Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Hei, og tusen takk for raskt svar.

 

Ja, jeg fikk svar på det meste her. Bare en ting jeg lurer på;

La oss si at jeg finner 3 salatpakker som er råttene og dårlige. Bør jeg betale for dem først, eller si ifra på forhånd at jeg ønsker å utnytte kiwigarantien?

 

 

Du sier alltid i fra på forhånd :) SKrev noe mer på det forige svaret mitt forresten :) Du må være klar over at det er noen kiwibutikker der de ansatte ikke er særlig hyggelige og oppfører seg nedlatende ovenfor deg, men dette skal du bare ta med et smil. Bare smil og vær hyggelig tilbake :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult! :new_woot:

 

Dette skal jeg seriøst prøve. Bor i Oslo sentrum, så det finnes nok av Kiwier rundt her. Kan nok sykle innom 15 stk i løpet av 2-3 timer.

 

Hva annet enn frukt/grønt lønner det seg å lete etter? Hvor ligger det meste penger?

 

Hva er den største gevinsten du har hatt? Hvor mye fikk du da meg deg?

 

Har du noen gang fått penger for tobakk/øl?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette var en awesome plan/ide. Det er en Kiwi 300 meter vekke fra meg :) Problemet mitt er at jeg kjenner dem ganske godt mange av dem og tenker på å søke jobb der. Hadde også vært ekstremt teit å komme med en råtten frukt også betale uten at de har den garantien, då hadde jeg tapt penger..

 

Du sier bare ifra i kassen før du betaler frukten, så godtar de det og ser om den er dårlig nok :D OG ikke beskymr deg om de tjobb greiene, da vet de jo bare at du har erfaring og er god til å gjøre noe som faktisk er en jobb i butikken :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult! :new_woot:

 

Dette skal jeg seriøst prøve. Bor i Oslo sentrum, så det finnes nok av Kiwier rundt her. Kan nok sykle innom 15 stk i løpet av 2-3 timer.

 

Hva annet enn frukt/grønt lønner det seg å lete etter? Hvor ligger det meste penger?

 

Hva er den største gevinsten du har hatt? Hvor mye fikk du da meg deg?

 

Har du noen gang fått penger for tobakk/øl?

 

Fortell hvordan det går da :)

 

Når det gjelder frukt å grønt er tomatene ofte dårlige ofte mugg på dem, de salatene som står i potetplante pleier også å være dårlige. Ellers er druer, paprika, plommer, jordbær, appelsiner m.fl. frukt og grønt ting som ofte går ut.

 

Når det gjelder varer er det, helseprodukter, godteri, melkeprodukter, kjøtt, fisk, bakervarer og også av og til frysedisken som går ut :D

 

Den største gevinsten jeg har hatt etter en butikk tror jeg var rundt 3000 kroner :D

 

Jeg har fått penger fra snus en del ganger, i forrige mnd fikk jeg over 1000 kroner får snus på Kiwi'en med min skole.

 

Wow, takk for tipset. kiwi på mandag!

 

Hyggelig å kunne hjelpe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette en garanti de har skapt for å få kunder til å gjøre jobben for de?

 

Haha, var sikkert ikke det som var tankegangen, men er vel en form for markedsføring der de prøver å fortelle oss forbrukere at de er seriøse på kvaliteten, faktisk så seriøse at de betaler ut penger hvis kvaliteten ikke er på topp. Garantien vil uansett kunne påvirke oss forbrukere slik at vi velger å gå på kiwi fremfor andre kjeder, der vi også forhåpentligvis kan tjene noen raske penger... (Samtidig som vi kjøper varer fra Kiwi)

Lenke til kommentar

Hot tips: Hvis du sier ifra i kassa før du betaler den dårlige frukten/grønnsakene, så risikerer du at de henter en ny som ikke er dårlig, og vips har du ikke tjent ei krone.

Husk også at dersom du finner en klase druer (løsvekt) med 4 dårlige druer på, så kan den som sitter i kassa enkelt plukke av de 4 dårlige, og plutselig har du ikke noe å klage på likevel.

 

 

Resten av tipsene du kommer med er helt greie.

