Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Jeg ser fremdeles ikke poenget med å trekke frem at nordmenn er idioter. Om nordmenn er så fæle til å stjele, drikke, og generelt oppføre seg som dyr, hvorfor i alle dager ønsker dere FLERE som oppfører seg negativt? Har ikke vi nok med å lære folkeskikk til våre egne landsborgere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg ser ikke helt hvordan det blir noen logisk konsekvens av det jeg skriver. Stedene som tiltrekker seg 'fyllaturistene' har ofte bygd seg opp ett image, ett aparat og jobber aktivt for å legge til rette for denne typen turisme. Du finner den i hovedsak i disse områdene, selv om du selvfølgelig kan finne fulle folk over alt. Grunnen er antagelig at de tjener gode penger på det.

 

Ingenting av dette er tilfelle for Norge, med mindre man begynner å legge mer til rette for tiggerturisme, slik en del ønsker.

 

 

 

Det ble litt for dypt for meg.

 

Kåte norske damer drar til afrika for å kjøpe unge menn, fordi der er det villige menn

 

Vi har ikke så mange villige menn, men vi har mye penger, og det er "villige menn" for de som trenger den typen "menn", altså de rumenske og bulgarske og jeg vet ikke hvor de alle kommer fra snart, tiggerne som er på gatene våre, og i bakhagene til noen. Hvis vi ikke hadde så mye av disse pengene, så hadde vel heller ikke noen giddet komme hit. La gå at vi er veldig uvillige til å gi fra oss våre "villige menn", men likevel kan vi eller vil vi ikke skjule det heller. Derfor vil jeg si at det ene blir en villig gjensidig tjeneste, mens den andre blir mer den uvillige luremusen, hvis du skjønner

 

:)

 

Hva angår svensker og cafeer - så var det et forsøk på å sammenligne noe vi har hos oss, nemlig flusst med svenske servitører av alle slag, som serverer oss drinkene, mens vi drar over til deres hjemland og brauter. Og når det gjelder EU - så vil vi såklart ha alle fordeler, men har problemer med all den friheten til å komme på ferie til oss som reglene påbyr

Lenke til kommentar

Jeg ser fremdeles ikke poenget med å trekke frem at nordmenn er idioter. Om nordmenn er så fæle til å stjele, drikke, og generelt oppføre seg som dyr, hvorfor i alle dager ønsker dere FLERE som oppfører seg negativt? Har ikke vi nok med å lære folkeskikk til våre egne landsborgere?

Det er ikke mer relevant enn at det er lov å påpeke at nordmenn er like store idioter selv.

 

Dessuten er det motbydelig å lese hvordan folk skal indoktrinere sigøynerne i vår kultur. Vesten er langt mer destruktiv og farlig for verdenssamfunnet enn sigøynerne noen gang har vært. Hadde alle levd som sigøynere hadde vi ikke hatt så mange globale problemer. Men selvfølgelig - for Frpere er det jo langt verre å se avføring i gata enn å overforbruke og bombe.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

"Vesten" er et utdatert begrep, født i en tid hvor østen var fattig og svak, og vesten var rik og mektig. Dette er ikke lenger riktig, og "vesten" er derfor et tomt begrep.

 

Velstanden i samtlige land i hele verdenen har gradvis økt og økt. Kjapt for noen, sakte for andre. Å si at "vesten" er en stor stygg demon i verdenssamfunnssammenheng, blir bare for tåpelig å ta seriøst.

 

Se hvordan verdensamfunnets rikdom og helse gradvis har økt

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke mer relevant enn at det er lov å påpeke at nordmenn er like store idioter selv.

 

Dessuten er det motbydelig å lese hvordan folk skal indoktrinere sigøynerne i vår kultur. Vesten er langt mer destruktiv og farlig for verdenssamfunnet enn sigøynerne noen gang har vært. Hadde alle levd som sigøynere hadde vi ikke hatt så mange globale problemer. Men selvfølgelig - for Frpere er det jo langt verre å se avføring i gata enn å overforbruke og bombe.

 

er enig i det meste, men det er jo pga disse handligene vesten gjør som gjør oss så rike.

Lenke til kommentar

"Vesten" er et utdatert begrep, født i en tid hvor østen var fattig og svak, og vesten var rik og mektig. Dette er ikke lenger riktig, og "vesten" er derfor et tomt begrep.

 

Velstanden i samtlige land i hele verdenen har gradvis økt og økt. Kjapt for noen, sakte for andre. Å si at "vesten" er en stor stygg demon i verdenssamfunnssammenheng, blir bare for tåpelig å ta seriøst.

 

Se hvordan verdensamfunnets rikdom og helse gradvis har økt

 

 

sannheten er at verden aldri har vært et demokrati , europa og usa styrer storsett verden alene med enkelte untak( kina, russland, japan sør korea, brasil og india). vi plyndret og knuste for mange land i afrika for en del år tilbake. vesten gikk til land og lagde aparteid utenfor sine landsområder!

