Gå til innhold

Namn på BAR?


Anbefalte innlegg

Jeg syntes heller ikke om "Kos" etter å ha tenkt gjennom det, kan misforstås ...

Men så kom jeg til å huske på eg gammel vits og den er jeg bare nødt til å fortelle ... det er en sånn "små timer"-vits så dette sidespranget må tåles:

To gamle skolekompiser møttes etter mange år. De hadde ikke sett hverandre siden ungdomsskolen og hadde en del å snakke om. Begge hadde startet egne firma og hadde lykkes bra med det på hver sin kant. Den ene drev en flott bar og den andre et vulkaniseringsverksted.

Følgende dialog utspant seg:

- Du driver fortsatt med gummi?

- Ja, gjør da det. Og du har din bar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes heller ikke om "Kos" etter å ha tenkt gjennom det, kan misforstås ...

Men så kom jeg til å huske på eg gammel vits og den er jeg bare nødt til å fortelle ... det er en sånn "små timer"-vits så dette sidespranget må tåles:

To gamle skolekompiser møttes etter mange år. De hadde ikke sett hverandre siden ungdomsskolen og hadde en del å snakke om. Begge hadde startet egne firma og hadde lykkes bra med det på hver sin kant. Den ene drev en flott bar og den andre et vulkaniseringsverksted.

Følgende dialog utspant seg:

- Du driver fortsatt med gummi?

- Ja, gjør da det. Og du har din bar?

Hvordan kan det misforstås???

Lenke til kommentar

De forslagene (av våre egne) som leder ann nå, er:

 

"62sytti" - forklaring: postnummeret er 6270, identitet til stedet

"Plan B" - forklaring: baren skal være i 2. etasje (=plan b), det har vært utesteder her før som ble lagt ned når boligkompleks skulle bygge på tomten, så dette blir en "plan b" osv.

 

hva synes dere om de, og hvilken synes dere var best? flere forslag? :)

Lenke til kommentar

Kaule

Hi sia

Kabberiet

Strandgaten Vin & Mauleri

Tvøga

Fole dilla

På nøva

Nonsmat

Einert Oppskok

 

 

...med forbehold om at dialektuttrykk kan ha lokale nyanseforskjeller i betydning som jeg ikke kjenner til :p

 

Synes uansett en bar i et slikt lite lokalsamfunn bør ha et fortrinnsvis humoristisk/absurd navn basert på lokale uttrykk. Jeg hadde absolutt kikket innom et slikt sted bare pga. navnet ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg syntes heller ikke om "Kos" etter å ha tenkt gjennom det, kan misforstås ...

Men så kom jeg til å huske på eg gammel vits og den er jeg bare nødt til å fortelle ... det er en sånn "små timer"-vits så dette sidespranget må tåles:

To gamle skolekompiser møttes etter mange år. De hadde ikke sett hverandre siden ungdomsskolen og hadde en del å snakke om. Begge hadde startet egne firma og hadde lykkes bra med det på hver sin kant. Den ene drev en flott bar og den andre et vulkaniseringsverksted.

Følgende dialog utspant seg:

- Du driver fortsatt med gummi?

- Ja, gjør da det. Og du har din bar?

Hvordan kan det misforstås???

Mange bruker "kos" som pseudonym for sex, da kan det jo tolkes som bordell. :O

Lenke til kommentar

De forslagene (av våre egne) som leder ann nå, er:

 

"62sytti" - forklaring: postnummeret er 6270, identitet til stedet

"Plan B" - forklaring: baren skal være i 2. etasje (=plan b), det har vært utesteder her før som ble lagt ned når boligkompleks skulle bygge på tomten, så dette blir en "plan b" osv.

 

hva synes dere om de, og hvilken synes dere var best? flere forslag? :)

Ingen av de to forslagene synes jeg har god nok klang, mangler slagkraft og er for generelle.

Men å finne gode navn er ekstremt vanskelig da. Vitenskapelig er det påstått at et godt firmanavn skal bestå av fem til seks bokstaver og ha en skarp konsonant til slutt. Det er derfor at Kodak skal være verdens beste firmanavn. (Men nå gå det jo mot slutten for dem også.)

Lenke til kommentar

Synes "Tvøga" var bra! (vi sier det på dialekt her) - ellers er jeg enig i at det er uendelig vanskelig å finne et godt namn - og det er veldig viktig. Vi skal ut i lokalavisen på tirsdag, og der oppfordres folk til å komme med forslag, så kan godt være at vi finner namnet der..

Lenke til kommentar

Synes "Tvøga" var bra! (vi sier det på dialekt her) - ellers er jeg enig i at det er uendelig vanskelig å finne et godt namn - og det er veldig viktig. Vi skal ut i lokalavisen på tirsdag, og der oppfordres folk til å komme med forslag, så kan godt være at vi finner namnet der..

Jeg skal fortelle deg hva som skjedde et annet sted der de gikk ut i lokalavisene og utlyste en navnekonkuranse på et ny kjøpesenter. Av de innkomne forslag ble "Senteret Vårt" valgt. Ikke gå i den fella ...

(Post Skriptum: Kjøpesenteret heter Amfi i dag ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...