Gå til innhold

Oppgraderer skjermkort før diablo3 kommer!


Erick1986

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

 

Har kjøpt en pc fra komplett ca 4 år siden med følgende spesifikasjoner:

 

1.00 332085 Antec Nine Hundred sort miditower,

Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

1.00 340649 Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

1.00 340951 Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

1.00 330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

1.00 338074 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

1.00 344091 Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

SATA-300, 32MB, 7200RPM

1.00 345273 XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB

1.00 344154 USB2 multikortleser 3.5" sort for

CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

1.00 341111 Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Black OEM

1.00 328253 Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

USB Sort OEM

1.00 330755 MS COA Label Windows

Vista Home Premium Norsk

 

Den fungerer veldig bra fortsatt. Kjørte sist prince of persia the forgotten sand på maks uten problem. Men siden pc er nesten 4 år gammel tenker jeg nå at den kanskje er for dårlig til å kjøre Diablo3(når den kommer ut). Har dere noe grafikkort å anbefale? Eller er PC-en rett og slett for gammel? Har egentlig litt knapt med råd så en hel ny en er kanskje litt uaktuelt...men gleder meg så inni helxxx på diablo3!

 

håper på svar og takk for hjelpen!

 

Hilsen

Erick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

Takk for svar! Så det er bare å kjøpe en av de kortene som dere anbefale og sette den på hovedkort!? Og det vil passe og sånn?

 

Glemte å si at jeg vil gjerne koble PC til TV slik at jeg kan se film og sånn. Ser at noe har HDMI, nativeHDMI eller native-miniHDMI?! Hva er det for noe? forskjell? Ser at ting har blitt stadig mer komplisert :ph34r:

Lenke til kommentar

hvordan kan du anbefale 560?? det blir grust av 6870 og 6870 koster 100 mer.

 

det er vel 6870 eller 560Ti du bør gå for

 

Budsjett ble ikke nevnt så jeg tok det med som billig kort.. Og siden han allerede har Nvidia så hvorfor ikke gå for det igjen om han er happy? (De klarer i det minste å komme med brukbare drivere når nye spill kommer i motsetting Radeonkortene..)

Lenke til kommentar

hvordan kan du anbefale 560?? det blir grust av 6870 og 6870 koster 100 mer.

 

det er vel 6870 eller 560Ti du bør gå for

 

Budsjett ble ikke nevnt så jeg tok det med som billig kort.. Og siden han allerede har Nvidia så hvorfor ikke gå for det igjen om han er happy? (De klarer i det minste å komme med brukbare drivere når nye spill kommer i motsetting Radeonkortene..)

 

...

 

6870 er et veldig bra kort for pengene, som koster like mye som 560 men som yter bedre. det med at driverne til amd er dårlige har jeg selv aldri hatt noe problem med. 560 er et dårlig valg når du har 6870 ute på markedet. 560 ti derimot er et godt valg siden det yter mye bedre i forhold til pris enn hva 560 gjør

Lenke til kommentar

hvordan kan du anbefale 560?? det blir grust av 6870 og 6870 koster 100 mer.

 

det er vel 6870 eller 560Ti du bør gå for

 

Budsjett ble ikke nevnt så jeg tok det med som billig kort.. Og siden han allerede har Nvidia så hvorfor ikke gå for det igjen om han er happy? (De klarer i det minste å komme med brukbare drivere når nye spill kommer i motsetting Radeonkortene..)

 

ikke begynn med de driverne, nok av diskusjoner om det andre steder...

 

ta det kortet som yter beste uansett om det er AMD eller Nvidia...

 

HD 6870 koster mindre enn GTX 560 og yter bedre enn GTX 560

 

så yter GTX 560 Ti bedre enn begge de igjen...

 

TS:

 

hvilket budsjett har du?

 

GTX 560 Ti koster ca. 1600kr - 1700kr

 

HD 6870 koster ca. 1300kr

Lenke til kommentar

takk for svar alle sammen! Like sånn der engasjerte kommentarene!

 

Budsjett er 1-2k tenker jeg. Kommer litt ann på hvor lenge jeg kan ha PC med det evt nye grafikkort uten jeg må skifte hele greie ut igjen?!

 

Søkte "HD 6870" på komplett og ser forsåvidt at HD 6870 fins i radeon, sapphire, HIS, powercolor og XFX. Er det det samme?

 

Hvordan er det med HDMI, nativHDMI og nativ miniHDMI igjen?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Alle kort fra AMD heter Radeon.

Forskjellene mellom Sapphire, XFX, HIS osv, ligger i forskjellige kjøleløsninger og klokkefrekvenser. Er det standard fabrikkjøler fra AMD er forskjellen kun et klistremerke :p. Noen er dog litt flinkere til å gi deg litt mer godsaker i boksen av tilbehør, slik som overganger..

