Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jeg fullt klar over, men den vesten har klart å gjøre det ennå verre!!!!

Vesten og resten av verden har beveget seg fremover. Det har ikke sigøynerne. De lever som de alltid har gjort. De ønsker ikke å være en del av samfunnet. Jeg synes synd på barna som vokser opp i et slikt miljø.

 

At de konsekvent holder barna sine borte fra skolen er et stort problem.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vesten og resten av verden har beveget seg fremover. Det har ikke sigøynerne. De lever som de alltid har gjort. De ønsker ikke å være en del av samfunnet. Jeg synes synd på barna som vokser opp i et slikt miljø.

 

At de konsekvent holder barna sine borte fra skolen er et stort problem.

 

 

sigøynere har også forandret seg med tiden , men er en urbefolkning som samer de lever på sin måte det må vi akseptere når de har rettighetene

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Urbefolkning er de ikke. Og hvilke rettigheter er det du tenker på?

 

mente vandrefolk* de har rettigheter til å komme til norge! og være her i 6 måneder. at de er grisete og et utdatert folk iforhold til oss kan dikuteres. Dersom dette er et problem kan man ikke sette alle sigøynere under et. Vi kan prøve å gjøre noe med de vi mener er sånn altså enkelt personer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om vi ser bort fra denne diskusjonen er det likevel ganske skremmende at du tror det vesten holder på med er greit.

 

Men Snowden støtter du, høhø.

Det kommer ikke som en veldig stor overraskelse at for enkelte her er det helt uforståelig at det faktisk går an å ha mer enn én tanke i hodet. Det er derfor debatten er så polarisert og vi ender opp med konspirasjonsteorier og rallinger som "buhuuu, det fæle Vesten ødelegger verden!!"

 

mente vandrefolk* de har rettigheter til å komme til norge! og være her i 6 måneder. at de er grisete og et utdatert folk iforhold til oss kan dikuteres. Dersom dette er et problem kan man ikke sette alle sigøynere under et. Vi kan prøve å gjøre noe med de vi mener er sånn altså enkelt personer.

Niks, folk som ikke kan ta vare på seg selv kan faktisk bli kastet ut. Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

mente vandrefolk* de har rettigheter til å komme til norge! og være her i 6 måneder. at de er grisete og et utdatert folk iforhold til oss kan dikuteres. Dersom dette er et problem kan man ikke sette alle sigøynere under et. Vi kan prøve å gjøre noe med de vi mener er sånn altså enkelt personer.

Ja, de har rett til å komme hit, men ikke å ta seg til rette og gjøre hva de vil. 3 måneder har til lov til å være her som turister, skal du være her lenger må du registrere deg. Og da må du ha en gyldig grunn, tigging er ikke en av de, Og de er her mye lenger enn 3 måneder, men siden det ikke er, etter hva jeg vet, noen måte å vite hvor lenge de har vært her, så blir ingenting gjort. Jeg har sett de samme tiggerne sittet på sine gatehjørner fra rundt januar/februar til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer ikke som en veldig stor overraskelse at for enkelte her er det helt uforståelig at det faktisk går an å ha mer enn én tanke i hodet. Det er derfor debatten er så polarisert og vi ender opp med konspirasjonsteorier og rallinger som "buhuuu, det fæle Vesten ødelegger verden!!"

 

Niks, folk som ikke kan ta vare på seg selv kan faktisk bli kastet ut.

 

ja, da er man over på enkelt saker! :p

Lenke til kommentar

Ja, de har rett til å komme hit, men ikke å ta seg til rette og gjøre hva de vil. 3 måneder har til lov til å være her som turister, skal du være her lenger må du registrere deg. Og da må du ha en gyldig grunn, tigging er ikke en av de, Og de er her mye lenger enn 3 måneder, men siden det ikke er, etter hva jeg vet, noen måte å vite hvor lenge de har vært her, så blir ingenting gjort. Jeg har sett de samme tiggerne sittet på sine gatehjørner fra rundt januar/februar til nå.

 

 

http://www.udi.no/Oversiktsider/Den-nye-utlendingsloven-og-utlendingsforskriften-/EOS-borgere-trenger-ikke-soke-oppholdstillatelse-/

 

hvis man har registrert seg, ser ikke fra at romfolk kan søke jobb og være her i en lengre periode.

 

uansett er det enkelt saker du snakker om, hvis man registerer jeg kan man si at man søker jobb og bli her! ser ikke fra at romfolket har gjort det. Da kan de bli her ifølge registreingsvilkårene og UDI.

 

du må snakke hele saken under et , ikke enkelt saker !!

