Gå til innhold

Religiøs svindel?


Anbefalte innlegg

I går kom jeg over denne overskriften i Aftenposten:

 

Predikant Svein Magne Pedersen:Tar 14 kroner minuttet for å beskytte deg mot sykdom

 

 

Hva mener dere om dette?

Akseptabelt eller uakseptabelt å lure godtroende og naive mennesker?

 

Er jo ikke så vanskelig å tenke seg at man kan tjene grovt på dette heller... Det er jo innen kristenheten at man finner de fleste lettlurte, godtroende og naive menneskene... Jeg tror egentlig at Svein Magne Pedersen har funnet ut at det ligger mye gode penger i kristendom, og at han benytter religionen som et verktøy for å berike seg selv... Mannen er nok ikke så dum som han utgir seg for. Han skal tjene over 700 000 i året...

 

Jeg mener det er utnytting av de svakeste i samfunnet. Hva mener dere?

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svindel er tragisk, uansett om målgruppen er religiøse, syke, overvektige eller vanskeligstilte generelt.

 

- Er det forskjell på effekt av bønn om en ringer ditt teletorgnummer enn om en ber alene for seg selv?, spør Aftenposten.no

 

- Gud kan selvsagt svare om en ber selv, men Bibelen taler om at noen har fått en nådegave, et åndelig talent som gjør en effektiv på det området som nådegaven fokuserer på.

Og i dette tilfellet er det Svein Magne Pedersens telefonsvarer som har mottatt den hellige ånd. Selv trodde jeg dette kun var mulig for mennesker.

 

Og spiker'n i kista:

- Hvor mye hjelper bønn som forebygging mot sykdom?

 

- Det er umulig å vite

Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor slikt er lovlig. Om noe som helst så burde virksomheten hans tvangsnedlegges fordi han tilbyr en "tjeneste" som han selv ikke vet hvordan fungerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I går kom jeg over denne overskriften i Aftenposten:

 

Predikant Svein Magne Pedersen:Tar 14 kroner minuttet for å beskytte deg mot sykdom

 

 

Hva mener dere om dette?

Akseptabelt eller uakseptabelt å lure godtroende og naive mennesker?

 

Er jo ikke så vanskelig å tenke seg at man kan tjene grovt på dette heller... Det er jo innen kristenheten at man finner de fleste lettlurte, godtroende og naive menneskene... Jeg tror egentlig at Svein Magne Pedersen har funnet ut at det ligger mye gode penger i kristendom, og at han benytter religionen som et verktøy for å berike seg selv... Mannen er nok ikke så dum som han utgir seg for. Han skal tjene over 700 000 i året...

 

Jeg mener det er utnytting av de svakeste i samfunnet. Hva mener dere?

 

Dette mener jeg er grov utnyttelse av oppriktige og ærlige mennesker som tør å vise og innrømme sin sårbarhet og behov for hjelp utenfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At dette er svindel er det liten tvil om fra mitt ståsted men problemet er at det i religionens navn og da stiller ting seg litt annerledes.

Vi har i Norge en kristen formålsparagraf som gjør slik aktivitet lovlig.

Hadde vi ikke hatt det kunne ting stilt seg annerledes men ikke helt sikkert for han handler innenfor kristendommens tro.

Lenke til kommentar

Det er jo innen kristenheten at man finner de fleste lettlurte, godtroende og naive menneskene...

Bevis!

Ja, bevisene finnes der ute. Helt klart...

Pedersen er jo et bevis i seg selv, da han klarer å lure til seg flere millioner i året på sine bedrifter. Han hadde ikke hatt samme inntekten dersom han hadde hevdet han kunne helbrede i Osiris sitt navn, eller han hadde vært en simpel trollmann som drev med spådomskunster, trolldomskunster og slikt... Vel, nå er jo pedersen en trollmann, selv om han velger å kalle seg en predikant, for det han bedriver er jo ikke annet enn hva man før i tiden kalte trolldomskunster...

 

I gammeltestamentlige tider ville Pedersen blitt hengt i et tre da dette var strengt forbudt og forbudet kom fra Herren sjøl.. :p

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Dette er svindel som bør bli politianmeldt.

 

men du overlater det vel til andre ... what a rush

 

cool.gif

Hehe. Jeg beklager at jeg er en kynisk jævel angående dette, som ikke bryr meg nok om lettlurte damer i førtiårskrisa som ser på FEM hver kveld, bruker One Piece, trykket "Liker" på Breaking Dawn's facebookside og har Åndenes Makt Complete Edition på DVD.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...