 

 

 

Jeg lurer dog litt på hvordan det ligger an med lager av HD6870 da dette kortet ikke visstnok har blitt produsert siden slutten av desember nå som HD7770 og HD7750 er ute..

Lenke til kommentar

Alle kort fra AMD heter Radeon.

Forskjellene mellom Sapphire, XFX, HIS osv, ligger i forskjellige kjøleløsninger og klokkefrekvenser. Er det standard fabrikkjøler fra AMD er forskjellen kun et klistremerke :p. Noen er dog litt flinkere til å gi deg litt mer godsaker i boksen av tilbehør, slik som overganger..

 

 

 

Jeg lurer dog litt på hvordan det ligger an med lager av HD6870 da dette kortet ikke visstnok har blitt produsert siden slutten av desember nå som HD7770 og HD7750 er ute..

 

 

sjekket på komplett. Er faktisk en del igjen! Hvis merke ikke har noe å si da!

Lenke til kommentar

Siden du har en "svak" cpu så er det ikke noen vits i å oppgradere til topp modellene fra Amd / Nvidia.

Det er også riktig at 6850 /6870 er ute av produksjon (fortsatt tilgjengelig) men det kan være lurt å vurdere et 7750 eller 7770 kort som vil yte bedre enn ditt 8800 kort og støtte Dx 11 fult ut selv om ytelsen ikke vil være helt topp.

 

Jeg antar dog at skjermen din benytter seg av 1680x1050 og da vil du i alle fall med et 7770 få relativ grei ytelse uten at kortet trekker alt for mye strøm , kan du vente litt så kommer bedre modeller 78xx som vil gi bra ytelse for spillere men jeg har på følelsen at 7770 kan holde til Diablo 3 med tanke på bildene som har blitt vist hittil.

 

Om du ønsker å vente på Sandy Bridge E som kommer til sommeren er det soleklart at det kan være greit å bruke lite penger akkurat nå på skjermkort og heller oppgradere når du oppgraderer resten av pcen og da holder et slikt kort som jeg nevnte over i massevis...

Lenke til kommentar

hvordan kan du anbefale 560?? det blir grust av 6870 og 6870 koster 100 mer.

 

det er vel 6870 eller 560Ti du bør gå for

 

Budsjett ble ikke nevnt så jeg tok det med som billig kort.. Og siden han allerede har Nvidia så hvorfor ikke gå for det igjen om han er happy? (De klarer i det minste å komme med brukbare drivere når nye spill kommer i motsetting Radeonkortene..)

 

ikke begynn med de driverne, nok av diskusjoner om det andre steder...

 

ta det kortet som yter beste uansett om det er AMD eller Nvidia...

 

HD 6870 koster mindre enn GTX 560 og yter bedre enn GTX 560

 

så yter GTX 560 Ti bedre enn begge de igjen...

 

TS:

 

hvilket budsjett har du?

 

GTX 560 Ti koster ca. 1600kr - 1700kr

 

HD 6870 koster ca. 1300kr

 

 

Ser at det er stor forskjell mellom pris innen samme type kort.

Søkte "GTX 560 Ti" og fikk den linken

http://www.komplett.no/k/search.aspx?mfr=&bn=&sortBy=p&q=GTX%20560%20Ti&

 

Billigst er ca 1000 mens den dyreste koster 2000....

hva er forskjell?

Lenke til kommentar

vil alle de kortene som dere nevnte overfor passer på mitt hovedkort? som fysisk? har nok strøm og slik? Har aldri bygde opp pc selv så er helt blå på sånn egentlig.

 

Sendte nå nettopp inn pc-en til reparasjon hos komplett pga en feil på lydkort og tenker bare å kjøpe en grafikkort og be de å sette det inn? Tror det går bra?

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Kan anbefale deg å handle fra billigkroken til komplett.no.

 

Der finner du noen ganske billige skjermkort.

 

 

Disse skjermkortene her er jo brukt. Altså demo kort, angrerett kort eller erstatning fra leverandør. Men de har akkurat den samme garantien og skal være samme korta som et nytt.

 

Kan anbefale deg dette kortet som er super billig nå og yter en god del mer en GTX560 Ti-

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657932

Lenke til kommentar

Det gjør det og, men der får du ikke full garanti som du gjør hos komplett.no feks :)

 

Hei

Jeg bruker oftest bruktmarked selv. Spar penger, er du redd for garanti så spør etter kvittering når du kjøper.

Jeg er mer redd for DOA og liker oftest å kjøpe lokalt så jeg kan først se alt ok + hente selv eller spør etter skjermbildet med dato ;)

Endret av DIMENOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...