Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Og DER var min bestilt hos MPX *dødsfornøyd!* Må si jeg virkelig gleder meg til denne mobilen. Har fra før en knust Galaxy S2 som jeg knuste en måned etter jeg fikk den og har gått med den slik i et år.. Nå skal det bli glede i huset ved å endelig ha en strøken skjerm (og FOR en skjerm!)! Har allerede kjøpt inn NFC-brikker som skal programmeres straks telefonen kommer i hus. Valgte "Hjem på døren" for raskest mulig leveranse, men bestilte kl fem i ettermiddag, så spørs om jeg får den i morgen heller. Uansett så GLEDER jeg meg!

Valgte hvit og satser på at jeg klarer å holde den ren og pen i lange tider.

Er enig med CellularDude i at mobilen skulle hatt kameratast og at av/på-knappen var plassert på siden istedet for toppen. Er vant til siden, men får vel bare vende meg til toppen :)

Nå må tida bare gå, så mobilen kan finne veien til min dør! Lover å si ifra når den er mottatt!

(ser forresten at de har 1 igjen på MPX, løp og kjøp! Det var 19 igjen da jeg bestilte.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får min på døra i kveld :-) Men kom jo på en ting litt sent, og d var selvfølgelig at denne mobilen krever:

 

!MikroSIM!

 

Så jeg ringte Talkmore kl 9 i dag og det skulle ta 1-2 virkedager. Håper virkelig det stemmer.. Kjipt nok å vente på mobilen, og så må jeg vente med å bruke den også!

Bare et tips til dere andre;-)

Lenke til kommentar

Kost meg med min siden vi fikk den inn i butikk i går. For en telefon! Gikk fra Sensation til denne og ikke sett meg tilbake.

 

Ligger meget godt i hånden. Veldig god på musikk. Ikke testet kamera veldig mye, men det jeg har sett lover godt. Den føles overraskende liten i forhold til tekniske mål, og ikke minst veldig lett! Det er nå 67% igjen på batteriet som jeg tok ut av laderen 09 i dag tidlig. Bruken har vært ca 35 min musikk, ca 100 meldinger sent på facebook (høy skrytefaktor :D), 5 bilder tatt, to videosnutter tatt, litt leking med glowball.

 

Alt i alt, beste telefonen jeg noensinne har hatt (siste tre var iPhone 3GS, iPhone 4, HTC Sensation)!

Lenke til kommentar

Et ankepunkt i forhold til min gamle Sensation jeg kunne tenkt meg å få greie på

 

- er ringelyd/ lyd generelt(multimedia) så svak som i sensation? ( trengte tillegsprogram for å få opp lyd)

- led lyset for sms, mms, mail, tapt anrop etc, det skrudde seg automatisk av etter få minutter, helt idiotisk selvsagt, så fungere dette bedre på X ?

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne lyden med Sensation da jeg ikke har brukt den telefonen, men jeg opplever både musikk- og ringelyden i X som klar og fin. Jeg har tvillingsim og fikk kjæresten min til å ringe meg, og lyden var høyere på X enn iPhone 4. Som musikkspiller er lyden tilfredstillende (har bare brukt in-ear ørepropper, ikke større headset).

 

LED-lyset blinker helt til du åpner mail/SMS/whatever. Fikk mail i dag morges som jeg ikke har åpnet, og lyset blinker enda.

 

Det var noen som etterlyste sammenligning av bilder. Her har jeg tatt bilde ut av vinduet mitt med et kompaktkamera (Casio Exilim ZR-100), iPhone 4 og HTC One X.

 

1. Casio Exilim ZR-100:

 

Wsmic.jpg

 

2. iPhone 4

 

EGPkR.jpg

 

3. HTC One X

 

XNrrl.jpg

 

 

Bedøm selv

Endret av JoeSchmo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kost meg med min siden vi fikk den inn i butikk i går. For en telefon! Gikk fra Sensation til denne og ikke sett meg tilbake.

 

Ligger meget godt i hånden. Veldig god på musikk. Ikke testet kamera veldig mye, men det jeg har sett lover godt. Den føles overraskende liten i forhold til tekniske mål, og ikke minst veldig lett! Det er nå 67% igjen på batteriet som jeg tok ut av laderen 09 i dag tidlig. Bruken har vært ca 35 min musikk, ca 100 meldinger sent på facebook (høy skrytefaktor :D), 5 bilder tatt, to videosnutter tatt, litt leking med glowball.

 

Alt i alt, beste telefonen jeg noensinne har hatt (siste tre var iPhone 3GS, iPhone 4, HTC Sensation)!

 

Godt å vite at den ligger godt i hånden. Har Sensation, og den er formet slik at den lett kan glippe. Dette fordi sidene skråner mot bunnen, og siden telefonen nå engang er bred og glatt på sidene, vil den lett vippe opp på en av sidene nå man skifter grep. Dette er ubekvemt, for man må alltid passe på dette.

 

One X frister veldig! Men den kunne hatt bedre batteritid, selv om den sikkert ikke er så mye verre en mange av konkurrentene, slik som Samsung Galaxy S 2.

 

Men jeg har ennå ikke prøvd One X, så får vi se om møtet med den ender med kjøp.

Lenke til kommentar

Kost meg med min siden vi fikk den inn i butikk i går. For en telefon! Gikk fra Sensation til denne og ikke sett meg tilbake.

