Gå til innhold

The North London Derby - Søndag 26 februar kl 14:30


Prinz Poldi

  

36 stemmer

  1. 1. Hvordan går det første NLD i 2012?

    • Arsenal vinner med 2 eller flere mål
    • Arsenal vinner med 1 mål
    • Kampen ender uavgjort
    • Tottenham vinner med 1 mål
    • Tottenham vinner med 2 eller flere mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir slakt dette. Tipper 0-3 minst. Har forøvrig bursdag på søndag og akter ikke å se resultatet før mandag morgen i frykt for å ødelegge dagen.

 

Wenger er ferdig uansett,

Nope. Han har kontrakt i to år til, og med mindre han går frivillig blir han. Det er jeg villig til å sette penger på.

 

2 sesonger til med 6-10 plass altså. Håper Wenger gjør det som er best for ham selv og laget. Gå til sommeren.

Lenke til kommentar

Football Today satt hadde samme oppgaven, da var RvP eneste Arsenal-spilleren på det laget.

Da var det en gjeng med hodeløse aper som satte sammen det laget. 10/1 i styrkeforhold? Komplett latterlig og ekstremt lite fotballfaglig korrekt.

 

De virket.. ikke akkurat biased, men virket kun å basere laget utifra tabell-plassering og form.

Det skal jo sies, det er flere spillere på Tottenham i øyeblikket som prester bedre enn hos dere, men at vi skal ha bedre spillere i samtlige posisjoner foruten spiss-makker til Adebayor virker litt snodig.

 

Men ut i fra de spillerne som var tilgjengelig, så hadde nok ikke jeg endt opp med mange Arsenal-spillere heller, sett utifra hvordan mange av våre spillere har tatt virkelige stormskritt disse to siste sesongene.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles helt på trynet med 1/10, faktisk så mye at det må være biased eller skrevet av en person med ingen fotballfaglige kunnskaper og downs. Sagna, RVP, Arteta, Kos, Verm, Gervinho er alle spillere som soleklart hadde forbedra førsteelveren deres.

 

Kos? Verm? Jeg kan gå med på at Verm eller Kos i form nok er bedre enn alle stopperene i Spurs utenom King og således kunne tatt plassen ved siden av ham, men nå har det seg slik at Spurs denne sesongen har sluppet inn 10 mål mindre enn Arsenal. Riktignok har Spurs hatt litt mindre skader på backene enn Arsenal, men allikevel... Spurs har som vanlig hatt mye utskifting av midtstoppere de og.

 

Jeg har også sett en god del Arsenal-kamper opp gjenom årene da jeg før denne sesongen alltid har likt måten de har spilt på. Og jeg synes ikke noen av dem har holdt spesielt bra/jevn form i det siste i forhold til potensielt toppnivå. Og dette laget ble da tatt ut på bakgrunn av nåværende form og prestasjoner denne sesongen. Ikke gamle prestasjoner. Jeg kan dog være enig i at mange undervurderer Kos. Han er veldig god når han spiller ved siden av rett spillertype og hadde nok passet veldig bra ved siden av King.

 

Sagna vs. Walker er vanskeligere. Men Sagna har hatt mye skader denne sesongen. Walker har vært fantastisk og har spilt seg inn i landslagsdiskusjonen og er generelt hypet (med god grunn). Kanskje ikke så rart at pundits foretrekker Walker før akkurat denne kampen. Over tid er det derimot ingen tvil om at Sagna har vært en av ligaens beste backer de siste årene, men dette er et laguttak basert på prestasjoner de siste ukene/denne sesongen.

 

Arteta? Hvem skulle han tatt plassen til? Modric som Chelsea ville gi 40 millioner for? VdV som har spilt i Real Madrid og er rimelig fast på Nederland og som ligger mye mer offensivt i banen? Parker som har spilt seg inn på det engelske landslaget og som har blitt stemt frem som månedens spiller i Spurs flere ganger allerede og ikke minst er en helt annen spillertype?

