Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare se om jeg har oppfattet det rett: Om jeg finner et glass syltetøy som er gått ut på dato så skal jeg få ny vare om de har flere glass men om de ikke har det så skal jeg få dobbelt så mye penger eller gratis ?

Om jeg finner et råtten agurk, skal jeg da få dobbelt så mye penger tilbake eller en ny agurk gratis ?

 

Syltetøy eksemplet skal du ta med ny vare hvis de har det, hvis ikke får du prisen det koster i penger som for eksmepel her kan være 35 kroner.

 

Med Agurk eksemplet tar du den dårlige agurken med i kassen forteller at den er dårlig de sier du må betale først, du betaler 18 kroner, men får deretter dobbel pris tilbake altså 36 kroner. Altså har du nå tjent 18 kroner på agurken.

Lenke til kommentar

Til dere som er vante "datojegere" - hva er typiske varer eller varegrupper som det lønner seg å sjekke først, noen gjengangere altså?

 

Det mest typiske er vel varer med kort holdbarhet som f.eks.:

Bakevarer

Kjøtt

Meleri

Ost

Brus og lignende drikkevarer

 

Det er også lurt å følge med på andre varegrupper som f.eks. godteri, snus, alkohol, potetgull, nøtter, kjeks osv...

 

Men som sagt tidligere, frukt og grønt er den enkelste måten å tjene penger på :D

Lenke til kommentar

Om du bruker 7.5 time per dag på å utnytte garantien til Kiwi, da er du greit taper.

 

Den eneste måten det kan gjøre deg til en taper på er at du ikke tjener noe på det. En taper er en som har mislyktes. Bruker du 7,5 timer per dag på å utnytte et smutthull i samfunnet og i tillegg drar inn penger nok til å kunne leve av det, er du alt annet enn en taper. Det er mange som har blitt rike på å utnytte sånne smutthull.

 

Hvis man samtidig mottar trygd som trådstarter oppfordrer til å gjøre, vil jeg påstå at det gjør en til en taper. Da snylter man på samfunnet i alle ledd uten å gi noe tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du bruker 7.5 time per dag på å utnytte garantien til Kiwi, da er du greit taper.

 

Den eneste måten det kan gjøre deg til en taper på er at du ikke tjener noe på det. En taper er en som har mislyktes. Bruker du 7,5 timer per dag på å utnytte et smutthull i samfunnet og i tillegg drar inn penger nok til å kunne leve av det, er du alt annet enn en taper. Det er mange som har blitt rike på å utnytte sånne smutthull.

 

Hvis man samtidig mottar trygd som trådstarter oppfordrer til å gjøre, vil jeg påstå at det gjør en til en taper. Da snylter man på samfunnet i alle ledd uten å gi noe tilbake.

 

 

"Som jeg oppfordrer til å gjøre", hvor får du det fra egentlig? Jeg nevner at hvis man ikke har studier eller jobb så vil man også få penger fra NAV og at det nesten blir galt, oppfordret på ingen måte å ta i mot trygd samtidig som man tjener skattefrie kroner fra kiwi...

 

Om du har tolket det slik så beklager jeg. Det var ikke meningen i det hele tatt. Og jeg kan opplyse deg at jeg verken er noen trygdesnylter eller skattesnylter... :D

 

Det at noen faktisk driver slik syntes jeg nesten er for galt, men så lenge det ikke er ulovlig i følge Norsk lov er det heller ikke noe man kan gjøre med det. Har snakket med de Kiwi ansatte om lignende hendelser der dette har blitt gjort, men det finnes ingen hjemmel i norsk lov som tar seg av slike saker, så dem er derfor svært vanskelige å behandle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hmm jeg var akuratt på søndags åpen kiwi som er kjempe liten! bare 2 hyller jeg sa når jeg komm in og spurte de i kassa "Hei, Kan jeg se etter varer som har gått ut på dato?" så sa dem "Det kan du akuratt gjøre som du selv vil!" så sa jeg "takk" så etter 3 min så fant jeg ingenting av varer så gikk jeg tilbake til kassa og sa "hei, kan jeg se i snus skapet etter om noe som har gått ut på dato?" igjen sa hu "Det kan du gjøre akuratt som du selv vil" jeg sa takk og begynte og leite men fant ingenting! skal se på mega kiwi imorgen :) men ble litt skuffa over at jeg ikke fant noe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis man samtidig mottar trygd som trådstarter oppfordrer til å gjøre, vil jeg påstå at det gjør en til en taper. Da snylter man på samfunnet i alle ledd uten å gi noe tilbake.

