Gå til innhold

Apple går forbi LG


Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig kun opplevd at iPhone 4'en jeg brukte tidligere slo seg av pga overoppheting om sommeren. Da var det ikke så rart siden den lå i direkte sollys en periode. Har brukt iPhone 4S'en fra jobben ned i -15 celsius de siste ukene uten problemer, utover at jeg selvfølgelig merker at batteriet dør raskere når det er kaldt ute.

 

Edit; Jeg så nettopp at du har lagt til kommentar i posten din Runar, så da lar vi temperatur-praten ligge. :)

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dele min erfaring med apple vs andre mobilprodusenter, var et år i førstegangstjenesten i hæren oppe i nord Norge (17.01.2011-20.12.2011), og vi hadde i overkant av 80 feltdøgn mange av dem i regn, fukt, gjørme, skitt og temperaturer nede i -30 og mer. Ganske krevende miljø for en mobil med andre ord, og de fleste hadde med seg mobilen sin til en hver tid for underholdning, facebook, nyheter mm.

 

I Troppen min var det stort sett smartmobiler, der apple, samsung, nokia og htc dominerte. I løpet av det året var det 6 stykker som knuste enten baksiden eller framsiden på sin iphone 4g/3g, en itouch samt en knust htc. Det kanskje mest utrolige skjedde under en oppstilling der vi ble beordret ned i ferdigstilling, mens vi tok push-ups sklei iphonen til en medsoldat ut av lomma og traff bakken, og hele skjermen var knust, dette var fra ca 10 cm høyde :dontgetit:

 

Det var ca 30% av troppen som hadde iphone, ca 60 prosent var android eller symbian baserte mobiler der samsung, htc og nokia dominerte, også var det den resterende 10% som ikke var smarttelefoner. Av disse var det kun 1 htc som fikk skjermen sin knust.

 

Hadde en Galaxy S1 gjennom hele førstegangstjenesten, og mistet den utallige ganger fra øverste etasje i køyesengen, uten at mobilen min tok nevneverdig skade av det (småriper), en gang falt mobilen min fra toppen av skapet, som er over to meter høyt og landet på skjermsiden. Alle på rommet trodde at skjermen var knust, men til vår store overraskelse var det kun noen hakk og småriper.

 

Statestikk fra troppen min viser at:

16 av 52 hadde en iphone

31 av 52 hadde android eller symbian baserte mobiler

5 av 52 hadde vanlige mobiltelefoner

 

Totalt var det 8 mobiltelefoner som knuste en andel på 4,16%, av alle mobiltelefonene i troppen

 

Av disse besto:

6 Iphones 4g/3g i prosent tilsvarer det 3,12%

1 Htc Desire 0,52%

1 Ipod Touch 3g 0,52%

 

I forhold til antall iphones, er statistikken overrepresentert når det kommer til knusing av skjerm. Selvfølgelig kan det finnes variabler på hvordan folk bruker og tar vare på telefonene sine, men dette er ikke tatt med i betraktning.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...