Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Hei!

Spørsmål angående remote play funksjonen til PS3.

 

Jeg bor for tiden i England, og lurte på om jeg får noen hjemme i Norge til å skru på ps3en min, er det mulig for meg å remote playe, om jeg sitter på et nettverk her i England da?

 

Mvh Thomas

Den må kobles mot PS3en 1 gang først før det fungerer =/

 

Lyon: Fikk også fysisk kopi av rayman og en boks med headsett og koden til PSN for preorder bonus. Bestilte via game.no.

 

I see! Jeg skal f.eks hjem på påskeferie. Tror du det fungerer om jeg setter den opp mot ps3en min, for så å ta med vitaen tilbake til England for å spille over nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Spørsmål angående remote play funksjonen til PS3.

 

Jeg bor for tiden i England, og lurte på om jeg får noen hjemme i Norge til å skru på ps3en min, er det mulig for meg å remote playe, om jeg sitter på et nettverk her i England da?

 

Mvh Thomas

Den må kobles mot PS3en 1 gang først før det fungerer =/

 

Lyon: Fikk også fysisk kopi av rayman og en boks med headsett og koden til PSN for preorder bonus. Bestilte via game.no.

 

I see! Jeg skal f.eks hjem på påskeferie. Tror du det fungerer om jeg setter den opp mot ps3en min, for så å ta med vitaen tilbake til England for å spille over nett?

 

Det vil nok gå ja, men du kan ikke spille PS3 via dette men det viste du kanskje? Kun PSP,Minies og PS1 spill. Og se på bilder og filmer på maskinen din.

Lenke til kommentar

Med Remote Play så er jo det mulig og spille PS3 spill på vitaen din. Vitaen blir på en måte en ekstern skjerm. Så alt streames til den. Så jo nettopp på en video om dette.

 

Nei, det er desverre ikke så enkelt. Remote Play tilbyr enkelte deler av PS3en for fjernstyring, men bare de som er beregnet for det. Du får ikke engang tilgang til alle deler av Options-menyen. Bare et veldig lite utvalg spill kan startes med Remote Play.

Lenke til kommentar

Med Remote Play så er jo det mulig og spille PS3 spill på vitaen din. Vitaen blir på en måte en ekstern skjerm. Så alt streames til den. Så jo nettopp på en video om dette.

 

Nei, det er desverre ikke så enkelt. Remote Play tilbyr enkelte deler av PS3en for fjernstyring, men bare de som er beregnet for det. Du får ikke engang tilgang til alle deler av Options-menyen. Bare et veldig lite utvalg spill kan startes med Remote Play.

 

Jepp, er flere klipp som ligger på tuben som kjører en PS3 spill men det er med en heimkoka firmvare.

Lenke til kommentar

Unit 13 demoen mista lyden så gikk jeg ut og og launch'a demoen på nytt. Den ville ikke starte nå, da slå jeg av Vita'en så står den bare loader og loader en sånnn hvit "runding" i midten. Får ikke gjort noen ting:/ Noen peil på noe rundt dette?

 

E: Nå ble den slått av, men vil ikke Vita'en starte, rare greier. Ikke bruk Unit 13 og gjør som meg.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Og ingen av dere nevner at det også vil være en ganske betydelig "lagg" når man spiller remoteplay!!! ødelegger hele vitsen!!

jeg prøvde nettopp og det er ikke mulig når man trykker HOPP så tar det ca 1sek før man faktisk hopper! er noe dritt!:p

 

Da må det være noe med ruteren/modemet ditt, er ikke slik for meg.

Lenke til kommentar

Vel hva synes resten av folket som har fått seg en PSV idag da? Jeg er positivt overasket over alt faktisk, synes brukergrensesnittet så regelrett elendig ut på bilder men nå som jeg har brukt det så synes jeg det er meget bra. Maskinen er jo overraskende lett og det føles ut som kvalitet og ikke noe billig plast ræl du har i hendene. Har bare fått spilt litt Uncharted,Rayman og Dungeon Hunter og prøvd disse augmented reality spillene. Uncharted og Rayman ser ho helt nydelig ut på OLED skjermen og kontrollen føles bra ut når du bare er kommet over den litt rare følelsen med disse små thumb stikkene. Folk med potet fingrer vil nok ha litt problemer å venne seg til denne....

 

Dungeon Hunter ser jo ut som en direkte iDevice port, dem kunne jo ha pusset opp grafikken et par hakk synes jeg. Men opplevelsen føles automatisk så mye bedre ut når du bare får noe så enkelt som knapper og noen styre spaker.....dette viser bare hva jeg har vist lenge, att uansett hvor bra grafikk en får på nettbrett eller mobiltelefoner så har det ingenting å si så lenge det ikke er noen bedre måte å styre faenskapen på.

