Gå til innhold

Hva står i manualen?


Anbefalte innlegg

Når man bygger pc, hvor går grensen på hva som står i manualen?

 

Står det for eksempel hvor ALLE ledningene skal, hvor "kabinett-kabler" skal?

Hvilke vei jeg skal sette skjermkortet, hvordan man setter ting på den?

 

Står f.eks hvordan man fester PSU?

 

Hva er det IKKE som står i manualen, som gjerne burde ha vært, eller hva som står der, som ikke er nødvendig?

 

PS: Står det på norsk eller engelsk, om det er engelsk, sliter jeg i helvette

fikk en 2'er på engelsk tentamen, før jul! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har fått komponentene så kan du gå til produsentens produktside og laste den ned. Da ser du hva som står i den.

 

Kablene fra kabinettet er merket og du finner ofte tilsvarende merker på hovedkortet (stort sett).

 

Mest sannsynlig engelsk, men med mange illustrasjoner.

 

Ja, montering av PSU er illustrert og beskrevet i manualen til kabinettet, hovedkortet og strømforsyningen.

 

Vanskelig å si noe om hva som står/ikke står i en manual som en ikke kjenner til og enda vanskeligere å si hva som er nødvendig at det står der. Jeg ville neppe trengt en manual i det hele tatt, selv om den kan være grei å ha. Andre vil ha veldig stor nytte av å bli minnet på om at du må plugge til strømmen for å få maskinen til å starte.

 

Det meste er logisk og om du bruker litt tid, ser på illustrasjoner og finner fram ordboka så går dette sikkert bra.

 

Finnes også mange guider f.eks. Min lenke

 

Kanskje du samtidig lærer litt mer engelsk...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

"font panel header" kan være et helvete å sette inn, spesielt tidligere da man ikke hadde "front panel header clips":

 

q-connector.jpg

 

Ellers hadde jeg ikke noe problemer tidligere, enig at engelske manualer kan være tekniske og lite bilder men jeg tror du klarer det etter å sjekket litt før du bygger, det er veldig logisk hvordan ting er.

 

Viktigste er å ungå statisk eleksitet og kortsluttninger samt å ødlegge ting fysisk.

Men som regel er det forklart godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...