Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Og hvordan fikk du bekreftet at det var VRAM'en som fører til de kraftige FPS-droppene? :)

Med VRAM begrensning så har det vært mer typisk at FPSen faller rimelig kraftig, men at den så ligger på dette nivået en liten stund. Ettersom minnemengden er en forholdsvis stabil sak, som ikke endrer seg så mye.

 

FPS-drop er nok mye oftere relatert til minnehastigheten (både på VRAM og RAM) om man skal se på minnet, og en overklokk/oppgradering her som gjerne vil kunne gjøre noe positivt for minimum-FPS.

Men selvsagt så vil CPU og GPU (og ikke minst SLI-teknologien) ha mye å si, som alltid.

 

Jeg vet aldri, men liker å anta ;-) Med 2133mhz minne, 4.8ghz cpu og overklokk på gpuene, så antar jeg at det er vram som sier stopp. Ser også i gpuz at ram makses på 2028mb. Framedrops skjer når det blir i drøyeste laget med store pang og flammer ;-) hehe. Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet aldri, men liker å anta ;-) Med 2133mhz minne, 4.8ghz cpu og overklokk på gpuene, så antar jeg at det er vram som sier stopp. Ser også i gpuz at ram makses på 2028mb. Framedrops skjer når det blir i drøyeste laget med store pang og flammer ;-) hehe.

Med grei RAM, og god hastighet på CPUen, så er det nok skjermkortet som kan være synderen ja. Men det er nok ikke VRAM. ;) Det er nok helelr GPuene som sliter med slike fancy effekter. ;)

 

Slikt krever svært lite av VRAM, som inneholder i all hovedsak store teksturer og lignende

informasjon, og vil derfor ikke ha noe som helst å si. Må huske på at BF4 krever svært mye ved 1440p og det er ikke rart du ser framedrops når du belaster GPUene så tungt. :dremel:

 

BF4 vil prøve å lagre så mye informasjon som overhode mulig i VRAM, så med mindre man har alt for mye minne, så vil BF4 fylle opp det du har. (hvis det faktisk var VRAM-begrensning så ville du merket det for å si det sånn) For da ville FPSen går rett til helvette, og spillet ville blitt nær uspillelig (pga konstant lav FPS).

 

 

 

xD

Har fått bud allerede, da :p

Oppdaterte Annonsen nå ;)

Hehe, noen er gærne. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Minner om at denne tråden skal brukes til det emnetittelen antyder. Skal du spørre om bruktpriser, henvend deg et annet sted. Diskusjoner rundt minnebruk i spill eller årsak til FPS-drops i spill taes også i egnede tråder

 

Diskusjonene er litt for flettet inn i hverandre til at det egner seg til å splitte ut til andre tråder :)

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Minner om at denne tråden skal brukes til det emnetittelen antyder. Skal du spørre om bruktpriser, henvend deg et annet sted. Diskusjoner rundt minnebruk i spill eller årsak til FPS-drops i spill taes også i egnede tråder

 

Diskusjonene er litt for flettet inn i hverandre til at det egner seg til å splitte ut til andre tråder :)

^

 

4 poster slettet.

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at den var 25 000 ny...

Står også i annonsen:

 

Maskinen er tatt godt vare på. Dette betyr at den har alltid stått i eget overspennings vern, støvblåst 3 ganger i måneden og nylig byttet kjølepasta på prosessor.

 

Enten så har han ekstremt mye støv på datarommet eller så har han ikke tørket støv i det hele tatt :p

Endret av VegardBS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, de der må nok ned noen tusen for at det skal være aktuelt :p

Forøvrig finner man folk i den andre "enden" også, ligger en tråd på vgd hvor en finner dette sitatet:

 

"En brukt pc er ikke verdt mere en 1/3 av prisen den dagen den er pakket ut av esken. Så faller den mere og mere."

hadde noen argumentert med noe sånt til meg hadde jeg kalt fyren en lowballer og aldri svart vedkommende igjen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...