Gå til innhold

The North London Derby - Søndag 26 februar kl 14:30


Prinz Poldi

  

36 stemmer

  1. 1. Hvordan går det første NLD i 2012?

    • Arsenal vinner med 2 eller flere mål
    • Arsenal vinner med 1 mål
    • Kampen ender uavgjort
    • Tottenham vinner med 1 mål
    • Tottenham vinner med 2 eller flere mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mannen med blå hatt, stor nese og vanskelig navn. Bra post der opp, selv ser jeg problemet med Arteta, ikke nødvendigvis fordi VdV hadde vært et bedre alternativ de aller fleste ganger, men fordi det hadde blitt en vanskelig midtbane å komponere med Modric - Parker - Arteta. Gervinho mener jeg er en ganske så mye bedre spiller enn Lennon, han har bare slitt litt med tilpassninga si til PL(da aller helst med avsluttninger).

 

Uansett, noen som vet om en fotballpub i Haugesund som viser kampen? Skal hit i helgen og besøke en kompis som går på skole der og vil nødig sitte å se kampen fyllesyk på stream.

 

VdV spiller egentlig i en falsk nier-rolle mer enn midtbane, med unntak av de kampene hvor det er meningen at han skal være høyreving. Det er mest det som er problemet med å sammenligne ham med trioen på Arsenal sin midtbane. Spurs spiller egentlig 4-4-2 med han på banen (selv om både VdV og Bale vandrer veldig mye og ikke kan bli låst inn i et system på den måten).

 

Av de som mest sannsynlig starter på søndag er vel lille Mozart den som en mest må sammenligne med VdV. For Ramsey starter vel ikke? Dette om en setter opp Parker/Song og Modric/Arteta som jeg mener vil være naturlig å sammenligne. Og det er vel liten tvil om hvem som har vært best av Rosicky og VdV to de siste par sesongene :p

 

Gervinho vs Lennon blir nok en smakssak. Det var vel den posisjonen utenom høyreback de folka på TV var mest usikre på og. De valgte vel Lennon siden han har spilt lenge i PL samt mer på høyre kant, uten at jeg husker det helt hundre. Det blir en smakssak uansett. Og som jeg sa har de omtrent like stats. Jeg hadde som sagt egentlig valgt Walcott over Lennon, om han bare hadde vært i form. Lennon har jo som Gervinho denne sesongen alltid manglet noe på end product (innlegg/avslutninger) selv om det virker som om han har skjerpet/hevet seg i takt med Spurs som lag.

 

I Haugesund hadde man før i tiden Wembley og Fotballpuben (samme bygg som Sir Tobys). Aner ikke om de fortsatt driver. Begge lå/ligger i Sørhauggata. Google it!

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Mannen med blå hatt, stor nese og vanskelig navn. Bra post der opp, selv ser jeg problemet med Arteta, ikke nødvendigvis fordi VdV hadde vært et bedre alternativ de aller fleste ganger, men fordi det hadde blitt en vanskelig midtbane å komponere med Modric - Parker - Arteta. Gervinho mener jeg er en ganske så mye bedre spiller enn Lennon, han har bare slitt litt med tilpassninga si til PL(da aller helst med avsluttninger).

 

Uansett, noen som vet om en fotballpub i Haugesund som viser kampen? Skal hit i helgen og besøke en kompis som går på skole der og vil nødig sitte å se kampen fyllesyk på stream.

 

VdV spiller egentlig i en falsk nier-rolle mer enn midtbane, med unntak av de kampene hvor det er meningen at han skal være høyreving. Det er mest det som er problemet med å sammenligne ham med trioen på Arsenal sin midtbane. Spurs spiller egentlig 4-4-2 med han på banen (selv om både VdV og Bale vandrer veldig mye og ikke kan bli låst inn i et system på den måten).

 

Av de som mest sannsynlig starter på søndag er vel lille Mozart den som en mest må sammenligne med VdV. For Ramsey starter vel ikke? Dette om en setter opp Parker/Song og Modric/Arteta som jeg mener vil være naturlig å sammenligne. Og det er vel liten tvil om hvem som har vært best av Rosicky og VdV to de siste par sesongene :p

 

Gervinho vs Lennon blir nok en smakssak. Det var vel den posisjonen utenom høyreback de folka på TV var mest usikre på og. De valgte vel Lennon siden han har spilt lenge i PL samt mer på høyre kant, uten at jeg husker det helt hundre. Det blir en smakssak uansett. Og som jeg sa har de omtrent like stats. Jeg hadde som sagt egentlig valgt Walcott over Lennon, om han bare hadde vært i form. Lennon har jo som Gervinho denne sesongen alltid manglet noe på end product (innlegg/avslutninger) selv om det virker som om han har skjerpet/hevet seg i takt med Spurs som lag.

