Gå til innhold

Gode og dårlige nettbutikker - HJELP


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en gaming PC fra 15,3k til 19,1k. Alt etter hvilken butikk(er) som velges. Først litt forklaring til tabellen nedenfor. "Billigste" er den billigste nettbutikken på den enkelte komponent, dvs totalt 5 butikker. For de butikkene som ikke har varen har jeg brukt prisen fra en av de dyreste butikkene. Dette er gjort for å kunne få en totaltpris på PCen. Har ikke tatt med fraktpriser.

 

Det gir følgende lise:

  1. Billigste________0
  2. Amentio___________341
  3. Deal______________506
  4. Pixmania_________1441
  5. Netshop__________1674
  6. Dustinhome_______1952
  7. Datakjeden_______2228
  8. MPX______________2343
  9. Multicom_________2377
  10. Komplett_________2766
  11. PS_______________2787
  12. Mobilstore_______3777

 

Som dere ser av listen så er det mye penger på å gå for de billigste butikkene. Men det er også disse butikken som har fått mest pepper i forumer. Det jeg ønsker å starte en diskusjon på her i forumet er:

 

  • Er det noen butikker som en IKKE bør bestille fra?
  • Butikker som en "trykt" kan bestille fra?
  • Butikker med positiv erfaringer vedrørende reklamasjon etc?
  • Dårligere erfaringer?
  • Annet av interesse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La være å kjøpe fra følgende numre på listen din: 2,3,4. Hvis du lurer på hvorfor, søk etter navnet på butikken i dette forumet.

Nr. 5: kun kjøp her dersom alt er på lager

Nr. 7: kun kjøp herfra i fysisk butikk, og kun dersom de har alt på lager i den butikken du er i.

8 - 10 har jeg ikke vurdert.

12 - aldri hørt om denne

 

Og en ting til: dersom du kjøper via nettet, slik at varene må sendes til deg - beregn at det tar minst 14 dager å få pakka, så blir du positivt overrasket hvis det tar kortere tid.

Lenke til kommentar

Styr unna amentio, datakjeden (Hvis ikke varen er på lager). Piximania siden den er et utlandsk foretak.

 

Eneste jeg kan anbefale netshop, men ikke like gode på retur og informasjonen er dårlig før kjøp.

 

Komplett, mpx er raske under bestilling men supporten har blitt betydlig dårligere etter finanskrisen så de har nok valgt å satse mere på pris enn service. Pickup point en stort pluss syns at man kun sparer 20 kr og 1 dag på det.

 

Multicom, både og ikke kjøp brukt derfra, litt tregere transport.

 

Deal/PS er kun aktuelt hvis det er billig ellers ville jeg valgt komplett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dersom det haster og du bor i nærheten av Komplett eller MPX pick-up-point så er det veeeldig kjekt. billig frakt blir det også og det må man ta med når man bestiller.

Sist jeg bestilte noe fra komplett skjedde det på ettermiddag. Så gikk det en dag, og morgenen etter fikk jeg melding om at varene var klar for henting på pickuppoint. Det var så raskt at komplett hadde ikke engang rukket å trekke fra konto (betalt med visa)

Frakt kom vel på 45,- eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Pixmania er ok dersom det er snakk om garanti. Men i det øyeblikket det er snakk om reklamasjon og norsk forbrukerkjøpslov så er det første forsøket å få kunden til å godta at garantitiden er utløpt. Deretter er det ofte mye mas om å overbevise de om det motsatte, selv om de vet bedre. Og så må du huske på at produktene ikke er målrettet mot norske forbrukere, så de kan avvike i forhold til manualer, menyspråk, regioner og andre spesifike ting.

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil tro de fleste nordmenn nå til dags forstår nok engelsk til å lese en teknisk manual på det språket. Men nei, jeg har ikke hatt noen RMA-saker med dem. Jeg har forsåvidt heller ikke hatt noen grunn til det da jeg aldri har hatt problemer med noe jeg har kjøpt fra dem (bank i bordet!).

 

Dustinhome har jeg derimot sendt tilbake saker til. De var veldig greie på det. Penger på konto (produktet ikke lenger i salg) og fraktpapirer etc i postkassa kjapt.

 

Amentio har jeg veldig dårlig erfaring med. Forferdelig kundeservice. Men de gav meg nå pengene mine tilbake da jeg kanselerte ordern til slutt.

 

Jeg har ikke hatt noe problemer med Komplett personlig, men har hørt om folk som har hatt det (feilsendt vare og betaling av retur av denne). De virker og å være noe dyrere enn mange av konkurentene sine, utenom på de tingene de har tilbud på?

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...