Gå til innhold

Namn på BAR?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi er en gjeng som holder på å starter opp bar, og er for tiden gjennom den evig lange papirmøllen som må til for å realisere dette.

 

Noe vi mangler - er namnet. Baren vi skal åpne skal være en moderne bar med godt utvalg i drikke, der skal være en bakgård, en scene, et dansegulv og den holder til i 2. etasje. Vi skal ha alt fra band til trubdurer, quizkvelder osv. Den er på et lite sted, som heter Brattvåg. Gaten den skal være i heter Strandgaten, og bygget heter fra tidligere Tennøe&Skaar.

 

Er det noen som har forslag på namn? Namnet må enten ha noe med opplysningene jeg ga over å gjøre, eller noe helt annet. Noen kriterier har vi likevel:

 

- det bør vere positivt rettet (diverse ikke "vannhullet" eller "pulbar" eller noe i den der duren)

- det bør kunne gå ann å si "skal vi stikke på xxxxx" (det går nemlig ikke ann/er ikke like naturlig til alle namn)

- det bør være kort og catchy

 

Noen som har forslag? Sleng det ut, kanskje nettopp det namnet du foreslår blir valgt!

Endret av twarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brattabar, strandstua er jo naturlige forslag, men hva med "kos"? Enkelt og greit, gir inntrykk av at det er en bar hvor man koser seg. Et sted man kan gå på en torsdags kveld og ta et glass vin med kona.

 

Skal vi ta en pils på kos i kveld? Fenger som bare svingende i hodet mitt:)

 

Brattabar, strandstua er jo naturlige forslag, men hva med "kos"? Enkelt og greit, gir inntrykk av at det er en bar hvor man koser seg. Et sted man kan gå på en torsdags kveld og ta et glass vin med kona.

 

Skal vi ta en pils på kos i kveld? Fenger som bare svingende i hodet mitt:)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med alle andre, men jeg hadde vært veldig skeptisk til et sted som heter "kos".

Aner ikke hvilken dialekt dere har i brattvåg, men foreslår et vanlig norsk ord, med dialekt.

 

edit: Om dere slenger på "Bar" forran eller etter "Kos" synes jeg det er akseptabelt.

 

KosBAR, BARkos (Noe slik?)

Burde være åpen for en del ordspill anngående det navnet.

 

I allefall føler jeg selv navnet i større grad bærer preg av modenhet, samt at man beholder "Kos" i navnet(siden TS likte dette).

 

Edit: Jeg er 23, om det skulle ha noe å si for klientellet dere vil ha.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

"Skal vi ta oss en tur på Vinsjen?" - har tenkt på det samme selv, også "Kraftverket", "Våghall" (et gammelt forsamlingshus) - men vi har forkastet alle. Lurer på å tenke nytt og lage et kult, nytt, fresht namn - uten å havne i harryfella :)

 

...det med namn er ekstremt viktig, derfor tar vi oss også god tid til det. Flere forslag mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...