 

I Haugesund hadde man før i tiden Wembley og Fotballpuben (samme bygg som Sir Tobys). Aner ikke om de fortsatt driver. Begge lå/ligger i Sørhauggata. Google it!

Joa, ser den. Ramsey starter nok ikke, og takk for det. Mozart kommer nok til å gjøre en mye bedre jobb enn det han kunne ha gjort så sliten og dårlig Ramsey har vært siden jul.

 

Takker :) Virker som om begge pubene enda er aktive, så får stikke innom i helga å se om de viser kampen og hvem som har best og billigst øl :)

Lenke til kommentar

Team News fra Spurs i dag. VdV, BAE, Adebade og Modric skal være klare til kamp. Sandro er fortsatt ute. Dette får meg til å gjette på følgende lagoppstilling (shocking, I know):

 

Friedel

Walker - Kaboul - King - BAE

Lennon - Modric - Parker - Bale

VdV

Adebade

 

Spørsmålet er vel om de to sentralt får nok hjelp av Bale/VdV til å demme opp for Arsenal sine 3/5 på midten. Lennon pleier gjøre jobben.

 

Det kan jo og hende at Redknapp velger å ha Lennon ute av laget, skyve VdV mer ut på kant og sette Livermore (eller til og med kanskje Kranjcar, selv om jeg tviler sterkt på det) inn sentralt og. VdV varer vel bare 60 minutter uansett, så det kan jo være greit å få inn en frisk Lennon på kant da.

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Tror den lagoppstillingen er rimelig klar hvis det stemmer at de nevnte spillerne er skadefrie, men jeg tror det ikke før jeg ser det på søndag. Og vinner vi ikke da så graver jeg meg ned et eller annet sted, det laget der burde pisse på Arsenal 10 av 10 ganger, men så var det dette med derby da. Huff nå gruer jeg meg plutselig, likte det egentlig bedre da vi var underdogene.

 

ArseRust.jpg

Lenke til kommentar
Det var vel Talk Football, eller hva det nå heter, som blir vist på TV2 PL.

 

Stemmer.

 

Og en av de som tok ut laget var vel til og med tidligere Arsenal-spiller?

 

Etter å ha svart deg tidligere om at jeg trodde en av de var ex-Arsenal spiller, ble jeg straks veldig usikker, og nå har jeg iallefall funnet ut at ingen av de som tok ut laget har spilt i Arsenal (eller Spurs for den saks skyld).

De to som tok ut laget var Craig Burley og Andy Townsend.

 

Men å påstå at Townsend bl.a. mangler fotball-kunnskaper blir vel litt tynt?

 

Uttaket kan uansett sèes her.

Lenke til kommentar

Arsenal: Szczesny, Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs, Rosicky, Song, Arteta, Walcott, Benayoun, Van Persie.

 

Subs: Park, Oxlade-Chamberlain, Fabianski, Jenkinson, Gervinho, Chamakh, Miquel.

 

 

 

Vet ikke helt hva jeg syns som at bønna begynner i stedet for Ox/Gervinho

Endret av Payung
Lenke til kommentar
Det var vel Talk Football, eller hva det nå heter, som blir vist på TV2 PL.

 

Stemmer.

 

Og en av de som tok ut laget var vel til og med tidligere Arsenal-spiller?

 

Etter å ha svart deg tidligere om at jeg trodde en av de var ex-Arsenal spiller, ble jeg straks veldig usikker, og nå har jeg iallefall funnet ut at ingen av de som tok ut laget har spilt i Arsenal (eller Spurs for den saks skyld).

De to som tok ut laget var Craig Burley og Andy Townsend.

 

Men å påstå at Townsend bl.a. mangler fotball-kunnskaper blir vel litt tynt?

 

Uttaket kan uansett sèes her.

Begge spilte på Chelsea.

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat mindre overraskende fra Redknapp. Han benker VdV og Lennon for Kranjcar og Saha og stiller med en uventet 4-4-2. Sterk benk dog. Dette kan bli en reprise av kamputviklingen på WHL der Arsenal dominerer midtbanen (med 5 mot 4). Litt selvmotsigende kankjse men jeg regner med at tanken til Redknapp her er å stresse Arsenal høyt på banen og sørge for at de ikke får like mye tid til å bygge opp spillet som i sist kamp, men jeg klarer ikke å se at vi skal klare det, det blir å undervurdere Arsenal litt. Synes Arsenal har vært dårlige på mye i år men en ting kan de og det er å holde på ballen midt på banen, så derfor ville jeg heller sett en 4-4-1-1 med VdV og Lennon.

 

Spurs:

 

Friedel

Walker King Kaboul Ekotto

Kranjcar Parker Modric Bale

Adebayor Saha

 

Subs: Cudicini, Dawson, Rose, Lennon, Sandro, van der Vaart, Defoe.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...