Gå til innhold

Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G ED VR II vs Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra de sammenligningstestene jeg har sett så er de som tomsi skriver rimelig like, hovedforskjellen er vel at Canon sitt er (sensurert) mens Nikon sitt er sort.

 

En ting litt på siden er at Sigma sin variant er verdt prisen, ergo det er billigere og mindre skarpt...

 

Skarpheten i objektivene er det jeg setter høyest, ikke uten grunn at jeg rimelig kjapt kvittet meg med bla sigma 150-500 .

Blir det D800 så blir det også objektiv fra øverste hylle , for det er liten vits i å kjøpe et slikt kamera om ikke objektivene henger med, da kan jeg like gjerne kjøpe en entry modell ...

Lenke til kommentar

Har Nikonen du kikker på, den er seriøs skarp, utvilsomt mitt favorittobjektiv. Har ikke prøvd Canons versjon, så forskjellene kan jeg ikke uttale meg om, men både Nikons og Canons nyeste 70-200 2.8'er går jo for å være utrolig bra.

 

Har selv nevnte objektiv fra Canon og det er ubeskrivelig bra og er Nikon sitt i samme løypa så blir ikke det noe problem , greit å ha oversikt om en bestemmer seg for å gå for Nikon denne gangen, snuser på nevnte objektiv sammens med 24-70 mm

Lenke til kommentar

Men hvis du har en 7D, og en liten Canon-Park med objektiver så synes JEG at du burde gå for canon sin 70-200mm. Ser ikke hvorfor du skulle kvitte deg med 7d og objektiver. Canon kommer jo med et nytt kamera engang de å, og da er jo 7D et knall backup kamera !

 

Joda det kommer en ny 5D lll på fredag ser det ut til, så det blir en vurdering, samtidig har jeg lyst å prøve noe "nytt" og da kunne jo en tur i Nikonleiren muligens bli intresang .

vi får se hva som skjer i løpet av våren :-)

Lenke til kommentar

Har Nikonen du kikker på, den er seriøs skarp, utvilsomt mitt favorittobjektiv. Har ikke prøvd Canons versjon, så forskjellene kan jeg ikke uttale meg om, men både Nikons og Canons nyeste 70-200 2.8'er går jo for å være utrolig bra.

 

Har selv nevnte objektiv fra Canon og det er ubeskrivelig bra og er Nikon sitt i samme løypa så blir ikke det noe problem , greit å ha oversikt om en bestemmer seg for å gå for Nikon denne gangen, snuser på nevnte objektiv sammens med 24-70 mm

 

 

Kan vel mer eller mindre garantere at du ikke går på en smell der.

Dersom du vil, send meg en PM med eposten din så kan du godt få noen råfiler fra D700 og 70-200 og Nikons 24-70mm.

Lenke til kommentar

Men hvis du har en 7D, og en liten Canon-Park med objektiver så synes JEG at du burde gå for canon sin 70-200mm. Ser ikke hvorfor du skulle kvitte deg med 7d og objektiver. Canon kommer jo med et nytt kamera engang de å, og da er jo 7D et knall backup kamera !

 

Joda det kommer en ny 5D lll på fredag ser det ut til, så det blir en vurdering, samtidig har jeg lyst å prøve noe "nytt" og da kunne jo en tur i Nikonleiren muligens bli intresang .

vi får se hva som skjer i løpet av våren :-)

Da synes jeg du heller kan kjøpe deg et Fujifilm FinePix X100 og leke deg med ( I tilleg til den nye 5d`en ! : ) )

Lenke til kommentar

Men hvis du har en 7D, og en liten Canon-Park med objektiver så synes JEG at du burde gå for canon sin 70-200mm. Ser ikke hvorfor du skulle kvitte deg med 7d og objektiver. Canon kommer jo med et nytt kamera engang de å, og da er jo 7D et knall backup kamera !

 

Joda det kommer en ny 5D lll på fredag ser det ut til, så det blir en vurdering, samtidig har jeg lyst å prøve noe "nytt" og da kunne jo en tur i Nikonleiren muligens bli intresang .

vi får se hva som skjer i løpet av våren :-)

Da synes jeg du heller kan kjøpe deg et Fujifilm FinePix X100 og leke deg med ( I tilleg til den nye 5d`en ! : ) )

 

 

Neida, skal ha FF så får vi se :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker samme tråden siden det fortsatt gjelder samme sak .

Hvilken fastoptikk mellom 20 - 200 mm er den beste og som har minst forskjell i skarphet mellom senter og hjørne , kom gjerne med flere forslag .

 

mvh Snekker`n

 

EDIT: legger til litt ekstra her siden enkelte har litt problemer og må ha ting inn med teskje :tease:

 

DETTE GJELDER FOR NIKONKAMERA OBJEKTIVENE SKAL BRUKES PÅ EN D800

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Men han spør om det beste, og da trenger man ikke å ta slike hensyn..

 

Det jeg prøver å si er at spørsmålet er altfor generelt.

 

Ja eller mann ønsker å kverulere :-)

Om du ser på emnetittelen omhandler den Nikon vs Canon objektiv , i tillegg skriver jeg "greit å ha oversikt om en bestemmer seg for å gå for Nikon denne gangen, snuser på nevnte objektiv sammens med 24-70 mm

Lenke til kommentar

Nikon sitt 70-200mm f/2.8 VR II er allerede legendarisk på skarphet; også i hjørnene. Som alle objektiv med intern fokus så endrer brennvidden seg ved nærgrensen (dvs 200mm ikke er 200mm lengre). Det samme gjelder Canon sin optikk, men Nikon sin har litt større diff her. Forøvrig ikke noe som har plaget meg. For motiver opp til 20m unna er faktisk 70-200mm f/2.8 på optisk nivå med 200mm f/2 VR II @f/2.8, som i seg selv er veldig imponerende. Trives du med Canon sin siste utgave av 70-200 f/2.8 vil du like Nikon sin; de er optisk i samme klasse.

 

Forøvrig et av min mest brukte Nikon objektiv :)

 

Edit:

Forøvrig som en kollega av meg sa, 70-200mm på fullformat er "vidvinkel". Så er man vant med crop sensor er nesten 300mm f/2.8 obligatorisk :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...