Xprez Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Blir deprimert av å se de hastighetene dere får så billig sørover... 1
Simkin Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Altibox sin 500/500 er bare en hundrelapp dyrere enn telenor sin 70/70 Patetisk. Er jo forsåvidt happy for att jeg sitter på fiber, men 549 for 50/50 er jo ikke noe å hoppe i taket over.
LMH1 Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Det som også er irriterende er at telenor ikke vil forhandle med privatpersoner om å legge fiberkabel. Siden de har kun 1 pris for entableringsgebyr det er 4990,- kr Så ja forstår svært mange vil boikotte Telenor og heller gå for altibox. Problemet er ofte er boligmarkedet så begrenset og dyrt, at det blir vanskelig å kjøpe seg bolig.
Ar`Kritz Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Telenors etableringspris i eksisterende boligfelt er LANGT billigere enn 4990 kroner, siden de ønsker å få flest mulig kunder med fra begynnelsen. Man kan sjelden velge fibertilbyder, siden det er så dyrt å bygge ut at det aldri vil være flere tilbydere i ett boligområde. Når det er sagt vil Telenor, på grunn av sin markedsposisjon, bli pålagt å slippe til andre operatører i sitt fibernett. Ikke ulikt slik kobbernettet fungerer i dag.
sinnaelgen Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Dere sier at det er dyr å bygge ut fiber , så dyrt at tilbyderen har monopol . Hva er den estimerte prisen. Folk må jo få kunne velge selv
Ar`Kritz Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Utbygging i EKSISTERENDE boligfelt er det dyreste, og kan komme opp i 50-60-70000 per hus. Det kan selvfølgelig også være langt mindre. Folk kan velge selv. De kan velge å ikke bestille fiber, og det valget er det 25-50% som gjør. Forstå det den som kan...
sinnaelgen Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Utbygging i EKSISTERENDE boligfelt er det dyreste, og kan komme opp i 50-60-70000 per hus. Det kan selvfølgelig også være langt mindre. Folk kan velge selv. De kan velge å ikke bestille fiber, og det valget er det 25-50% som gjør. Forstå det den som kan... Da skulle det ha vært lit interessant å vite hvorfor eksisterende boligfelt ligger i toppen kostnadsmessigst . hvis man ser bort fra de gamle ( det var kanskje de du mente ) så har jo nye boligfelt egne kabelgater slik jeg forstår det der rør og kabler føres frem til boligern
Boris Yeltsin Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Jeg har 500/500 fra Altibox. DIGGER DET.
Ar`Kritz Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Utbygging i EKSISTERENDE boligfelt er det dyreste, og kan komme opp i 50-60-70000 per hus. Det kan selvfølgelig også være langt mindre. Folk kan velge selv. De kan velge å ikke bestille fiber, og det valget er det 25-50% som gjør. Forstå det den som kan... Da skulle det ha vært lit interessant å vite hvorfor eksisterende boligfelt ligger i toppen kostnadsmessigst . hvis man ser bort fra de gamle ( det var kanskje de du mente ) så har jo nye boligfelt egne kabelgater slik jeg forstår det der rør og kabler føres frem til boligern Ja, eksisterende boligfelt er det du kaller gamle boligfelt. I nye boligfelt er det selvfølgelig billigere, da alt av kabler og rør legges i felles grøft. Jeg har 500/500 fra Altibox. DIGGER DET. I motsetning til de andre som har 500/500 fra Altibox?
sinnaelgen Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Jeg har 500/500 fra Altibox. DIGGER DET. Føler du ikke dragsuget fra fiberen ? hvor mye betaler du ?
Fade1 Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Da har jeg fått et bedre tilbud... Skal betale 949kr/mnd, men da får jeg med 42 tvkanaler samt IP Telefoni...
Andrull Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Er fasttelefon virkelig nødvendig i 2014? Koster jo ikke å ringe med mobil lengre, og uansett om man måtte synes det er bedre å sitte med et plastikkrør kontra en glassoverflate i lengden, så er det diggest med headsett/propper eller noe du må holde i.
