Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det blir nevnt flere plasser. Her er forresten en test av HTC Sensation XE med Beats Audio:

http://www.engadget....s-audio-review/

 

Ser ut til at det kun er en spesiell EQ-instilling... :(

 

Her er en kjapp test av HTC One X:

http://www.smartphon...d-one-s-taster/

 

"HTC har latt ingeniørene i Beats boltre seg så fritt som det er fysisk mulig å gjøre i en mobiltelefon. Resultatet er en nyutviklet DAC som skal hindre at signalet påvirkes av støy ved konvertering fra digitalt til analogt format. Spenningen på lydutgangen er doblet fra 0,5 V til 1 V, og sammen med gode øreplugger skal dette bidra til at signalet ikke taper seg på veien frem til trommehinnene dine."

 

"Den nye DAC-en vil sammen med algoritmen fra Beats sørge for at du får bedre lyd, samme hvilket hodesett du har, forklarte Graham Wheeler."

 

Hentet herfra!

 

Det kan høres ut som det ikke er _kun_ er en EQ-instilling, men at Beats faktisk har vært med og puttet i litt hardware.

Endret av SvenniX
Lenke til kommentar

Aaaah.. valgest kvaler.. Kjøpe denne på mandag, eller vente til de lanserer Galaxy s3?! Min kjære Galaxy S2 har jo tjent meg godt nå i snart et år, og fikk meg til å like Samsung sine telefoner. Men det er noe med htc jeg liker godt også. Vet ikke helt hva jeg synes om at htc one s har fått keramisk aluminiumskropp, mens htc one x må "ta til takke" med polykarbonat heller.

Lenke til kommentar

Er det ingen egen tråd på forumet om HTC One S? Etter min mening en mye mer tiltalende telefon... Ser at den også er bekreftet til den 2.april. Qualcommen som står i den skal yte vesentlig bedre enn Tegra3 som sitter i HTC One X, men jeg er spent på strømforbruket, og om den ekstra lavhastighetskjernen på Tegra3 har noen innvirkning her. Skjermen er også en vesentlig faktor, noen som har sett HTC One S sin skjerm i sollys?

 

/Espen

Lenke til kommentar

Er det ingen egen tråd på forumet om HTC One S? Etter min mening en mye mer tiltalende telefon... Ser at den også er bekreftet til den 2.april. Qualcommen som står i den skal yte vesentlig bedre enn Tegra3 som sitter i HTC One X, men jeg er spent på strømforbruket, og om den ekstra lavhastighetskjernen på Tegra3 har noen innvirkning her. Skjermen er også en vesentlig faktor, noen som har sett HTC One S sin skjerm i sollys?

 

/Espen

Enig i at One S har noen ting ved seg som er mer tiltalende. Som keramisk aluminiumskropp, at den er så tynn som den er og SAMOLED. Jeg har dog troen på super IPS lcd2 skjermen som er i One X også, men den taper nok grundig på sortnivå tenker jeg. Men at Qualcomm-brikken som sitter i S gruser Tegra 3 er jeg uenig i, ikke fordi 4 kjerner ensbetydig er bedre en 2 kjerner, men pga. at jeg har og god tro på Tegra 3 med tanke på strømforbruk.

 

Når det gjelder lysstyrke på skjerm er det nok One X som kommer seirende ut, pga. skjermteknologien som er brukt. Men jeg tenker at One S kommer til å klare seg greit den også.

 

Virkelig synd at amobil ikke fikk publisert testen av One X i dag, hvis den hadde gjort det bra på testen, kunne jeg nok gått til innkjøp av One X på mandag, selv om det betyr å kanskje gå glipp av en S3 med Exynos 5250.. *sikle*

Endret av Maggot_FF
Lenke til kommentar

Tidlige tester av Krait som sitter i HTC One S tilsier at den gruser Tegra 3 i bortimot alle syntetiske tester (uten at det trenger ha all verden å si i virkeligheten).

http://www.anandtech.com/show/5563/qualcomms-snapdragon-s4-krait-vs-nvidias-tegra-3

 

Det største problemet med X er at den er stooor, tror ikke den blir mulig å bruke med en hånd, noe jeg mener man skal kunne gjøre med en telefon...

 

/Espen

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Tidlige tester av Krait som sitter i HTC One S tilsier at den gruser Tegra 3 i bortimot alle syntetiske tester (uten at det trenger ha all verden å si i virkeligheten).

http://www.anandtech...nvidias-tegra-3

 

Det største problemet med X er at den er stooor, tror ikke den blir mulig å bruke med en hånd, noe jeg mener man skal kunne gjøre med en telefon...

 

/Espen

Har sett de samme testene, men som du sier, tror ikke det vil ha mye å si i daglig bruk. Det med størrelse blir jo smak og behag, personlig synes jeg 4,7 tommer er en grense de ikke burde går for langt over med tanke på praktikalitet, men den blir langt ifra for stor for min del. Note derimot blir for stor til enkel betjening med en hånd. 4,7 tommer og 720p? ja takk. :p Hadde vi enda fått noen håndfaste fakta om SGS3 hadde ting blitt så mye lettere!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ikke verst. Håper Komplett gjør det samme, men frykter jeg ikke får den med meg på påskeferie.

 

Expansys sender vel fra Frankrike, hvordan blir det med mva. da? Er det med i prisen, er det jo en bra pris.

Og hva med norsk reklamasjonsrett? I utlandet er det vel ikke mer enn 1-2 år.

Lenke til kommentar

- MVA er inkl. i prisen på 4580,- Innrømmer at jeg ikke aner hvordan reklamasjonsretten er, dette blir forresten tredje telefonen jeg kjøper fra Expansys.no.

 

Reklamasjonsretten i Frankrike går over to år, og skal virke like greit som i Norge så lenge siden er seriøs. (har aldri handlet fra expansys selv) Hvordan er de med tanke på leveringstid? Og pris på leveranse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...