Gå til innhold

The North London Derby - Søndag 26 februar kl 14:30


Prinz Poldi

  

36 stemmer

  1. 1. Hvordan går det første NLD i 2012?

    • Arsenal vinner med 2 eller flere mål
    • Arsenal vinner med 1 mål
    • Kampen ender uavgjort
    • Tottenham vinner med 1 mål
    • Tottenham vinner med 2 eller flere mål


Anbefalte innlegg

arsenal-badge-1.jpgTottenham-Hotspur-logo.png

 

 

Arsenal vs Tottenham Hotspur

Ashburton Grove

Barclays Premier League

26/02/2012

14:30

TV2 PL HD1

 

 

 

Arsenal

Etter små tegn på at ting var i ferd med å løsne for Arsenal raste alt sammen denne uka. To kamper, to tap, to turneringer over og ut. Som i tidligere sesonger slår Arsenal og Wenger på self-destruct knappen og på kort tid er alle sjanser for pokaler borte. Nå er en 4.plass i ligaen det eneste igjen å spille for. Stemningen i fanbasen er på et historisk lavnivå, frelseren Thierry Henry er borte, Robin van Persie har ikke signert ny kontrakt, og nyheter om at en Juan Mata-overgang var så godt som klar men ble hindret av ledelsen i klubben gjør humøret bare mer giftig. Arsenal trenger å ha fansen på Ashburton Grove bak seg, og det vil de også ha, men det er grenser for hvor mange ganger du kan be fans om å tilgi og glemme. Med et verst mulig scenario for Arsenal, et ydmykende tap for rivalen, kan Wenger bli tvunget til å gå av. Med en seier gir det en enorm moralboost, de tar en sekspoenger mot Spurs og de er tilbake i skuddhold på tabellen. En av Arsenals viktigste kamper på mange år.

 

 

Fem siste kamper:

Bolton Wanderers vs Arsenal 0-0

Arsenal vs Blackburn Rovers 7-1

Sunderland vs Arsenal 1-2

AC Milan vs Arsenal 4-0

Sunderland vs Arsenal 2-0

 

 

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Rosicky - Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - van Persie - Gervinho

 

031044-alex-oxlade-chamberlain.jpg

 

 

 

 

 

Tottenham Hotspur

Tottenham kommer til denne derby-kampen på en god momentum-bølge etter kalasseieren over Newcastle i deres siste ligaoppgjør. Usikkerheten rundt Redknapps jobb ser ikke ut til å plage Tottenham nevneverdig, og i skrivende stund virker det som om Redknapp vil sitte som manager ut sesongen. Sesongen har vært Tottenhams beste på mange, mange år, de greide å holde på Modric i sommer og bygget videre på en allerede god, offensiv stall. Flere av Tottenhams nøkkelspillere er dog tvilsomme før dette oppgjøret. Adebayor pådro seg nylig en kneskade, van der Vaart er tvilsom til kampen, og Modric er sengeliggende med influensa. Dette er spillere Tottenham ikke kan erstatte fullverdig. Spurs vil ingenting mer enn å lage enda mer kluss i Arsene Wengers regnskap, men må regne med en tøff batalje på Ashburton Grove neste helg, spesielt hvis de ikke klarer å få nevnte spillere klar til kamp.

 

 

Fem siste kamper:

Watford vs Tottenham Hotspur 0-1

Tottenham Hotspur vs Wigan 3-1

Liverpool vs Tottenham Hotspur 0-0

Tottenham Hotspur vs Newcastle 5-0

Stevenage vs Tottenham Hotspur 0-0

 

 

Forventet lagoppstilling:

Friedel

Walker - Kaboul - King - Assou-Ekotto

Lennon - Modric - Parker - Bale

van der Vaart

Adebayor

 

281995-lsh.jpg

 

 

 

 

 

Mitt tips:

Arsenal - Tottenham 1-1

van Persie

Bale

Endret av Hegland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Tar med dette her også da)

 

Dette er fra et intervju med Harry igår (om kampen mot Stevenage):

 

There were a few players missing - what is the injury news?
Benoit Assou-Ekotto had small operation at the start of the week, so was not available. Emmanuel Adebayor did his knee on Friday morning, but it is not too bad. Luka Modric had a temperature overnight so he couldn't play. LedleyKing was not really fit but sat on the bench for us, while Niko Kranjcar was struggling during the week with a fever rough all week.

 

I tillegg sliter Sandro og VdV som vanlig.

 

Gallas og Huddlestone spiller nok ikke mer denne sesongen.

 

Alikevel tipper jeg at vi har en relativt skadefri ellever på søndag, de fleste av disse skadene er smårusk og det er nok mest «mindgames» fra Harry. Den eneste uroen jeg har er Ekotto, hvis han er ute og Wenger velger å starte med Chamberlain blir det voldtekt av Rose på venstrebacken.

Lenke til kommentar

Ellers skal det bli interessant å se hvor mange Arsenalfans som forsvinner eller dukker opp igjen her på forumet, avhengig av resultatet ;)

iRoman har gitt opp forumet og Le Prof ragequitta et par uker tilbake når all Wenger-hetsen ble for mye for han. Ellers har jeg ikke fått noe inntrykk av at resten av gutta her inne bare kommer når det går bra med klubben, tvert imot, mange har anklaget oss for å være alt for doom and gloom.

Lenke til kommentar

Kan være enig i at det er trist at lag som City og Chelsea stjeler thundern men jeg gråter ikke hvis Arsenal rykker lengre nedover på tabellen, det er kjedelig med de samme laga på topp hele tiden + at det hadde vært greit for dagens ungdom å lære seg hvilket lag det var som opprinnelig innførte sexy fotball i England.

Lenke til kommentar

Ingenting annet enn seier blir godt nok her, spesielt for å gjøre opp for alt som har skjedd i det siste. Wenger er ferdig uansett, han kan likesågodt avslutte sin Arsenal karriere som han så ofte har gjort tidligere, med bank av yidsa. Griner dog inne i meg om Ramsey, Djourou og Walcott starter.

Ramsey er ute med skade og er uaktuell for kampen. Rosicky - Song - Arteta blir 99% sikkert midtbanen. En lagdel som har blitt helt utrolig svekket for oss bare de siste par årene.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Ah, har ikke fått med meg så mye nyheter grunnet opphold i Berlin forrige uke, også rett på fylla når jeg kom hjem. Uansett, det er faktisk ganske sinnsykt hvor svekka den har blitt siden 05.

Tenkte litt over noe, hvis man skal sette opp det beste laget av de to lagenes spillere hvordan hadde det da sett ut? Jeg tenker meg noenlunde slikt:

Friedel

Sagna - King -Koscielny - BAE

Parker - Arteta - Modric

Gervinho - RVP - Bale

 

Tottenham har nok dessverre for første gang på ørten århundrer et bedre lag enn oss, dog ikke med så altfor mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...