ikke levelscaling,bra AI (bedre enn i de fleste nyere spill), tøffe motstandere allerede fra start ++. Spillet er helt elsk rett og slett.

Endret av raptastic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...