 

Gervinho? Vel, denne er vanskeligere å argumentere for. Men Bale er bedre og Lennon har omtrent like stats i årets sesong. (3mål/4 assist på 900ish minutter - Gerv har 4/5 på 1200ish). Uavgjort altså. Derimot vil jeg gjerne sett Walcot i god gammel form på Spurs sin høyrekant heller enn Lennon :) Men han har vel ikke prestert opp mot sitt beste denne sesongen, og det at du ikke nevner han engang beviser vel det.

 

Alt i alt. Alle spillerene du nevner hadde nok kunne gått inn i Spurs sin førsteelver og prestert bra. Men at det er soleklart at de hadde forbedret den er jeg sterkt uenig i. Spesielt utifra hva de har prestert de siste ukene/denne sesongen.

 

RvP hadde jeg gladelig byttet samtlige av Spurs' spisser for. Selvsagt :)

 

 

Edit:

 

Jeg vil påpeke at selv om jeg i utgangspunktet er enig i laguttaket basert på prestasjoner denne sesongen/den siste tiden er sesongen langt fra over og NLD vil uansett være en såpass stor kamp for begge lag at tidligere form antakeligvis ikke har så veldig mye i si i denne enkeltkampen da mange av spillerene samt publikum vil være ekstra tente.

 

Selv om Spurs denne sesongen på papiret (og på banen) har vært bedre enn Arsenal har jeg ingen forventning om 3 poeng i denne kampen. Jeg håper på en uavgjort og vil være fornøyd med det (med mindre kampen foregår på en slik måte at Spurs klart burde ha vunnet :p).

 

Jeg er også klar over at Spurs sine supportere før omtrent hver eneste NLD setter opp urealistiske sammenligninger over spillerstallene til de to lagene hvor, merkelig nok, Spurs sine spillere ofte har blitt sett på som like gode eller bedre enn tilsvarende posisjoner på Arsenal. Jeg har stort sett ikke tatt disse supporterkåringene seriøst, men det kan da ikke være noe tvil om at akkurat denne sesongen ut i fra prestasjoner og form så stemmer faktisk dette laguttaket, da kanskje med unntak av Gervinho/Sagna.

Endret av dwezirads
  • Liker 3
Lenke til kommentar

dwezirads: fint innlegg, enig i stort sett det meste. Det kan tillegges at det oppsettet som diskuteres var det en tv-kanal (talksport?) som sto for, ikke en spursfan :)

 

Det var vel Talk Football, eller hva det nå heter, som blir vist på TV2 PL. De spursfanoppsettene jeg skrev om var det sedvanlige svadaet fra fans på vgd som mente en kunne sammenligne Arsenal og Tottenham sine tropper for 3-4 sesonger siden.

Lenke til kommentar

Både VdV og Adebayor er sikre på at de vil bli klare til Søndagens derby.

 

Link 1

Link 2

Hvilken overraskelse.

 

Kan vi stille med følgende forsvarsfirer tror jeg vi vinner kampen: Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs.

Blir ikke Gibbs klar og Djourou/Squid må inn så blir det voldtekt av nevnte spillere.

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Hvilken overraskelse.

 

Kan vi stille med følgende forsvarsfirer tror jeg vi vinner kampen: Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs.

Blir ikke Gibbs klar og Djourou/Squid må inn så blir det voldtekt av nevnte spillere.

 

Jeg tror ikke de har noe å si hvem dere stiller med bak. Tipper kampen blir avgjort av merksnodige dommeravgjørelser, enkeltprestasjoner eller rett og slett på midtbanen (da i Arsenals favør som sist, selv om dere ikke vant da).

Lenke til kommentar

Mannen med blå hatt, stor nese og vanskelig navn. Bra post der opp, selv ser jeg problemet med Arteta, ikke nødvendigvis fordi VdV hadde vært et bedre alternativ de aller fleste ganger, men fordi det hadde blitt en vanskelig midtbane å komponere med Modric - Parker - Arteta. Gervinho mener jeg er en ganske så mye bedre spiller enn Lennon, han har bare slitt litt med tilpassninga si til PL(da aller helst med avsluttninger).

 

Uansett, noen som vet om en fotballpub i Haugesund som viser kampen? Skal hit i helgen og besøke en kompis som går på skole der og vil nødig sitte å se kampen fyllesyk på stream.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...