Lenke til kommentar

Spennende historie. Klart omfanget var nok mye mindre, men likefullt umenneskelig. Og bidrar til å vise nyanser i historien.

 

Funfact er at Miguel de Cervantes (forfatteren av Don Quixote) selv var slave i mange år i Algeria.

 

 

dette var ikke systematisk og organisert, i ettertid har ikke det ført til noe spesielt for afrikanere!! de tok ikke europa under kontroll de førte fangene til landet sitt. europere tok kontroll over dem.

Lenke til kommentar

Hva faen har alt dette tullet med sigøynerne å gjøre? Vær så snill og hold "vesten hatet" ute av denne tråden, det er ikke temaet her.

Sigøynernes livsstil har aldri vært akseptert noe sted, og kommer aldri til å bli akseptert.

De har levd slik i århundrer, og på tross av mange forsøk på å få dem til å være en del av det siviliserte samfunnet, så er de ikke interessert og ønsker å forsette å leve på kanten av samfunnet hvor de alltid har vært.

Vi kan ikke tvinge dem, men vi må heller ikke akseptere oppførselen deres. De blir allerede forskjellsbehandlet, noe jeg synes er ekstremt rasistisk. De bringer med seg kriminalitet, forsøpling etc. og ikke minst alle de som kommer for å "pante flasker".

 

Og så har vi disse "englene" i denne tråden som spyr ut så mye svada og kvasifilosofisk vrøvl, jeg blir kvalm. Hva med å leve i den virkelige verden, ikke i en sky full av utopi og ignoranse?

Sigøynerne er et problem, ikke menneskene, men kulturen og livsstilen. Og for å kunne hjelpe dem må vi holde oss til realitetene, ikke ønsketegninger og fantasier. Heller ikke bruke disse menneskene for å fremme sin egen politikk, bruke de som et skjold for å fremme sin utopiske ideologi. Det er nok av folk som utnytter de slik, f.eks folk er folk.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å imøtegå det du avfeier med kvasi ditt eller datt, med fornuftige argumenter, fremfor høylydt sutring!? Du skal få svar, vær sikker

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi det er nytteløst, noe denne tråden har vist mange ganger. Fakta og seriøse argumenter blir alltid besvart med følgende:

 

1. Vesten er djevelen.

2. Anarkistiske ramblinger.

3, Skyprat, mye prat uten å si noenting som helst.

 

Ok - det er jo bare sånn det er, men du har nå ikke forstrukket deg heller, etter min simple mening

 

Du har jo mulighet for å starte en ny trend, hvis du brenner for saken din - tråder blir det jo aldri nok av her inne.

Lenke til kommentar

Hva faen har alt dette tullet med sigøynerne å gjøre? Vær så snill og hold "vesten hatet" ute av denne tråden, det er ikke temaet her.

Sigøynernes livsstil har aldri vært akseptert noe sted, og kommer aldri til å bli akseptert.

De har levd slik i århundrer, og på tross av mange forsøk på å få dem til å være en del av det siviliserte samfunnet, så er de ikke interessert og ønsker å forsette å leve på kanten av samfunnet hvor de alltid har vært.

Vi kan ikke tvinge dem, men vi må heller ikke akseptere oppførselen deres. De blir allerede forskjellsbehandlet, noe jeg synes er ekstremt rasistisk. De bringer med seg kriminalitet, forsøpling etc. og ikke minst alle de som kommer for å "pante flasker".

 

Og så har vi disse "englene" i denne tråden som spyr ut så mye svada og kvasifilosofisk vrøvl, jeg blir kvalm. Hva med å leve i den virkelige verden, ikke i en sky full av utopi og ignoranse?

Sigøynerne er et problem, ikke menneskene, men kulturen og livsstilen. Og for å kunne hjelpe dem må vi holde oss til realitetene, ikke ønsketegninger og fantasier. Heller ikke bruke disse menneskene for å fremme sin egen politikk, bruke de som et skjold for å fremme sin utopiske ideologi. Det er nok av folk som utnytter de slik, f.eks folk er folk.

 

vesten og sigøynere kan sammenlignes og dikuteres! det er relevant til hvordan mennesker har det i pga vesten

Lenke til kommentar

Ok - det er jo bare sånn det er, men du har nå ikke forstrukket deg heller, etter min simple mening

Ja, etter 176 sider så er det klinkende klart at det er slik.

 

Du har jo mulighet for å starte en ny trend, hvis du brenner for saken din - tråder blir det jo aldri nok av her inne.

 

Vel, det var en gang i tiden hvor dette forumet hadde et litt mildere klima, hvor det faktisk var mulig å diskutere ting. Den tiden er over.

Forumet er blitt så polarisert og ikke minst oversvømmet av folk som egentlig ikke er ute etter å diskutere. Bare å spre sin propaganda, enten det er konspirasjonsteorier, kommunisme, anarkisme, ekstrem liberalisme, etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...