Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål angående PSP Vita: Bør jeg kjøpe det? Skal snart ut på en lang flytur, og må ærlig innrømme at jeg har litt frykt for å fly. Kommer kanskje til å tenke på andre ting hvis jeg kjøper en Vita. Helt irrelevant info, men tenkte dere burde vite det :p

Har en iPad, og en ødelagt PSP (Første generasjon). Er snakk om masse penger, og er ganske usikker på om jeg skal kjøpe en. Hvor mange spill finnes det til PSP Vita per dags dato? Er litt usikker på om noen av dere her har fått den, men lever den i så fall opp til forventningene?

 

Kommer sikkert med flere spørsmål snart, men nå begynner Brille på NRK1, og tenkte jeg skulle få med meg det, hehe. Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig å svare på, men du kan jo begynne med å sjekke ut anmeldelser av maskinen og av spillene. Selv har jeg lastet ned Uncharted og så tenkte jeg å bruke det ekstra gavekortet jeg fikk av Spaceworld på Rayman, som har fått veldig god kritikk. Ellers er også WipEout et spill jeg likte ganske godt. Bra fartsfølelse.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt min nå på Elkjøp, men verken de eller Lefdal hadde fått inn spill eller minnekort. Dette må være den dårligste releasen noen sinne. Å ikke ha spill inne er greit, men minnekort? Noe du MÅ ha, å de sa at dem ikke får det inn før tirsdag om seks(!) dager. Håpløst...

 

Merkelig...var hos Elkjøp Skøyen i stad, de har både 4 og 8 GB minnekort på lager.

Lenke til kommentar

Du fikk minnekortet i dag da fra Game? Jeg fikk sendingsbekreftelse på Mandag, men kom ikke i dag. Bring er ikke helt trygge på levering denne uka, bor til å med i "kjerne-sted"(1 dag for levering)

 

Jeg fikk ikke sendingbekreftelse fra game angående minnekortet, men det dukka opp idag.

Selve maskinen er imponerende stykke verk, ser lekker ut, spillene er dritbra. Ja hva mer kan jeg ønske meg!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ubisoft driver ap med oss. Dungeon Hunter som koster over 200 kroner koster 49 kr på App Store og er bare en port. Prøvde demoen og spillet lagger faktisk (kan jo være bare demoen). Så er veldig glad for at jeg ikke kjøpte spillet. :)

 

Ellers skal jeg kose meg med Rayman Origins, Little Deviants, WipOut 2048, ModNation Racers og Uncharted i dag. :D Avinstallette Reality Fighters i går. Synes ikke det vær noe bra, kjøper heller Mortal Kombat, Blazblue eller et annet.

 

Ellers blir jeg nok å kjøpe Escape Plan og God of War: Ghost of Sparta via PS Store når ejg får PSN kortet som inneholder 20 kr fra Sony. :)

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Jeg fårstår ikke tilbudet gamestop har! hentet min vita idag men fikk ikke med det som står på plakaten! feks de småspillene som viser på plakaten! noen andre som fikk med dette?

 

Har du sjekket Playstation Store? Det er noen gratis småspill der. Kan være greit å gi oss litt mer info om hva som sto på plakaten så vi kan hjelpe deg. Har du sjekket at pakken du fikk ikke inneholder noen koder? I den jeg fikk fra Game fant jeg kodene inni boksen med øretelefoner som fulgte med.

Lenke til kommentar

Enig iToMaN. Fikk dere andre Rayman gratis med fra Game? Jeg fikk det ikke, hverken kode eller fysisk kopi. Men virker som Game.co.uk sliter med UBISOFT launch spill. Så mulig det går utover Game her også.

 

Ja, jeg fikk med Rayman Origins selv om jeg aldri fikk noen mail som bekreftet dette. Jeg bestilte veldig tidlig da, 20. januar.

Lenke til kommentar

Hei!

Spørsmål angående remote play funksjonen til PS3.

 

Jeg bor for tiden i England, og lurte på om jeg får noen hjemme i Norge til å skru på ps3en min, er det mulig for meg å remote playe, om jeg sitter på et nettverk her i England da?

 

Mvh Thomas

Den må kobles mot PS3en 1 gang først før det fungerer =/

 

Lyon: Fikk også fysisk kopi av rayman og en boks med headsett og koden til PSN for preorder bonus. Bestilte via game.no.

Endret av Djrabbit
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer å sette opp Remote Play her slik, følger intruksjoner men når jeg prøver underveis i guiden å velge internett og privat nettverks så får jeg bare melding etter en stund at den ikke kunne koble til PS3 systemet og at jeg må velge instillinger, remote play på PS3.

 

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Jeg fårstår ikke tilbudet gamestop har! hentet min vita idag men fikk ikke med det som står på plakaten! feks de småspillene som viser på plakaten! noen andre som fikk med dette?

 

Du er ikke den eneste som har problemer med forhåndsbestillingsbonuser. Bestilte min maskin fra Spaceworld, fikk den i går, og de lovet med et PSN kort som skal inenholde 200 KR. Har lett i esken, men ser ingen ting til PSN kort. Sendte en mail til Spaceworld i går og fikk svar i dag at det er den norske Vita leverandøren som sender kortene i løpet av uka. Håper jeg får kortet innen helga, men tviler sterkt.

Lenke til kommentar

Ok, fysisk kopi?

 

Ja.

 

Jeg har litt problemer å sette opp Remote Play her slik, følger intruksjoner men når jeg prøver underveis i guiden å velge internett og privat nettverks så får jeg bare melding etter en stund at den ikke kunne koble til PS3 systemet og at jeg må velge instillinger, remote play på PS3.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Ja. Har du faktisk gjort det den ber deg om? Du kan ikke koble til med Remote Play sånn helt uten videre. Med andre ord, velg innstillinger og remote play på PS3en, så skal det fungere. Ikke bare vær på hovedmenyen.

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer å sette opp Remote Play her slik, følger intruksjoner men når jeg prøver underveis i guiden å velge internett og privat nettverks så får jeg bare melding etter en stund at den ikke kunne koble til PS3 systemet og at jeg må velge instillinger, remote play på PS3.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Ja. Har du faktisk gjort det den ber deg om? Du kan ikke koble til med Remote Play sånn helt uten videre. Med andre ord, velg innstillinger og remote play på PS3en, så skal det fungere. Ikke bare vær på hovedmenyen.

 

Fant ut av det nå, for å få det til å fungere så måtte jeg ikke gå til Instillinger/Remote play på siste bit som instruksjonen sa. Men gå til spill og remoteplay, når jeg prøvde da så fungerte det. Og nå fungerer det helt som det skal, kan slå av og på PS3 via internett via PSV...genialt :)

 

Dumt at det er bare minies,psp og ps1 spill som fungerer...men bedre en ingenting.

 

 

EDIT: Noen som har funnet ut om det går an å gjøre slik at nedlastninger ikke stopper selv om maskinen går i dvale modus?

 

TIPS! Hold inne PS og Start knappen for å ta bilde i spill :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...