Der er jeg litt enig med deg men det var selvsagt ikke det du opprinnelig sa. Så ett lite forsøk på å dekke over opprinnelig post er det nok...

Lenke til kommentar

 

Hvis man samtidig mottar trygd som trådstarter oppfordrer til å gjøre, vil jeg påstå at det gjør en til en taper. Da snylter man på samfunnet i alle ledd uten å gi noe tilbake.

Der er jeg litt enig med deg men det var selvsagt ikke det du opprinnelig sa. Så ett lite forsøk på å dekke over opprinnelig post er det nok...

 

Jeg har da ikke skrevet noe tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke skrevet noe tidligere i tråden.

Sorry, går litt i surr her :blush:

 

Edit:

Var faktisk innom den lokale Kiwi`n i går og la merke til en del ting i ferskvaredisken som jeg vil kunne få gratis i morgen.

 

Det som overasker meg litt er at når jeg hører folk gjør dette selv tenker jeg at de gjør det kun for pengene men jeg tror faktisk ikke det er helt sant.

 

Gleder meg faktisk til å komme innom i morgen for å sjekke og pengene er bare en liten del av grunnen.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har da ikke skrevet noe tidligere i tråden.

Sorry, går litt i surr her :blush:

 

Edit:

Var faktisk innom den lokale Kiwi`n i går og la merke til en del ting i ferskvaredisken som jeg vil kunne få gratis i morgen.

 

Det som overasker meg litt er at når jeg hører folk gjør dette selv tenker jeg at de gjør det kun for pengene men jeg tror faktisk ikke det er helt sant.

 

Gleder meg faktisk til å komme innom i morgen for å sjekke og pengene er bare en liten del av grunnen.

 

Lykke til da :) Mange gjør det for spenningen, som en liten hobby hvis du forstår meg :D

 

hmm jeg var akuratt på søndags åpen kiwi som er kjempe liten! bare 2 hyller jeg sa når jeg komm in og spurte de i kassa "Hei, Kan jeg se etter varer som har gått ut på dato?" så sa dem "Det kan du akuratt gjøre som du selv vil!" så sa jeg "takk" så etter 3 min så fant jeg ingenting av varer så gikk jeg tilbake til kassa og sa "hei, kan jeg se i snus skapet etter om noe som har gått ut på dato?" igjen sa hu "Det kan du gjøre akuratt som du selv vil" jeg sa takk og begynte og leite men fant ingenting! skal se på mega kiwi imorgen :) men ble litt skuffa over at jeg ikke fant noe!

 

Bedre lykke neste gang da :) Var selv innom kiwi i 15 min i dag, var på gåtur så stakk bare innom for gøy. Tjente 170 kroner :)

Lenke til kommentar

Var selv innom kiwi i 15 min i dag, var på gåtur så stakk bare innom for gøy. Tjente 170 kroner :)

 

Hva fant du ?

 

Var en jordbær kurv, en elpepake, og 3 pakker med noen helsekjeks :p

 

53 kroner for jordbær og eple pakka og 117 for kjeksa.

 

 

Hvis man samtidig mottar trygd som trådstarter oppfordrer til å gjøre, vil jeg påstå at det gjør en til en taper. Da snylter man på samfunnet i alle ledd uten å gi noe tilbake.

Der er jeg litt enig med deg men det var selvsagt ikke det du opprinnelig sa. Så ett lite forsøk på å dekke over opprinnelig post er det nok...

 

Jeg har da ikke skrevet noe tidligere i tråden.

 

Men du forstår nå at jeg ikke oppfordrer til å gjøre det du beskyldte meg for??

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...