Lenke til kommentar

Det kommer ikke som en veldig stor overraskelse at for enkelte her er det helt uforståelig at det faktisk går an å ha mer enn én tanke i hodet. Det er derfor debatten er så polarisert og vi ender opp med konspirasjonsteorier og rallinger som "buhuuu, det fæle Vesten ødelegger verden!!"

 

Niks, folk som ikke kan ta vare på seg selv kan faktisk bli kastet ut.

 

 

Du kan få komme til norge å bo her i 90 dager som turist hvis du er EU/EØS borger. du trenger ikke å vise økonomisk tryghet. etter 90 dager har man rett til å søke ytligere om man søker jobb. og da ser jeg heller ingen grunn til fremvisning av økonomisk begrunnelse for å oppholde seg.

Lenke til kommentar
Velstanden i samtlige land i hele verdenen har gradvis økt og økt. Kjapt for noen, sakte for andre. Å si at "vesten" er en stor stygg demon i verdenssamfunnssammenheng, blir bare for tåpelig å ta seriøst.
Nei, det er ikke en stor stygg demon for alle sammen, men forbrukersamfunnet vårt er langt farligere og verre enn sigøynerkulturen noen gang har vært. Det er dette jeg prøver å si, og da skal jeg la være å gå videre inn på alle krigene vi og våre gode venner gladelig har deltatt i, og skapt. Grunnen til at jeg drar det inn i debatten, er fordi jeg føler at det dere holder på med egentlig bare er å kaste stein i glasshus, og sutrer over fillesaker.

 

Fordi det er nytteløst, noe denne tråden har vist mange ganger. Fakta og seriøse argumenter blir alltid besvart med følgende:

 

1. Vesten er djevelen.

2. Anarkistiske ramblinger.

3, Skyprat, mye prat uten å si noenting som helst.

Fakta og seriøse argumenter? Jeg ser masse rasisme, arroganse og en rekke mennesker som tror de befinner seg på en moralsk høyborg, selv om de egentlig bare representerer et av klodens kjipeste folkeslag.

 

Se på dere selv, dere sitter og sutrer over null og nada, sannsynligvis i mangel på noe å kritisere i hverdagen deres. Og ja, jeg liker romfolkkulturen bedre enn de kristenkonservative, siræva mongogreiene vi holder på med i Norge. Er det noe jeg misliker, så er det folk som tror de er noe uten å i det hele tatt ha gjort noe som helst for å bevise det overfor resten av verden.

 

Vesten og resten av verden har beveget seg fremover. Det har ikke sigøynerne. De lever som de alltid har gjort. De ønsker ikke å være en del av samfunnet. Jeg synes synd på barna som vokser opp i et slikt miljø.

At de konsekvent holder barna sine borte fra skolen er et stort problem.

This.

 

Typisk nordmann som tror han er et moralsk kompass. Ut fra dine kalkulasjoner så må jo stammefolk i Amazonas og Afrika ha det helt jævlig?

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakta og seriøse argumenter? Jeg ser masse rasisme, arroganse og en rekke mennesker som tror de befinner seg på en moralsk høyborg, selv om de egentlig bare representerer et av klodens kjipeste folkeslag.

Se på dere selv, dere sitter og sutrer over null og nada, sannsynligvis i mangel på noe å kritisere i hverdagen deres. Og ja, jeg liker romfolkkulturen bedre enn de kristenkonservative, siræva mongogreiene vi holder på med i Norge. Er det noe jeg misliker, så er det folk som tror de er noe uten å i det hele tatt ha gjort noe som helst for å bevise det overfor resten av verden.

Ganske artig hvordan du nettopp bekreftet det han skrev :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Pussig at folk klager med kun sånne små kortfattede setninger (bestandig) - ser aldri at det kommer noe forklarende ut av sutringen, annet enn at de mener det mangler "fakta" og seriøsitet", og hvor sutrerne ikke er mer seriøse enn å sette sammen de to ordene. Hvis man har noe viktig på hjertet, er det bare å forumulere seg så godt man klarer, og da kan det jo hende man får den aksepten man søker

 

Ikke klage på mørket - tenn heller et lys

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan sikkert snart skrive en hel bok basert på alle personangrepene dine i denne tråden, Vice. Om du selv klarer å se det blir spennende.

 

Ja, det ser ut som en lei vane han har lagt seg til, men jeg har sett dette gjennom snart 200 sider, og jeg tror også fullt å fast på gjenfødsel, så jeg har god tid .. ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert snart skrive en hel bok basert på alle personangrepene dine i denne tråden, Vice. Om du selv klarer å se det blir spennende.

Jaha ja. Du får finne dem du da, disse såkalte personangrepene. Personangrep er forøvrig ikke lov her på forumet så skulle du finne noen er det bare å melde fra til moderator så vil disse bli fjernet. Eller la meg tippe: Disse personangrepene er din egen definisjon? ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...