 

Nå gjelder det bare for Sony å få spyttet ut unike spill opplevelser til PSV så får en håpe folk hopper på karusellen, dag 1 intrykk er ihvertfall meget bra for min del.

 

Men jeg håper Sony kommer med en patch slik at en kan se trophies du tjener på PSV på din PS3, for du kan jo dette via din PSV.

Lenke til kommentar

Leste litt om maskinen, og kom over dette:

 

Programvare Distribusjon: Game Cards/PlayStationNetwork

(Kun 3G-modellen).

Vet dere hva de mener her? Er det kun 3G-modellen som er kompitabel med Game Cards og PlayStationNetwork?

 

Uncharted og Rayman ser ho helt nydelig ut på OLED skjermen og kontrollen føles bra ut når du bare er kommet over den litt rare følelsen med disse små thumb stikkene. Folk med potet fingrer vil nok ha litt problemer å venne seg til denne....

Kan du beskrive følelsen? Er de akkurat slik som stikkene på den første generasjon PSP-en er, eller annerledes?

Lenke til kommentar

Leste litt om maskinen, og kom over dette:

 

Programvare Distribusjon: Game Cards/PlayStationNetwork

(Kun 3G-modellen).

Vet dere hva de mener her? Er det kun 3G-modellen som er kompitabel med Game Cards og PlayStationNetwork?

 

Uncharted og Rayman ser ho helt nydelig ut på OLED skjermen og kontrollen føles bra ut når du bare er kommet over den litt rare følelsen med disse små thumb stikkene. Folk med potet fingrer vil nok ha litt problemer å venne seg til denne....

Kan du beskrive følelsen? Er de akkurat slik som stikkene på den første generasjon PSP-en er, eller annerledes?

 

Neida, maskinene er helt like utenom 3G biten. Vet ikke helt hva som menes med det der, muligens det følger kun med et spill i form av en kode kun på 3G utgaven? Ikke så godt å si...

 

Ang stikkene så kan jeg ikke svare på det, er så mange år siden jeg hadde en PSP at jeg ikke husker hvordan dem var dessverre. Men dem er jo veldig små og har veldig liten "vandring" så en skal ikke flytte stort på tomlene før det skjer noe. Så litt uvant i starten...

Lenke til kommentar

Leste litt om maskinen, og kom over dette:

 

Programvare Distribusjon: Game Cards/PlayStationNetwork

(Kun 3G-modellen).

Vet dere hva de mener her? Er det kun 3G-modellen som er kompitabel med Game Cards og PlayStationNetwork?

 

Uncharted og Rayman ser ho helt nydelig ut på OLED skjermen og kontrollen føles bra ut når du bare er kommet over den litt rare følelsen med disse små thumb stikkene. Folk med potet fingrer vil nok ha litt problemer å venne seg til denne....

Kan du beskrive følelsen? Er de akkurat slik som stikkene på den første generasjon PSP-en er, eller annerledes?

 

Stikkene er annerledes. Bedre, men ikke like gode som DS3. De er små men kan nok vennes seg til, de funker.

 

Syntes PSV også har vært en positiv overaskelse. Må jo si det var og er en god del artigere å tulle rundt med denne enn det var med 3DS da den kom. PSV er generelt bedre enn 3DS på alt.. Utenom noen få spill Zelda, Mario og litt annet div. Jeg syntes grafikken er god, det er ikke PS3, men det nærmer seg. Vil nå si noen spill på Vita ser bedre ut enn visse spill på PS3. Vi får se om utviklerene klarer å koke sammen enda bedre enn det som er vist til nå. Burde være mulig.

 

Jeg skulle ønske triggerne var litt annerledes, er ikke sånn mega fan av slike som vita har. Tilvenning her også. D-paden er god og en av de bedre sammenlignet med samtlige kontrollere og håndholdte. DS3 er nok bedre i fighting spill.

 

Må få testa mer ut, men mye mer behagelig å spille på enn feks PSP 3000 og PSP GO.

Lenke til kommentar
Kan du beskrive følelsen? Er de akkurat slik som stikkene på den første generasjon PSP-en er, eller annerledes?

 

PSP hadde ingen styrespake, bare en sirkulær plate som gled rundt horisontalt og tydeligvis var festet ved hjelp av strikk. Til sammenligning bruker Vita faktiske styrespaker, og to av dem. Dette er samme type spaker som på PS3, men i mindre format og med litt mer motstand. De føles rare å bruke de første minuttene, men straks du venner deg til dem (som går fort) føles de helt naturlige å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...