Lenke til kommentar

Har fått noen kroner ut av Kiwi ved et par anledninger. Leter som regel ikke etter noe som har gått ut på dato, men noen ganger finner jeg det tilfeldigvis og da tar jeg med hele pappesken til kassa. Fått 5-600 kroner ved noen få anledninger. Det betalte for kveldens øl :thumbsup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hot tips: Hvis du sier ifra i kassa før du betaler den dårlige frukten/grønnsakene, så risikerer du at de henter en ny som ikke er dårlig, og vips har du ikke tjent ei krone.

Husk også at dersom du finner en klase druer (løsvekt) med 4 dårlige druer på, så kan den som sitter i kassa enkelt plukke av de 4 dårlige, og plutselig har du ikke noe å klage på likevel.

 

 

Resten av tipsene du kommer med er helt greie.

 

Da bryter de markedsføringsloven... Ihvertfall det med å komme med ny frukt har jeg aldri opplevd gjennom alle gangene jeg har vært på kiwi. Og det med å plukke ut druene fra kurven og ta dem som løsvekt er også brudd med markedsføringsloven så lenge kurven selges per stk og ikke i løsvekt. Med brudd på markedsføringsloven, mener jeg at dem reklamerer med noe dem ikke holder...

 

Skal prøve øl og snus tipset! :)

 

Smart :D

Lenke til kommentar

Så vi får utbetalt cash vis vi varene har gått ut på dato? alså det i eska? alt i eska? ta tar man med eska og får betalt for det?

 

Hvis du snakker om snus og alkohol nå så vil du alltid få penger (om varen har gått ut, går ut i dag eller i morgen), for andre varer er det slik at du får varen om den går ut i dag eller i morgen, men hvis den gikk ut i går (eller senere) skal du ha ny vare, har dem ikke ny får du penger...

 

Ha ha!

Jeg vet om en elendig kiwi butikk som sikkert har masse som er utgått på dato :p

Kanskje jeg stikker innom :D

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Så vi får utbetalt cash vis vi varene har gått ut på dato? alså det i eska? alt i eska? ta tar man med eska og får betalt for det?

 

Hvis du snakker om snus og alkohol nå så vil du alltid få penger (om varen har gått ut, går ut i dag eller i morgen), for andre varer er det slik at du får varen om den går ut i dag eller i morgen, men hvis den gikk ut i går (eller senere) skal du ha ny vare, har dem ikke ny får du penger...

 

 

Lykke til :D

Nei tenkte på

 

1. Jeg går i butikken og finner kjeksboks som har gått ut av dato

2. jeg tar hele esken og går til kassa

3. sier "Hei, disse har gått ut på dato"

4. dem sier "Vil du ha de?"

kan jeg si "Er det mulig og få utlevert penger?"

får jeg penger for eksa?

 

 

Lenke til kommentar

Så vi får utbetalt cash vis vi varene har gått ut på dato? alså det i eska? alt i eska? ta tar man med eska og får betalt for det?

 

Hvis du snakker om snus og alkohol nå så vil du alltid få penger (om varen har gått ut, går ut i dag eller i morgen), for andre varer er det slik at du får varen om den går ut i dag eller i morgen, men hvis den gikk ut i går (eller senere) skal du ha ny vare, har dem ikke ny får du penger...

 

 

Lykke til :D

Nei tenkte på

 

1. Jeg går i butikken og finner kjeksboks som har gått ut av dato

2. jeg tar hele esken og går til kassa

3. sier "Hei, disse har gått ut på dato"

4. dem sier "Vil du ha de?"

kan jeg si "Er det mulig og få utlevert penger?"

får jeg penger for eksa?

 

Du sier da nei, jeg vil ha penger for dem :) Men de pleier vanligvis å forstå det da samtalen ville nok heller foregått slik;

 

1. Jeg går i butikken og finner kjeksboks som har gått ut av dato

2. jeg tar hele esken og går til kassa

3. sier "Hei, disse har gått ut på dato"

4. dem sier "Var det nye kjeks"

5. Du sier nei det var ikke nye kjeks (hvis dette stemmer)

6. Butikkansatte går da kanskje og dobbelsjekekr og stemmer det at dem ikke har nye sier dem okey da får du penger :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...