Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Jeg bruker akkurat nå Samsung Galaxy SII. Vurderer fortløpende One X.

Og avventer litt mer tester og tilbakemeldinger fra folk. F eks her.

Men sannsynligvis så venter jeg vel på det som alle snakker om er den nye "kamerakongen"...

Nokia 808 Purewiev.

At operativsystemet der er Symbian Belle, er litt negativt. Men betyr ikke alt for meg.

Jeg bruker mobil til nesten bare... tale - sms - e-post - litt surf - og... sist og viktigst. Video/bilder.

 

Nå har vel også Nokia hintet om at de skal bruke den samme kamerateknologien i kommende Windows 8, som +- regnet er 6 måneder unna. Det kan bli en kombinasjon vi knapt har sett maken til ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kost meg med min siden vi fikk den inn i butikk i går. For en telefon! Gikk fra Sensation til denne og ikke sett meg tilbake.

 

Ligger meget godt i hånden. Veldig god på musikk. Ikke testet kamera veldig mye, men det jeg har sett lover godt. Den føles overraskende liten i forhold til tekniske mål, og ikke minst veldig lett! Det er nå 67% igjen på batteriet som jeg tok ut av laderen 09 i dag tidlig. Bruken har vært ca 35 min musikk, ca 100 meldinger sent på facebook (høy skrytefaktor :D), 5 bilder tatt, to videosnutter tatt, litt leking med glowball.

 

Alt i alt, beste telefonen jeg noensinne har hatt (siste tre var iPhone 3GS, iPhone 4, HTC Sensation)!

 

Vil du si det er verdt en oppgradering fra Sensation (XE)?

 

Sikkert.Kameraet er mye bedre. Skjermen er mye bedre.Den har 32 GB fastminne, som sikrer bedre datahastighet enn minnekort, men minnekort har også sine fordeler. Videre har den større skjerm, uten å være altfor mye større i "fotavtrykk". Lyden i musikkspilleren er veldig bra, spesielt til popmusikk. Den har Near Field Comminication-teknologi innebygget (dette er visstnok avhengig av støtte hos mobiloperatør). Den er forhåpentligvis bedre og tryggere å holde i enn Sensation.

 

Dessverre burde batteriet på One X vært kraftigere, og man kan ikke bytte det ut i et større, som på Sensation. Kameraglasset sitter meget utsatt til, i motsetning til Sensation.

 

Jeg kommer muligens til å gå for One X, men vil vente og lese flere tester. Ja, dersom jeg ikke blir helt "fanget" når jeg får prøve en etter påsken.

 

EDIT: Må vel nevne at den ikke har FM-radio. Her kan man velge en internettradio-app, men det krever jo dataoverføring. Dersom man må ha fm-radio, må man se etter en annen mobil.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Vil du si det er verdt en oppgradering fra Sensation (XE)?

 

Jeg synes absolutt det! Nå skal det sies at min Sensation ikke oppførte seg helt bra, så måtte hatt ny telefon snart uansett. Men One X er noe helt annet; Mye bedre lyd på musikk og i samtaler, lettere og større, et kamera i en helt annen klasse, rå på alt som krever litt ytelse (surfing på flash-tunge sider, spill, film, etc..), ser penere ut, sklir lettere ned i lommen (rett og slett pga tykkelsen - eller tynnelsen om du vil ;))

 

Kort fortalt; har du råd - løp og kjøp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iflg. Prisjakt.no har de den på Lefdal på Storo. Vet ikke om de har åpent på påskeaften, umulig å finne ut på deres hjemmeside.

 

Noen flere som har erfaringer med 1X som de kan dele med oss som sitter litt på gjerdet?

Batterikapasiteten?

Noen har antydet at den kan lagge litt?

Skjermen? - i påskesola?

Hvordan ligger den i hånda, betjenes med ei hånd?

++ etc.

Lenke til kommentar

Kost meg med min siden vi fikk den inn i butikk i går. For en telefon! Gikk fra Sensation til denne og ikke sett meg tilbake.

 

Ligger meget godt i hånden. Veldig god på musikk. Ikke testet kamera veldig mye, men det jeg har sett lover godt. Den føles overraskende liten i forhold til tekniske mål, og ikke minst veldig lett! Det er nå 67% igjen på batteriet som jeg tok ut av laderen 09 i dag tidlig. Bruken har vært ca 35 min musikk, ca 100 meldinger sent på facebook (høy skrytefaktor :D), 5 bilder tatt, to videosnutter tatt, litt leking med glowball.

 

Alt i alt, beste telefonen jeg noensinne har hatt (siste tre var iPhone 3GS, iPhone 4, HTC Sensation)!

 

Vil du si det er verdt en oppgradering fra Sensation (XE)?

 

Sikkert.Kameraet er mye bedre. Skjermen er mye bedre.Den har 32 GB fastminne, som sikrer bedre datahastighet enn minnekort, men minnekort har også sine fordeler. Videre har den større skjerm, uten å være altfor mye større i "fotavtrykk". Lyden i musikkspilleren er veldig bra, spesielt til popmusikk. Den har Near Field Comminication-teknologi innebygget (dette er visstnok avhengig av støtte hos mobiloperatør). Den er forhåpentligvis bedre og tryggere å holde i enn Sensation.

 

Dessverre burde batteriet på One X vært kraftigere, og man kan ikke bytte det ut i et større, som på Sensation. Kameraglasset sitter meget utsatt til, i motsetning til Sensation.

 

Jeg kommer muligens til å gå for One X, men vil vente og lese flere tester. Ja, dersom jeg ikke blir helt "fanget" når jeg får prøve en etter påsken.

 

EDIT: Må vel nevne at den ikke har FM-radio. Her kan man velge en internettradio-app, men det krever jo dataoverføring. Dersom man må ha fm-radio, må man se etter en annen mobil.

 

One X har FM radio!!!

Lenke til kommentar

Iflg. Prisjakt.no har de den på Lefdal på Storo. Vet ikke om de har åpent på påskeaften, umulig å finne ut på deres hjemmeside.

 

Takker. Ser flere Lefdal har den. Svindyr med Telenorbinding, så spørs om det ikke blir uten.

Lenke til kommentar

Iflg. Prisjakt.no har de den på Lefdal på Storo. Vet ikke om de har åpent på påskeaften, umulig å finne ut på deres hjemmeside.

 

Takker. Ser flere Lefdal har den. Svindyr med Telenorbinding, så spørs om det ikke blir uten.

 

Regner med en del slike el-varehus tar fri påskeaften, men det går jo an å håpe. Det blir tidsnok hverdag igjen, selv om det er lenge å vente for de som er helt på tuppa etter denne telefonen. Jeg er slik selv, når det er noe jeg bare må ha, så de har min dypeste sympati.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...