Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd uttrykket damp radio nok heller er en spøkefull referanse til radioer med vakuum tuber før transistorene sin tid. Det eneste jeg har hørt om som kan minne om "damp" i forbindelse med radiobølger er fra den tid da man trodde at radiobølger ikke kunne bevege seg i vakuum. En teoretisk "substans" i vakuum kalt ether skulle en stund forklare hvordan det var mulig å sende radiobølger i vakuum likevel. Eneste linkene jeg finner om damp radio som et faktisk produkt som bruker damp er denne som angir ikkepedia som kilde, og artigpedia. Ikke de helt tryggeste kildene å ta i bruk. :p Ellers ser vi på engelsk at det var et nedsettende uttrykk om "gammeldags" teknologi, og i så måte kan vi vel trygt i dag gjenoppta bruken av ordet. :p

 

Men den minnepinnen liker jeg utformingen på, trenger bare usb3.0 og større kapasitet. Du må ikke være så negativ!  :p

Lenke til kommentar

Andrull, den 27 Mar 2015 - 15:32, sa:

 

    Dog ganske irrelevant å kalle opp LCD TVen etter hva slags bakgrunnsbelysning det er. Da er det mer vesentlig å bruke navnvet på panelet, f.eks hva slags LCD-panel det er. [:)]

 

Mener normen her først var at man har kjøpt seg flatskjerm, men siden man kan velge mellom flere typer som Liquid crystal display eller light emitting diode burde det kunne sidestilles med da man snakket om bilderør-tv^^ Cathode Ray Tube som alle omtalte som CRT-skjerm.

Alle på TG hadde CRT-skjerm i 200x, men i år har alle ? går man bort i å kalle det basert på hva som lager lyset?

Ville lett ha sagt at jeg har en oled-tv , men hvis jeg har en CCFL LCD, hva ville jeg sakt jeg hadde da tru^^

Hva handlet dette tråden om igjen tru?

må nesten scrolle opp for å se :tease:

Lenke til kommentar

I år har 99,9 % LCD skjerm. Så ville nå sagt det var majoriteten. Må gjerne dele det opp i CCFL og LED, og så kanskje enda mer i paneltyper osv... Men synes det er greit å kalle alle for LCD. Og så får den 0,1 % med plasma, OLED og CRT klare seg med sin egen definisjon. ^^

 

For få rare folk tydeligvis. :p

 

"men siden man kan velge mellom flere typer som Liquid crystal display eller light emitting diode"

 

Mulig jeg missforstår deg, men "LED"-typer er ikke en type, da den fortsatt like så mye som før er et Liquid Crystal display.

Lenke til kommentar

Jeg får bruke modellnavnet , så får man finne ut selv hva jeg har :rofl:

Men SSD-disk finnes ikke, det finnes en hybrid som vil være raskere på repiterende mønster, men ikke første gang :love:

 

Får ta med 100 SSDer til tg og søprre folk hva dette er.

De som ikke sier ssd-disk - skal få en :evil:

Lenke til kommentar

 

 

 

Uff.. e bor på samme plass som denne fjotten :/ er garantert en uviten kid som trur han kan få i bøtter og spann... MAKS 2k for den der ass:P vet ikke om e ville gitt 1000 en gang.

 

 

"Ekstrautstyret" jeg snakket om står på en rull på det ene bildet. :D

 

Inkludert en uaktivert versjon av Win7 og en uhyggelig plassert og brukt dorull. Alt dette får man til 6 000,-

Nei, da tror jeg hadde tatt en titt på det Agentspoon anbefaler i stedet. Doruller får man kjøpt ubrukte på Kiwi. :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Drev kan vel brukes for de alle.

 

 

Letteste er å kalle det:

 

SSD - ssden

Harddisk - harddisken

dvdrom - dvdromen

cdrom  - cdrom

 

:)

 

 

Mnja, er litt usikker på dette her. På norsk har man jo for eksempel en disk som i en kjøpmanns disk. Lett å forveksle. Da er det nok bedre å bruke norske ord som ikke så lett kan missforstås. Min neste bestilling tenker jeg blir noe sånt som en "Hardplate lagrings drev, med hardplater i, som samlet har en data-lagringskapasitet på 8 tebibyte. helst i en formfaktor som tillater montering i en av 3,5 tommers drev brønnene på mitt kabinett." Skjønt det blir vel kanskje ikke helt nøyaktig riktig det heller...

Lenke til kommentar

Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg.

Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel.

 

Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn

Lenke til kommentar

 

Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg.

Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel.

 

Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn

 

Anklager ingen for svindel uten grunn. Ja både pris og produkt er presentert.... MEN det hjelper ikke når dem hadde akkurat samme pris dagen før "Salget". å lure folk til å kjøpe dette på salg til fullpris, når det også er andre gtx 970 kort langt billigere der er ifølge meg svindel.

Lenke til kommentar

Såklart har dem sitt på det tørre der. Det er bare irriterende, og jeg mener det er lureri å prøve å pakke på noen et dyrere kort ved å sette det på "salg". Men det kan dem gjøre og det gjøres over hele fjøla.

Skriver dette da jeg syns det gjør saken om falsk salg enda verre.....

 

Men å kjøre tilbudspris lik vanlig pris er ikke greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...