Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

to-tre stykk..Snakker du om 4k+ oppløsning ?

? Neida, betraktelig mindre enn det. Tenkte hovedsakelig meg 120Hz eller 1440/1600P eller Eyefinity/Nv surround. :) 1080p @ 60 Hz er lavere enn selv min første skikkelig LCD-monitor for noe ala 9-10 år siden, så det regnet jeg ikke med.

 

Men om man ser på det så kan nok 780Ti nesten klare (under sterkt tvil) maks ved 1080p og 60Hz monitor.

 

 

F.eks: http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/11/27/battlefield-4-performance-analysis/3

Et enkelt 780Ti klarer jo patetiske 21 FPS minimum, og 30 FPS snitt på Ultra settings i BF4 og 5760x1080.

I 1600p så er det bittelitt bedre med 33/46 FPS, og selv i 1080p så er det bare 56/75.

 

Og her var det bare Ultra. Som jo ligger et godt stykke under maks. Altså fantastiske 4xSSAA (200 % resolution scale). Som effektivt ville halvert ytelsen, om ikke så lavt som 1/4.

Mulig man bør vurdere 4 stykk 780Ti for virkelig maks grafikk her. For ikke å snakke om en obligatorisk kraftig overklokking.

 

Har ikke sett et toppkort som klarer maks grafikk i alle spill noen sinne (med godt spillbar ytelse). Og med maks så er jeg egentlig ganske grei, og snakker kun om grafikkinstillingene. Altså at jeg ikke inkluderer den høyeste kvaliteten man ofte må inn i driveren å sette.

 

Vi kan jo se på test fra Guru3D med 780Ti SLI:

http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,17.html

I BF4 så klarer 780Ti SLI 104 FPS ved 1440p, men da med 0xSSAA og 2xMSAA. Ikke Ultra en gang. Ville nok forventet godt under 60 FPS i gjennomsnitt. Muligens det er spillbart, men langt fra optimalt. :)

 

Og dette var bare BF4. Det finnes andre rimelig tunge spill der ute, om ikke tyngre. :)

 

F.eks: I Crysis 3 hos Guru3D så klarer 780Ti SLI 69 FPS i snitt ved 1440p. Og dette var uten skikkelig AA. FXAA er den aller billigste formen, som får bildet til å bli riiiimelig slørete. Kan vel knapt kalles Ultra, og ikke akkurat maks grafikk. Slenger du på 4xMSAA i spillet så tror jeg nok du finner ut at du vil få godt under 60 FPS i snitt, for ikke å snakke om minimum.

 

Det gjelder egentlig for så vidt metro 2033 i samme testen.

 

Nei, men om tallene varierer litt fra test til test, så har jeg ikke sett et 780Ti (eller 290X for den saks skyld) som når noe i nærheten av god ytelse og maks grafikk i alle spill. Jeg forventer å måtte kjøre på noe lavere grafikk til tider med mine tre 780 Classy. :)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

64GB G-Skill RAM for 3800 kr er vel ikke så ille? Mener disse koster nærmere 5500 kr nye. Og tror ikke du finner mange som selger 8 x 8 GB RAM på brukt markedet. Jeg har handlet med karen tidligere og alltid vært fornøyd både med pris og tilstand på komponentene jeg har kjøpt av ham. :innocent:

Har selv handlet med karen tidligere. Hyggelig kar, med rimelige priser. Har også solgt til han, han kjøpte til markedpris uten å prute :-)

Lenke til kommentar

Ram øker i pris uansett nå, ser egentlig ikke problemet med prisen på 8x8GB brikkene. G-skill er vel heller ikke så normalt å se rundt i Norge?

 

Hva tror dere man kan få for 3570k og et sabertooth hovedkort?

Begge ca 1 år gamle. Ikke jeg som skal selge :p

Z77 eller P67? :) Rundt 1K eller 1.25K ;)

Nja, med dagens priser så er vell ikke prisen SÅ ille, men spørsmålet er om det er kjøpt med dagens priser? :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Samme tanken her. Irriterer meg bare over kraftige fps drops i bla. BF4 pga vram begrensning på 1440p.

Og hvordan fikk du bekreftet at det var VRAM'en som fører til de kraftige FPS-droppene? :)

 

Med VRAM begrensning så har det vært mer typisk at FPSen faller rimelig kraftig, men at den så ligger på dette nivået en liten stund. Ettersom minnemengden er en forholdsvis stabil sak, som ikke endrer seg så mye.

 

FPS-drop er nok mye oftere relatert til minnehastigheten (både på VRAM og RAM) om man skal se på minnet, og en overklokk/oppgradering her som gjerne vil kunne gjøre noe positivt for minimum-FPS.

 

Men selvsagt så vil CPU og GPU (og ikke minst SLI-teknologien) ha mye å si, som alltid.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lukter at MariusJS har planer om å selge en stakkar noe skjit på bruktmarkedet:

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/32885

 

Med den kryptiske og høyst mangelfulle beskrivelsen så tipper jeg man kan ende opp med hva som helst. :p

 

 

Merk: Denne annonsen er trukket tilbake fra eieren og annonsen er ikke lenger til salgs

. :p

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...