 

Ligger meget godt i hånden. Veldig god på musikk. Ikke testet kamera veldig mye, men det jeg har sett lover godt. Den føles overraskende liten i forhold til tekniske mål, og ikke minst veldig lett! Det er nå 67% igjen på batteriet som jeg tok ut av laderen 09 i dag tidlig. Bruken har vært ca 35 min musikk, ca 100 meldinger sent på facebook (høy skrytefaktor :D), 5 bilder tatt, to videosnutter tatt, litt leking med glowball.

 

Alt i alt, beste telefonen jeg noensinne har hatt (siste tre var iPhone 3GS, iPhone 4, HTC Sensation)!

 

Vil du si det er verdt en oppgradering fra Sensation (XE)?

Lenke til kommentar

Ikke spesielt imponert av bildet. Bra til å være mobilkamera, men vil ikke kunne erstatte et skikkelig kompaktkamera med det første.

 

Fortsatt ikke mulig å trylle med fysikken når det kommer til glass/linser, men vi begynner å nærme oss en kvalitet der mange i det minste ikke lenger ser behov for de aller billigste kompaktkameraene.

 

Folk bruker jo stort sett mye av de daglige bildene til Facebook oppdateringer, Flickr, små bilderammer og visning på HDTV og til det bruket bør denne kvaliteten være akseptabel for de fleste.

 

Har fortsatt tro på softwareoppdateringer når det kommer til kameraet på HTC One X. Har funnet flere rom for forbedringer der, men det fungerer greit til å være første firmware.

Lenke til kommentar

Okei, nå har jeg hatt litt tid her i stua og sammenlignet One X, Desire HD og Lumia 800.

 

Førsteinntrykk, nydelig telefon, utvilsomt! Skjermen er kanskje det beste jeg har sett på en telefon. Den ligger bra i hånda, det er god lyd både i headsetet og fra telefonen og man merker man holder kvalitet.

 

I forhold til Desire HD er det som en ny verden, helt klart. Android er raskere og bedre, skjermen er større og alt ser generelt mer bra ut, og voksent.

 

MEN, og det er stort MEN for meg. Rett ut av esken, uten noe som helst form for oppfylling med apps, musikk, bilder, video etc, så er den ikke fullt så rask som jeg trodde den skulle være. Den småhenger litt, spesielt ved åpning av multitaskingskjermen. Og å åpne programmer, selv de tunge, går som en drøm, men det er faktisk hint av smålagg og ettersleng hos den i bruk nå og da.

 

Jeg trodde i og for seg at Android skulle fungere sømløst med så mange kjerner og kraft, men det gjør den altså ikke. I forhold til Lumia 800 hadde Lumiaen en merkbar bedre flyt over hele linja. Tja, det er mulig det minimalistiske og lite krevende utseende til Windows Phone har mye å si, samt de veldig korte animasjonene Microsoft har lagt inn i sitt OS som "gjør" det, men likevel: en så dyr telefon med dagens hotteste specs burde ha fungert hakket mer sømløst etter min mening.

 

Og det er ikke meninga å tråkke noen på tærne, selv om sikkert mange er ute etter å beskytte Android og HTC for alt det er verdt, men det var realiteten rett ut av esken. Til tider smått med lagg og litt etterheng på div. åpninger av ting.

 

Alt i alt er jeg mektig imponert (ja, for det er jeg!), men jeg hadde forventet hakket mer sømløshet på enkelte områder, og det er selvsagt Android jeg sikter til. Om det er Sense til HTC som har noe av skylden skal ikke jeg spekulere i, men jeg stiller saktens spørsmål med hvor godt kodet/konstruert/sammensatt Android egentlig er, når dagens kraftigste innmat ikke klarer å gi meg helt den "wow, dette går forbanna smuud" følelsen jeg trodde jeg skulle få.

 

Alt i alt er jeg usikker på hva jeg gjør den neste måneden, men tror jeg kanskje går for Lumia 900 som ventetelefon frem til Windows 8 og nye telefoner fra Nokia og HTC på dette området. Samsung skulle jeg gjerne ha sett også, men det er noe ved plastikken til Samsung som gjør at virkelig avskyr de asiatiske tupperware telefonene deres.

 

Jeg har ingen baktanker med å anbefale denne telefonen til alle som ønsker kraft, tøft utseende og stor skjerm. Jeg ville heller aldri funnet på å IKKE anbefalt den pga noe jeg føler ikke er godt nok fra Google, men likevel; det er noe med det at jeg ikke helt føler med vel med noe som ser ut til å være såpass tungdrevent, selv med et alvorlig arsenal av motor under seg. Og her føler jeg fortsatt at Google har en del jobb igjen, for som de 3 forrige Android telefonene mine har visst seg, så er det nettopp at de over tid blir tregere og tregere, det kan brått dukke opp bugs jeg venter i evigheter på at skal få en oppretting, og mange av de kommer aldri. Jeg har fortsatt ting på min Desire HD som aldri har fungert som det skal, og det var (da den kom) en utrolig god telefon.

 

Men at det er dagens beste kjøp for Android tilhengere, det er utvilsomt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker akkurat nå Samsung Galaxy SII. Vurderer fortløpende One X.

Og avventer litt mer tester og tilbakemeldinger fra folk. F eks her.

Men sannsynligvis så venter jeg vel på det som alle snakker om er den nye "kamerakongen"...

Nokia 808 Purewiev.

At operativsystemet der er Symbian Belle, er litt negativt. Men betyr ikke alt for meg.

Jeg bruker mobil til nesten bare... tale - sms - e-post - litt surf - og... sist og viktigst. Video/bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...