Gå til innhold

Flere piratnettsteder vurderer å legge ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Megaupload siden hadde vel alt av filer lokalt, så at de fikk seg en på trynet var vel på sin plass.

Megaupload var første steg på veien, en side som kun eksisterte for å kunne dele filer med andre. At den ble brukt til å dele ulovlig materiale er ikke overraskende. Når det da kommer folk som påstår at "de fikk som de fortjente" lurer jeg på om de har tenkt over ting, det er som å rive alle veier i Norge fordi enkelte kjører over fartsgrensen.

 

Med din logikk skulle alle nettsteder der brukere kan laste opp filer legges ned, for hvis du leter lenge nok finner du alltid noe som har copyright. Diskusjon.no, youtube, streamingtjenester, dropbox, kan alle legges ned. Man kan ta ned Steam på samme grunnlag!

 

Så sier du at det er som fortjent, idiot!

 

Jepp, dette er sannheten bak Megaupload, det er av SAMME funksjon som Dropbox, du laster opp og gir linken videre til de du vil at skal laste ned.

Så de som mener at de fikk som fortjent har ikke satt seg inn i hvilken type side dette er, og av samme ulla har du dropbox og andre tjenester som tillater deg å dele innhold, derav også YouTube!

 

Uansett, eneste alternativet for å bli kvitt piratene er å lage en lettere rute eller ett produkt som er BEDRE enn det piratene har.

Dessverre forstår ikke bransjen dette og da vil dette fortsette og florere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva som blir sagt er jo avhengie av brukeren. Jeg har værtfall lært at man alltid skal gå etter roten til problemet dersom man vil rette på det. Da er jo brukeren et logisk sted å starte?

 

Å si at noe er galt, er greit, men å bare si at personen som sa det, er en "idiot", slukker ingen branner.

 

Og å si at det er ett problem er ikke helt riktig heller.

Lenke til kommentar

Det viktigste denne typen fildeling gjør, er å gi brukerne mer kontroll, og å tvinge først og fremst distributører til å gjøre mer enn å hvile på det eksisterende systemet de kontroller og kan melke så mye de vil.

 

Det mest problematiske er hvordan det hindrer nye aktører å komme på markedet, ved at potensielle kunder ikke blir kunder pga. at de kan benytte produktet uten å betale. Men med propagandaen fra de største aktørene, som selv produserer lite, og hovedsakelig kontrollerer kanalene, så er det vanskelig å vite den sanne effekten den illegitime fildelingen har. De fokuserer på å stenge alternative kanaler, og bevare sitt monopol.

Lenke til kommentar

Du er jo ikke noe bedre selv når du presterer å påstå at de fikk som fortjent for å drive en legitim tjeneste.

 

 

Du har mao ingen grunn til å klage.

 

Jeg har aldri klaget. Jeg var heller ikke klar over at det var en legitim tjeneste.

 

Ikke mobb fyren som ringer IT-service fordi han ikke skjønner fag-utrykkene.

Lenke til kommentar

Myndighetene er bare ute etter å ta de enkle målene, de virkelige piratene bruker kombinasjoner av usenet/ssh/irc etc.

 

Noen må sette en stopper for denne galskapen før piratvirksomhet brukes som påskudd til å fjerne siste rest av rettigheter vi har som privatpersoner. Terrorpoliti har ingenting med dette å gjøre, hvis noen bryter opphavsretten til mitt materiale så er det en sivilsak!

Lenke til kommentar

Det mediakonsernene og makthaverne ønsker er total kontroll på kommunikasjonskanalene i verden.

 

Har de det, har de full kontroll på befolkningen.

 

*Derfor* samarbeider de som de gjør. Opphavsretten er bare et verktøy for å få kontroll.

 

Blir kvalm når folk sier at "Megaupload" fikk som fortjent. Helt latterlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Megaupload har jeg aldri brukt, men (dr)ITAvisen hevder at det var noe utpressing blant anklagene, men dette fant jeg ingen kilder på i farten. Men hvis det i virkeligheten kun er snakk om medvirkning til brudd på opphavsrett så har terrorpolitiet ingen rett til å gripe inn, ivertfall ikke når anklagen kommer fra selskaper i andre land.

 

Men er det virkelig slik verden har blitt nå? At hvis et stort firma anklager mitt firma for brudd på deres opphavsrett, varemerke eller patent, så skal norske myndigheter sende terrorberedskapen på min dør uten dom? Hvor blir det av rettssikkerheten? I praksis betyr dette at store aktører kan kaste grunnløse beskyldninger mot små aktører til de går konkurs, for en "genial" metode for eliminering av konkurranse!

 

Jeg håper at flere snart innser at denne "krigen" egentlig ikke handler om piratkopiering, men å finne metoder for å tviholde på markedsandeler for bestemte aktører. Og de kan heller ikke si at de taper penger, faktisk så går markedet som aldri før.

Endret av efikkan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Privat tracker er kos da. :)
En privat tracker er ikke spesielt sikrere enn en åpen tracker. Og ihvertfall ikke om det er en kjent privat tracker. De fleste har mange tusen medlemmer, og ingen kjenner alle. Det er ikke vanskelig å infiltrere de fleste piratmiljøer.

 

Someone is missing the point....

Lenke til kommentar

Jepp, dette er sannheten bak Megaupload, det er av SAMME funksjon som Dropbox, du laster opp og gir linken videre til de du vil at skal laste ned.Så de som mener at de fikk som fortjent har ikke satt seg inn i hvilken type side dette er, og av samme ulla har du dropbox og andre tjenester som tillater deg å dele innhold, derav også YouTube!Uansett, eneste alternativet for å bli kvitt piratene er å lage en lettere rute eller ett produkt som er BEDRE enn det piratene har.Dessverre forstår ikke bransjen dette og da vil dette fortsette og florere.

 

Og du har tydeligvis ikke satt deg inn i HELE tiltalegrunnlaget hva MegaUpload angår. Det dreier sikke IKKE bare om fildeling.

Driver Youtube og Dropbox også med skatteundragelse oig hvitvasking av penger.

Lenke til kommentar

Og du har tydeligvis ikke satt deg inn i HELE tiltalegrunnlaget hva MegaUpload angår. Det dreier sikke IKKE bare om fildeling.

Driver Youtube og Dropbox også med skatteundragelse oig hvitvasking av penger.

Kilder hadde vært fint her siden du klart sitter på informasjon vi ikke vet noe om.

 

Har litt vanskelig for å tro at Megaupload driver med hvitevasking av penger. "Sikkert ikke bare om fildeling"

Legitim?

Slå opp det irdet i ordboka og så sammenligner du det med tiltale punktene.

Hele tiltalen er jo at Megaupload har visstnok distribuert copyright-materiale, grunnlaget for tiltalen er like godt som om man skulle stengt alle veier i Norge siden en gruppe mennesker driver med streetracing.

 

Dette handler om penger til plate- og film-selskapene, og de gir totalt f**** i om de dreper internett i prosessen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...