Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn disken i SSDen så skal jeg spise hatten min

 

Ah, ok. Regnet ikke med du skulle være så streng med med gutten når til og med "proffene" synder på akkurat den:

 

post-29200-0-39264500-1427400913_thumb.jpg

 

Det gjør jeg selv også når jeg skal prøve å forklare for folk med mindre data kunnskap. Skjønt det er vel kanskje en aldri så liten mulighet for at herr War befinner seg i en aldri så liten båt, med en aldri så liten påhengsmotor også?  :p

Lenke til kommentar

Det er ingen disk i, og de som sier det blander inn gammel teknologi pga harddisker. 

Man sier heller ikke lp eller kasett til cder idag. Man kaller heller ikke en mp3-spiller for walkman(edit: med mindre man har en sony-walkman haha)^^ 

 

 

"Proffene" er helt på trynet de også. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja hvis man har en sony-walkman så skal jeg la de vinne diskusjonen^^ 

Men da er det et varemerke og det stemmer, men i ssd (solid-state drive) er det ingen plater / disk, og da legger man til egenskaper den ikke har. 

 

Som å kalle en elektrisk drill for 2takts bensin-drill

Endret av War
Lenke til kommentar

Før var det bånd, så ble det disker, nå er det brikker. 

Hvorfor man skal velge den teknologien som var da man vokste opp og bruke den livet ut er uforståelig. 

Man kaller ikke radioen for damp-radio lenger og de som har byttet ut radioen til dab-radio bruker det uttrykket. 

Byttet man ut rør-tven med led så snakker man om led-tven sin. Man snakker om elbilen sin. 

 

Det er bare i pcverden man ikke klarte overgangen fra diskbasert lagring til solid-statebasert. 

Man kaller heller ikke danskebåten for seilbåt

Lenke til kommentar

Og da har du tatt høyde for at kronen nå er mye svakere?

 

Ikke brukt....

Men ligger ute som ukens tilbud hos komplett.no!

Håper ingen går på den..... : https://www.komplett.no/asus-geforce-strix-gtx-970-4gb/824749

 

Kjøpte det for ikke lenge siden for 3200kr. Og det var ikke på salg...

 

 

Som eksempel kjøpte jeg denne for ca 8K for en stund siden

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2762116

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Før var det bånd, så ble det disker, nå er det brikker. 

Hvorfor man skal velge den teknologien som var da man vokste opp og bruke den livet ut er uforståelig. 

Man kaller ikke radioen for damp-radio lenger og de som har byttet ut radioen til dab-radio bruker det uttrykket. 

Byttet man ut rør-tven med led så snakker man om led-tven sin. Man snakker om elbilen sin. 

 

Det er bare i pcverden man ikke klarte overgangen fra diskbasert lagring til solid-statebasert. 

Man kaller heller ikke danskebåten for seilbåt

 

"Damp-radio"? :p

 

Forøvrig har jeg faktisk lurt på å kjøpe meg en ny "harddisk", men da vel vitende om at det ikke er noe platelager inni den. Den er bare så søt:dribble:

Lenke til kommentar

Helt enig med deg War.

 

Dog, må nesten ta deg litt på LED-TV. Det heter LCD-TV, ja eller OLED-TV.

 

Hvis man kaller LCD-TV for LED-TV fordi det har LEDs så bør man også kalle LCD-TVer med katoderr som belysning for katoderør-TV, noe som kanskje ville skapt stor forvirring, da mange kaller de gamle CRT-TVene for katoderør-TV. ^^

 

Dog ganske irrelevant å kalle opp LCD TVen etter hva slags bakgrunnsbelysning det er. Da er det mer vesentlig å bruke navnvet på panelet, f.eks hva slags LCD-panel det er. :)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...