Simen1 Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Tja, noe må jo strålingshypokonderne ha å kommunisere med når de sitter på sætra og spiser radioaktivt fårekjøtt.
sinnaelgen Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Det kan jo være praktisk å ringe gjennom en kabel når mobilen svikter. Altibox lar jo deg får enda raskere linje hvis man har trippel valget eventuelt lavere pris på den linjen man har 1
Fade1 Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Er fasttelefon virkelig nødvendig i 2014? Koster jo ikke å ringe med mobil lengre, og uansett om man måtte synes det er bedre å sitte med et plastikkrør kontra en glassoverflate i lengden, så er det diggest med headsett/propper eller noe du må holde i. Kommer ikke til å bruke den... Jeg tok den pakken bare fordi den kostet bare 49kr ekstra i måneden, MEN jeg fikk 200Mbit mer på internetthastigheten. 2
Simen1 Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Det kan jo være praktisk å ringe gjennom en kabel når mobilen svikter. Svikter mobilen så er det praktisk med en reservemobil.
LMH1 Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Man kan sjelden velge fibertilbyder, siden det er så dyrt å bygge ut at det aldri vil være flere tilbydere i ett boligområde. Når det er sagt vil Telenor, på grunn av sin markedsposisjon, bli pålagt å slippe til andre operatører i sitt fibernett. Ikke ulikt slik kobbernettet fungerer i dag. Ser ja dette som bekrefter det. Hva hjelper det om man enten har Coax linje som eneste mulighet eller VDSL med langt lavere hastighet 25/30 mbit som maks? Kan jo håpe de som har canaldigital kan velge Get, men da må de også bytte over tv delen. De som har fiber kan kanskje velge altibox, men probleme veldig mange ofte er i borettslag, og har enten komplett avtale eller komplett mini da hjelper det ikke noe ting siden man fremdeles er låst. Det at telenor ønsker flest mulig skal få fiber, er enten løgn eller gjelder kun kunder i storbyer. Ellers har de prioritert på nye boliger, først. Virker ikke ut som det er mulig å bestille eller få et prisoverslag for fiberlinje, har selv spurt telenor og altibox hvor dyrt det blir, men virker ikke ut som de vil si nøyaktig pris, bare at det blir langt dyrere en det de tilbyr privatpersoner som etableringsgebyr. Man må i så fall starte sitt eget firma gjerne stort f.eks bredbåndbygging AS å få relacom å stå for fiberbyggingen ikke telenor. Men siden telenor bruker PON løsningen mens altibox har en annen løsning, kan det gir problemer? En ting er å leie ut sine egne sentraler men det blir vel fremdeles Telenor som kjernenettet man går igjenn ikke altibox i det tilfellet? Så spørs om man kan regne med gigabit linje hvis telenor sitt kjernenett ikke tilbyr det i utgangspunktet? Noen meninger her? Siden på VDSL får man ikke bedre hastighet å bytte til Nextgentel eller andre levrandører som er stabilt.
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 (endret) Det at telenor ønsker flest mulig skal få fiber, er enten løgn eller gjelder kun kunder i storbyer. Ellers har de prioritert på nye boliger, først. Virker ikke ut som det er mulig å bestille eller få et prisoverslag for fiberlinje, har selv spurt telenor og altibox hvor dyrt det blir, men virker ikke ut som de vil si nøyaktig pris, bare at det blir langt dyrere en det de tilbyr privatpersoner som etableringsgebyr. Man må i så fall starte sitt eget firma gjerne stort f.eks bredbåndbygging AS å få relacom å stå for fiberbyggingen ikke telenor. Jeg husker ikke nøyaktig pris i farten, men Telenor lå rett i underkant av Altibox da de installerte fiber hos fattern (Måtte velge mellom Altibox eller Telenor). Det var snakk om eksisterende boligfelt. Prismessig er ikke Telenor så ille, selv om hastighetene nok kunne vært litt høyere: http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/ Endret 22. august 2014 av Slettet-qfohT7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå