Gå til innhold

Apple går forbi LG


Anbefalte innlegg

Raptor' timestamp='1328549606' post='18917941']Du er fremdeles klar over at disse tallene ikke kun viser salg av telefoner, men også salg av tjenester via mobilene? Apple tjener også på iTunes, AppStore, etc.
Da skulle jeg likt å ha sett en slik graf over bare solgte mobiler da.Men uansett, det Snekker'n sa om de laptop'ene viser jo bare mitt poeng anngående at Apple produker er overpriset for det meste.Greit at Acer ikke er kjent for å være ut av høy kvalitet, men at det er en prisforskjell på 8k kr er jo absurd uansett.At en MacBook Pro laptop bruker alluminium chassis og har en av de beste touchpad'ene og at den kjører Mac OSX er ikke verdt 8000 kr ekstra.

 

levetid sikkerhet batterited og design kommer også inn i bildet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det vet jeg , kjøpte inn to bærbare maskiner før jul, den ene fra apple den andre en Acer, begge hadde samme spes, apple sin kostet nesten 13000 og Acern under 5000 :-)))

 

 

Apple er uten tvil på den dyrere enden av skalaen, det er det vell absolutt ingen som helst tvil om. Men samtidig så er det vell heller ingen tvil om at Apple sjeldent sparer på noe som helst hva komponenter, design, materialer, byggekvalitet osv.. Acer blir jo på mange måter helt i andre enden av skalaen hvor det stort sett spares på alt som heter design, byggekvalitet og komponenter og ikke minst kvalitetskontroll for å presse prisene så lavt som overhode mulig.

 

Ikke rettet direkte mot deg, men jeg syntes sånne prisreferanser blir temmelig ubrukelige uten produktlinker så vi faktisk kan se og sammenligne maskinvare og prisene. Det skjer alt for ofte at folk slenger ut priskommentarer rundt Apple produkter hvor fakta ikke nødvendigvis stemmer overrens med utsagnet, ikke at jeg sier at det ikke gjør det i akkurat dette tilfellet. Men produktlinker er alltid kjekt ved slike påstander syntes nå jeg.

 

 

Men uansett, det Snekker'n sa om de laptop'ene viser jo bare mitt poeng anngående at Apple produker er overpriset for det meste.

 

Greit at Acer ikke er kjent for å være ut av høy kvalitet, men at det er en prisforskjell på 8k kr er jo absurd uansett.

 

At en MacBook Pro laptop bruker alluminium chassis og har en av de beste touchpad'ene og at den kjører Mac OSX er ikke verdt 8000 kr ekstra.

Overpriset er fremdeles, i mine øyne, når ett produkt er priset slik at det ikke selger til målgruppen. iPhone må jo til de grades sies å selges til målgruppen, eller?

 

Her treffer dere jo spikeren på hode begge to. For hvorvidt noe er overpriset eller ikke er vell mer eller mindre en subjektiv sak? Det at dere mener at et Apple produkt er overpriser av ulike grunner betyr jo ikke nødvendigvis at det gjelder for alle andre også.

 

For en person som ønsker å kjøre Mac OS X så finnes det jo ingen reelle alternativer og for de som ønsker en maskin med la oss si thunderbolt, 16:10 skjerm, god touchpad som er integrert perfekt i operativsystemer osv osv så vil fort MacBook Pro være et perfekt alternativ og derfor bli sett på det som en verdig investering når alt kommer til alt.

 

Nå sier jeg ikke at det blir det for alle og enhver, ei heller at det blir det for folk flest. Men Apple er tydeligvis fornøyde med salgstallene sine og mange mennesker her i verden finner produktene til Apple mer enn tilfredsstillende til prisen og kan man jo stille seg selv spørsmålet hva som er overpriset? Du priser da produktet utifra hva markedet og kundegruppen din er villig til å betale og ikke i forhold til fortjenesten til konkurrentene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her treffer dere jo spikeren på hode begge to. For hvorvidt noe er overpriset eller ikke er vell mer eller mindre en subjektiv sak? Det at dere mener at et Apple produkt er overpriser av ulike grunner betyr jo ikke nødvendigvis at det gjelder for alle andre også.

Nei, jeg treffer spikeren på hodet, Vindicator tenker som vanlig bare på seg og sine subjektive meninger. At de selger dongeribukser til 1500 kr, men at jeg aldri kjøper bukser dyrere enn 400-500 kr betyr ikke at jeg synes de er overpriset. De er bare ikke verdt det for meg. Samme blir det for Vindicator, hans synes iPhone suger og derfor er overpriset. Samtidig ignorerer han totalt at 35 millioner kjøpte iphone q4 2011. Det blir da en objektiv observasjon at iphone ikke er overpriset, men faktisk treffer ganske så greit på prisen med tanke på balansen mellom fortjeneste og salg. Joda, Apple hadde kanskje solgt mer om de ble satt ned 100 usd, men de hadde nok ikke klart å produsere og selge nok til å ta inn tapet ett slikt priskutt.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel iphone har noen av de mest lojale tilhengerne, det har nesten blitt en relegion så jeg er ikke overasket over at de selger bra! Men det at proeten deres er død(jobs) kan by på problemer med tanke på at de skal bryte deres første bud. 1. 3,5tommers skjerm er den optimale skjermstørrelse! Får se om fansen tåler en 4t skjerm???

Lenke til kommentar

Vel iphone har noen av de mest lojale tilhengerne, det har nesten blitt en relegion så jeg er ikke overasket over at de selger bra! Men det at proeten deres er død(jobs) kan by på problemer med tanke på at de skal bryte deres første bud. 1. 3,5tommers skjerm er den optimale skjermstørrelse! Får se om fansen tåler en 4t skjerm???

 

Ja android sine lojale tilhengere bruker jo ofte dette som argument. Blinde eplefans står for 99% av salget av iPhones. De må faktisk kjøpe flere hver siden antallet iphone brukere øker hele tiden, eller?

Faktisk så velger jo hele 34% av førstegangs smartphone kjøperene ios. Og de kan vel ikke alle være religiøse eple fans? iOS har kanskje mer trofaste brukere, men det kan jo komme av at de er fornøyd med produktet? Ikke at sw i telefonen har hacket seg inn hjernen deres når de sov å hacket dem. At en liten andel er lettpåvirkelige individer som kjøper mobiler fordi reklamen er bra, eller at eplefanvennen sier det er den beste, det vil det alltid være. Men tror dette også skjer hos konkurrentene.

npd-q411-os-system-share.jpeg?w=657

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her treffer dere jo spikeren på hode begge to. For hvorvidt noe er overpriset eller ikke er vell mer eller mindre en subjektiv sak? Det at dere mener at et Apple produkt er overpriser av ulike grunner betyr jo ikke nødvendigvis at det gjelder for alle andre også.

Nei, jeg treffer spikeren på hodet, Vindicator tenker som vanlig bare på seg og sine subjektive meninger. At de selger dongeribukser til 1500 kr, men at jeg aldri kjøper bukser dyrere enn 400-500 kr betyr ikke at jeg synes de er overpriset. De er bare ikke verdt det for meg. Samme blir det for Vindicator, hans synes iPhone suger og derfor er overpriset. Samtidig ignorerer han totalt at 35 millioner kjøpte iphone q4 2011. Det blir da en objektiv observasjon at iphone ikke er overpriset, men faktisk treffer ganske så greit på prisen med tanke på balansen mellom fortjeneste og salg. Joda, Apple hadde kanskje solgt mer om de ble satt ned 100 usd, men de hadde nok ikke klart å produsere og selge nok til å ta inn tapet ett slikt priskutt.

Om jeg ser en dongeribukse til 1500 kr og finner ut at kvaliteten på den er mye dårligere enn den andre buksen til 1000 kr. Hvorfor skal jeg da kjøpe den til 1500 kr?

 

Hadde noen da kjøpt den dårlige buksen til 1500 kr selv om dem vet at den er dårligere i kvalitet enn den til 1000 kr, så er det KUN fordi dem er ute etter å kjøpe etter merke. Jepp, mange kjøper faktisk etter merke og ikke fordi produktene er noe gode.

 

Og det samme blir jo med telefoner. Hvorfor kjøper noen en mobiltelefon til 4800 kr som har dårligere kvalitet, dårligere skjerm, dårligere byggekvalitet og i tillegg er MYYYYE mere begrenset når man heller kan kjøpe noen andre mobiler som er MYE bedre i kvalitet, og som har mye bedre skjerm og som ikke knuses etter noen fall i bakken, som heller ikke er så vanvittig begrenset og som i tillegg er kjappere og mere smooth en iPhone 4S som også i tillegg er mye billigere enn en iPhone 4S?

 

Det er noen gode grunner på hvorfor folk kjøper iPhone 4S i hovedsak.

 

1. Dem eier flere Apple produkter i fra før av og vil ha en iPhone 4S uansett pris og uansett hvordan de telefonene er.

 

2. Dem føler at dem ikke kan kaste bort en masse penger som dem har brukt på AppStore og tilbehør som dem har hatt i fra tidligere iOS enheter som gjør at dem holder seg til fremtidige iPhones.

 

3. Dem kjøper det fordi noen kompiser sier at iPhone 4S er så bra bla bla bla.

 

4. Dem kjøper iPhone 4S fordi dem har hørt at iPhones er de letteste mobilene å sette seg inn i. Men sannheten er at det er feil, fordi Android er like lett å sette seg inn i.

 

Utenom det så er det noen ytterst få som går i fra en top moderne Android mobil til en iPhone med iOS. Jeg hører for det meste at flere og flere kommer til Android i fra iOS.

 

Så ja, hvorfor skulle jeg ha kjøpt en iPhone 4S når jeg får en like god og kanskje MYE bedre mobil til en lavere pris?

 

Bare for å ta det som et eksempel. I mange mange år har jeg vært en Sony Ericsson fan som bare har kjøpt mobiltelefoner i fra dem. Som da tilsier at jeg ikke ville kjøpe i fra noe annet merke.

 

Hvorfor gikk jeg plutselig så brådt i fra dem over til Samsung?

 

Jo, fordi Samsung lager bedre mobiler og fordi jeg kunne bytte mobiltelefon og faktisk merke uten å miste noe av det jeg hadde kjøpt på Android market og fordi tilbehør og sånt som fungerte på Sony Ericsson mobiler som har micro-USB port fungerer på andre mobiler fra andre merker som også har micro-USB.

 

Med iPhones og tilbehør, så blir man på en måte låst i et fengsel den veien siden man ikke kan ta tilbehøret i fra disse iOS enhetene viere til andre merker. Og dermed vil ikke mange skifte plattform.

 

Hele poenget her er at folk flest tenker penger i STOR skala når dem er ute å handler produkter. Dem som ikke tenker på pengene da er folk som har spesielle grunner på hvorfor dem kjøper så dyre produkter. Enten skiter dem penger eller så er dem merke fanatiker.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og her er 4 grunner til at folk kjøper Samsung-telefoner, i stedet for en MMMMYYYYYYYYYEEEEE!!!!! bedre iPhone 4S:

 

1. De er idioter.

 

2. De er tullinger.

 

3. De vet ikke bedre.

 

4. De ville egentlig kjøpe en iPhone, men tok feil og kjøpte en dårlig kopi.

 

 

Hva slags "tilbehør" trenger man til en telefon, ut over ladeløsningen som følger med på kjøpet?

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er 4 grunner til at folk kjøper Samsung-telefoner, i stedet for en MMMMYYYYYYYYYEEEEE!!!!! bedre iPhone 4S:

 

1. De er idioter.

 

2. De er tullinger.

 

3. De vet ikke bedre.

 

4. De ville egentlig kjøpe en iPhone, men tok feil og kjøpte en dårlig kopi.

 

 

Hva slags "tilbehør" trenger man til en telefon, ut over ladeløsningen som følger med på kjøpet?

Haha, dagens bevis for at spesielt du ikke kan komme med saklige svar tilbake.

 

Og til det siste du sier. Har du noen gang være innenfor dørene til Elkjøp og Lefdal noen ganger?

 

Hyllene er fulle av tilbehør til iPad's og iPhones.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

jepp, enkelte ting klarer jeg ikke å komme med særlig saklige svar på...som oftest dreier det seg om:

 

1. Uintelligent vås.

 

2. FUD.

 

3. Løse påstander som folk drar ut av ræva.

 

4. Usammenhengende babbel uten noen form for mening.

 

...eller eventuelt en kombinasjon av samtlige.

 

 

Du er åpenbart mer interessert i iPhone-tibehør enn meg, for jeg har aldri lagt merke til noen påfallende mengde av slikt hos Elkjøp eller Lefdal, og aner egentlig ikke hva de har av slikt siden det ikke er noe jeg trenger. Så hva er det man trenger av "tilbehør", mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jepp, enkelte ting klarer jeg ikke å komme med særlig saklige svar på...som oftest dreier det seg om:

 

1. Uintelligent vås.

 

2. FUD.

 

3. Løse påstander som folk drar ut av ræva.

 

4. Usammenhengende babbel uten noen form for mening.

 

...eller eventuelt en kombinasjon av samtlige.

 

 

Du er åpenbart mer interessert i iPhone-tibehør enn meg, for jeg har aldri lagt merke til noen påfallende mengde av slikt hos Elkjøp eller Lefdal, og aner egentlig ikke hva de har av slikt siden det ikke er noe jeg trenger. Så hva er det man trenger av "tilbehør", mener du?

Og dine fantastiske bevis for at mine påstander er uintelligent vås, FUD, løse påstander og babbel er hvor?

 

Jeg tar ikke dine ord for noe som helst før du kan komme med en saklig forklaring som gir meg / oss gode grunner til å ikke tro på det jeg sier.

 

For det jeg sier er faktisk realiteten for de fleste som kjøper iPhones.

 

Det er utrolig på hvor mye jeg også får vite i fra han jeg kjenner som jobber på Netcom her.

 

EDIT: Nå er det ikke snakk om på hva jeg eller du trenger av tilbehør, men jeg snakker om hva som finnes i butikkene per dags dato. Og her finnes det VELDIG mye til iPad og iPhone.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Her treffer dere jo spikeren på hode begge to. For hvorvidt noe er overpriset eller ikke er vell mer eller mindre en subjektiv sak? Det at dere mener at et Apple produkt er overpriser av ulike grunner betyr jo ikke nødvendigvis at det gjelder for alle andre også.

Nei, jeg treffer spikeren på hodet, Vindicator tenker som vanlig bare på seg og sine subjektive meninger. At de selger dongeribukser til 1500 kr, men at jeg aldri kjøper bukser dyrere enn 400-500 kr betyr ikke at jeg synes de er overpriset. De er bare ikke verdt det for meg. Samme blir det for Vindicator, hans synes iPhone suger og derfor er overpriset. Samtidig ignorerer han totalt at 35 millioner kjøpte iphone q4 2011. Det blir da en objektiv observasjon at iphone ikke er overpriset, men faktisk treffer ganske så greit på prisen med tanke på balansen mellom fortjeneste og salg. Joda, Apple hadde kanskje solgt mer om de ble satt ned 100 usd, men de hadde nok ikke klart å produsere og selge nok til å ta inn tapet ett slikt priskutt.

Om jeg ser en dongeribukse til 1500 kr og finner ut at kvaliteten på den er mye dårligere enn den andre buksen til 1000 kr. Hvorfor skal jeg da kjøpe den til 1500 kr?

 

Hadde noen da kjøpt den dårlige buksen til 1500 kr selv om dem vet at den er dårligere i kvalitet enn den til 1000 kr, så er det KUN fordi dem er ute etter å kjøpe etter merke. Jepp, mange kjøper faktisk etter merke og ikke fordi produktene er noe gode.

 

Og det samme blir jo med telefoner. Hvorfor kjøper noen en mobiltelefon til 4800 kr som har dårligere kvalitet, dårligere skjerm, dårligere byggekvalitet og i tillegg er MYYYYE mere begrenset når man heller kan kjøpe noen andre mobiler som er MYE bedre i kvalitet, og som har mye bedre skjerm og som ikke knuses etter noen fall i bakken, som heller ikke er så vanvittig begrenset og som i tillegg er kjappere og mere smooth en iPhone 4S som også i tillegg er mye billigere enn en iPhone 4S?

 

Unnskyld meg men her bæsjer du litt på leggen som det så fint heter. Regner med at du sammenligner blant annet en Samsung Galaxy S2 med en iPhone 4S her nå? Og da er det ikke så banalt enkelt som at den ene er av MYE bedre kvalitet enn den andre, hvis du tror det så tar du rett og slett feil.

 

Sammenligner du en Galaxy S2 med en iPhone 4S så sammenligner du to av de beste mobiltelefonene på markedet per idag, uansett hvem av de du velger så ender du opp med en telefon av toppkvalitet som vil tilfredsstille brorparten av alle personer i denne verden. At du og jeg kanskje har litt forskjellige bruksmønster og preferanser som kan trekkes oss i den ene eller andre retningen er en ting, men å si at den ene har MYE BEDRE ditt og datt enn den andre blir rett og slett useriøst.

 

Det blir like useriøst som å si at en Intel Core i7 3930K er MYE BEDRE enn en Intel Core i7 2600K prosessor, ja førstnevnte er en bedre prosessor og i enkelte tilfeller så vil den faktisk gi deg endel prosent bedre ytelse men for 99% av befolkningen så vil man merke nada i forskjell.

 

 

Og de aspektene du nevner blir også like useriøst, dårligere skjerm nevner du? På hvilket grunnlag kan du si at en iPhone 4S har dårligere skjerm enn en Galaxy S2 for folk flest? Baserer du det på at den har en større skjerm (ikke alle ønsker størst mulig skjerm, spesielt de av oss med relativt små hender og som liker å bruke mobiltelefonen som musikkavspiller ved trening osv..), eller baserer du det på AMOLED vs IPS panel hvor førstnevnte gir bedre sortnivå, men hvor sistnevnte gir mer korrekte farger? Eller baserer du det på det faktum at Galaxy S2 har lavere pikseltetthet på skjermen?

 

Du sammenligner faktisk to av de aller beste skjermen som du finner på mobiltelefoner i dag, så det å hardnakka påstå at den ene er bedre enn den andre er ren idioti, hvem av de som fungerer best blir jo opp til hver enkelt å vurdere da de har begge sine styrker og svakheter, men når alt kommer til alt så har de begge kjempe gode skjermer. Akkurat som du ikke kan si at en gitt PC-skjerm er bedre enn en annen for alle og enhver, for en FPS-gamer så vil jo en 120Hz TN-skjerm være å foretrekke, mens for en som driver med profesjonell foto og videoredigering så vil jo tilsvarende skjerm være ubrukelig, mens andre veien så vil jo en pro-kalibrert IPS-skjerm være temmelig ubrukelig for en FPS-gamer, men perfekt for en som driver med profesjonell foto og videoredigering.

 

Dårligere batterilevetid er vell å sette ting på kanten det også, nå skal det sies at iPhone 4S har hatt sine problemer med batterilevetiden men det har stort sett samtlige Android toppmodeller også, så det er ingen magisk forskjell her hvor Samsung sine toppmodeller varer timevis lenger enn en iPhone 4S. Her ligger problemet på det faktum at telefonene har sett et kraftig hopp hva maskinvare angår og batteriteknologien henger nå litt etter, og ikke det at verken Apple, Samsung eller HTC er så mye dårligere enn hver andre når det kommer til å putte oppegående batterier i telefonene sine.

 

 

At iOS som operativsystem er langt mer låst enn Android er det liten tvil om, men ikke alle har behov for et viddåpent operativsystem og iOS bærer frukter av bedre optimalisering på grunn av tettere sammenknytning opp mot maskinvaren. Så igjen så blir jo dette en subjektiv sak, det står på personlige preferanser hvorvidt du foretrekker det ene eller det andre og ergo kan du ikke hardnakka sitte å påstå at det ene vil være bedre for alle andre her i verden. For du vil vell si at det er forskjell på hvordan iOS og Android oppfører seg? Det for forskjell på hvilke applikasjoner du kan kjøre, og så fremt til de er forskjell så vil det alltid finnes de som foretrekker det ene fremfor det andre og det at du skal sitte her å diktere hva folk flest skal mene og foretrekke blir bare tull.

 

 

Kan du ikke bare lene deg tilbake og være fornøyd med det faktum at du har funnet din hellige gral og har slått deg til ro med at Android passer deg best, så kan de av oss som faktisk foretrekker iOS av forskjellige grunner om de er aldri så gode eller dårligere være fornøyde med det? Verden er faktisk ikke malt i sort / hvitt og folk foretrekker og verdsetter forskjellige ting, enten du vil akseptere det eller ikke.

 

 

Så nei, du får ikke telefoner som er av MYE BEDRE KVALITET, du får telefoner med ANNEN KVALITET. Så kan hver enkelt få lov til å velge det som passer dem best. Du overser jo også det faktum at iPhone 4S har bedre grafikkytelse og at prosessoren ikke står tilbake for hva Android telefoner kan tilby den heller. Så hva med en Galaxy S2 eller andre Android telefoner egentlig _SÅ MYE BEDRE_?

 

 

 

Det er noen gode grunner på hvorfor folk kjøper iPhone 4S i hovedsak.

 

1. Dem eier flere Apple produkter i fra før av og vil ha en iPhone 4S uansett pris og uansett hvordan de telefonene er.

 

Hvis du eier flere Apple produkter fra før av, og dermed tydeligvis er komfortabel med Apple som produsent, hvorfor skulle du ikke anskaffe flere Apple produkter? De som er fornøyd med Miele som leverandør av hvitevarer holder seg gjerne til Miele neste gang de skal kjøpe ny hvitevare. Akkurat som folk som har brent seg på produkter fra en gitt produsent, som jeg har veldig dårlig erfaring med MSI hovedkort stort sett bevisst holder meg unna MSI produkter på grunn av dårlig erfaring med produsenten tidligere.

 

Har du dessuten flere Apple produkter så er det jo en ting Apple er flink til, og det er å sømløst integrere produktene sine så de snakker sømløst med hverandre. Så hvis du først har diverse Apple produkter, som kanskje alle kjører iOS, som alle støtter AirPlay og andre Apple eksklusive løsninger, hvorfor skulle du da ikke velge iPhone? Det styrker jo faktisk bare argumentene for valg av iPhone og iOS. Eller mener du de bevisst skal se bort ifra Apple bare fordi du helt tydelig misliker Apple?

 

 

2. Dem føler at dem ikke kan kaste bort en masse penger som dem har brukt på AppStore og tilbehør som dem har hatt i fra tidligere iOS enheter som gjør at dem holder seg til fremtidige iPhones.

 

Dette er jo et godt argument, selv holder jeg meg fremdeles til iOS på grunn av at spesielt spill på AppStore har bedre grafikk enn tilsvarende spill på Android Market, dessuten er Android fragmentert iforhold til du har Samsung Market, Android Market og alt mulig rart. Med iOS så har jeg bare AppStore og alt er samlet der, noe jeg finner langt mer oversiktlig og praktisk. Og jeg kan fremdeles ikke finne noen TV2 Sumo app på Android Market som reduserer nytteverdien til mobiltelefonen og en potensiell tablet betraktelig for min del da jeg ønsker tilgang til TV2 Sumo når jeg er på bussen til og fra jobb.

 

Dette argumentet går jo andre veien også, er nok mange som holder seg til Android som godt kunne tenkt seg både iOS og Windows Phone men som holder seg tilbake på grunn av xx-antall applikasjoner som de har kjøpt på Market. Det er jo et helt naturlig argument, fornuftige folk betaler jo ikke for de samme applikasjonene hundrevis av ganger.

 

3. Dem kjøper det fordi noen kompiser sier at iPhone 4S er så bra bla bla bla.

 

Da er jo tydeligvis kompisene fornøyd, så hvorfor skulle man ikke ta deres ord for det? Dette blir jo bare for dumt, så siden du mener noe er bedre og andre anbefaler noe annet enn deg så skal de ikke ta det for god fiks? Du sitter jo her nå å argumenterer deg blå for hvorfor android telefoner og android os er SÅ MYE BEDRE enn alt annet der ute, så her kan vi jo bare kjøre kontra og si at eneste grunnen til at folk her inne nå mener android er bra er på grunn av at du si det er så bra bla bla bla.

 

 

4. Dem kjøper iPhone 4S fordi dem har hørt at iPhones er de letteste mobilene å sette seg inn i. Men sannheten er at det er feil, fordi Android er like lett å sette seg inn i.

 

Sannhet med modifikasjoner, folk flest har en eller annen erfaring med iOS fra før av og derfor er det gjerne lettere å sette seg inn i. Men jeg er helt enig at Android for folk flest slettes ikke vil være noe vanskeligere operativsystem å forholde seg til på noen måte, men igjen så har de en dårligere oppdateringsprosess og mer fragmentert market løsning som kan være forvirrende for enkelte.

 

Utenom det så er det noen ytterst få som går i fra en top moderne Android mobil til en iPhone med iOS. Jeg hører for det meste at flere og flere kommer til Android i fra iOS.

 

Jeg hører stadig folk som går både den ene og andre veien, at du hører noe tilsier jo ikke at det er den globale trenden? Alle salgstall og statistikker tilsier jo at iOS er populært som aldri før. Og en kollega på jobb har nå Galaxy S2 og vurder sterkt og hoppe tilbake på iOS igjen med iPhone 5 rett og slett fordi han har sett seg til lei av Android, så han hopper litt frem og tilbake fordi han ikke er såpass trangsynt at han føler at han må elske det ene eller det andre operativsystemet, han liker faktisk begge deler for hva det er verdt.

 

 

Så ja, hvorfor skulle jeg ha kjøpt en iPhone 4S når jeg får en like god og kanskje MYE bedre mobil til en lavere pris?

 

Hvorfor skal vi i det hele tatt gidde å kjøpe produkter og tjenester som koster noe i det hele tatt? Jo fordi det tilbyr noe som du verdsetter og som du ønsker, hvis du av flere årsaker ønsker deg iOS hvorfor skal du da i det hele tatt kjøpe deg en Android telefoner? Og det samme kan du si andre veien. Og ønsker og foretrekker du iOS så vil jo ikke en mobiltelefon med Android på noen måte være en bedre telefon, vil den vell? Jeg kan kjøpe meg verdens kraftigste cluster-server som pisser på den stasjonære maskinen jeg har hjemme, men den leveres med Solaris og jeg kan ikke bruke den til noe som helst fornuftig så da kan jeg vell ikke si at den er noe bedre for meg til tross for helt sinnssvak maskinvare? Det er å sette det litt på spissen, men du tar sikkert poenget.

 

Og i dag hvor maskinvare på telefoner har blitt såpass kraftig, så ytelsen gjerne er langt bedre enn hva folk flest har behov for eller klarer å benytte på noen fornuftig måte så vil jo nettopp forskjell på programvaren være ditto like viktig og godt argument som maskinvaren og spesifikasjonene på telefonen. Så er du ute etter iOS så kjører du iPhone, enkelt og greit,

 

Bare for å ta det som et eksempel. I mange mange år har jeg vært en Sony Ericsson fan som bare har kjøpt mobiltelefoner i fra dem. Som da tilsier at jeg ikke ville kjøpe i fra noe annet merke.

Hvorfor gikk jeg plutselig så brådt i fra dem over til Samsung?

Jo, fordi Samsung lager bedre mobiler og fordi jeg kunne bytte mobiltelefon og faktisk merke uten å miste noe av det jeg hadde kjøpt på Android market og fordi tilbehør og sånt som fungerte på Sony Ericsson mobiler som har micro-USB port fungerer på andre mobiler fra andre merker som også har micro-USB.

 

 

Med iPhones og tilbehør, så blir man på en måte låst i et fengsel den veien siden man ikke kan ta tilbehøret i fra disse iOS enhetene viere til andre merker. Og dermed vil ikke mange skifte plattform.

 

Men samtidig så er jo utvalget av ekstrautstyr og tilbehør til iPhone langt mer utbredt og større enn til Android.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vil bare si at iphone har mest tilbehør og beste tilbehør som kan vere en god grunn til å kjøpe en! Design over gjennomsnittet, selv om jeg og (mange ikke liker at 4 og 4s ser helt lik ut) eneste valg om man vil ha ios, som er ett bra ios selv med sine mange begrensninger! Tror jeg kunne vurdert ios dersom flere mobilselskap kunne bruke det,blir litt kjedelig å ha samme mobil som alle andre. Og skjermen som var perfekt størelse for 2 år siden har blitt alt for liten.

Lenke til kommentar

Vil bare si at det at 3,5t skjerm er perfekt i forhold til størrelsen på hendene er bare ett billig markedsførings triks til apple! Hva som er perfekt størelse er alt etter hva man er vandt til, før hadde jeg en liten tv og synest den var passe stor,nå har jeg en større tv og kunne aldri tenke meg å faa en mindre en osv..Men kan forstå at folk ikke vil ha en 7tommer i lomma!!

Lenke til kommentar

Eller så handler det om ergonomi.

Hender har enda nogenlunde samme gjennomsnittstørrelse så vidt jeg vet.

 

Det er ikke tilfeldig at Apple valgte 3,5" i det formatet.

 

3,5" er perfekt etter min smak :)

Men nå har ikke jeg Iphone da, så mulig det oppleves annerledes der enn på min N8...

 

Ønsker iallfall ikke noe stor klump i lomma, foretrekker å ha en mobil så kompakt som mulig :)

Lenke til kommentar

Jeg vil først bare si at denne posten blir lang.

 

Regner med at du sammenligner blant annet en Samsung Galaxy S2 med en iPhone 4S her nå? Og da er det ikke så banalt enkelt som at den ene er av MYE bedre kvalitet enn den andre, hvis du tror det så tar du rett og slett feil.

Så at en iPhone 4S går i 1000 knas bare den hører ordet asfalt og at telefonen ikke tåler Norsk kulde og at man i tillegg mister garantien på en iPhone 4S om man har den ute i lavere tempraturer enn 0 grader om det skjer noe med mobilen og at den også knekker i lommen til han som testet iPhone 4S på Amobil siden er av mye bedre kvalitet enn en Galaxy S II som ikke har disse problemene?

 

JAAAA, om du ikke har fått det med deg enda, så driter alle langveis i på hvordan telefonen er å holde i handa. Alle bryr seg om hvordan telefonen fungerer i det daglige liv.

 

Tror du virkelig at noen bilkjøpere hadde kjøpt en dårlig bil med ett ratt som er kjempebra å holde i mens man kjører over en bil som har et helt ok ratt men hvor resten av bilen er av topp kvalitet?

 

Sammenligner du en Galaxy S2 med en iPhone 4S så sammenligner du to av de beste mobiltelefonene på markedet per idag, uansett hvem av de du velger så ender du opp med en telefon av toppkvalitet som vil tilfredsstille brorparten av alle personer i denne verden. At du og jeg kanskje har litt forskjellige bruksmønster og preferanser som kan trekkes oss i den ene eller andre retningen er en ting, men å si at den ene har MYE BEDRE ditt og datt enn den andre blir rett og slett useriøst.

Så de tingene som jeg nevner om iPhone 4S over er useriøst?

 

Jeg tror alle innser det at iPhone 4 / 4S er kun en mobil som er god å holde i. Resten av den er ikke av noe jeg kaller for kvalitet hvertfall. Og jeg er sikker på at mange er enig i det jeg sier her.

 

Det blir like useriøst som å si at en Intel Core i7 3930K er MYE BEDRE enn en Intel Core i7 2600K prosessor, ja førstnevnte er en bedre prosessor og i enkelte tilfeller så vil den faktisk gi deg endel prosent bedre ytelse men for 99% av befolkningen så vil man merke nada i forskjell.

Du bekrefter jo det jeg sier. Hvem i søren velger en Intel Core i7 3930K over en Intel Core i7-2600K prosessor når prisen er så vanvittig stor mot så lite forskjell på ytelsen i fra dem?

 

Igjen så handler det kun om pris. Klart Intel Core i7 3930K er noe bedre enn en Intel Core i7-2600K prosessoren i ytelse, men når man ser på prisforskjellen så velger nok 90-92% en Intel Core i7-2600K prosessor ANYDAYS.

 

Jeg har selv kjøpt meg en Intel Core i5-2500K prosessor nå. Og den vil holde i lange baner til det jeg skal gjøre på maskinen min.

 

Og de aspektene du nevner blir også like useriøst, dårligere skjerm nevner du? På hvilket grunnlag kan du si at en iPhone 4S har dårligere skjerm enn en Galaxy S2 for folk flest? Baserer du det på at den har en større skjerm (ikke alle ønsker størst mulig skjerm, spesielt de av oss med relativt små hender og som liker å bruke mobiltelefonen som musikkavspiller ved trening osv..), eller baserer du det på AMOLED vs IPS panel hvor førstnevnte gir bedre sortnivå, men hvor sistnevnte gir mer korrekte farger? Eller baserer du det på det faktum at Galaxy S2 har lavere pikseltetthet på skjermen?

 

Du sammenligner faktisk to av de aller beste skjermen som du finner på mobiltelefoner i dag, så det å hardnakka påstå at den ene er bedre enn den andre er ren idioti, hvem av de som fungerer best blir jo opp til hver enkelt å vurdere da de har begge sine styrker og svakheter, men når alt kommer til alt så har de begge kjempe gode skjermer. Akkurat som du ikke kan si at en gitt PC-skjerm er bedre enn en annen for alle og enhver, for en FPS-gamer så vil jo en 120Hz TN-skjerm være å foretrekke, mens for en som driver med profesjonell foto og videoredigering så vil jo tilsvarende skjerm være ubrukelig, mens andre veien så vil jo en pro-kalibrert IPS-skjerm være temmelig ubrukelig for en FPS-gamer, men perfekt for en som driver med profesjonell foto og videoredigering.

Alle tester jeg har lest bekrefter at den totale kvaliteten er bedre på Samsung Galaxy S II skjermen over kvaliteten som er på iPhone 4 / 4S skjermen. Selv Engadget som er "Apple vennlig" sier det samme også. Og når dem sier det, ja da er det absolutt ingen tvil på hva som faktisk har den beste kvaliteten totalt.

 

Ellers så vil jeg si at skjermen på den nye LG Prada telefonen faktisk er bedre enn skjermen på iPhone 4S også. Så lenge man ikke går i onani-modus over kun DPI'en så er faktisk de fleste som har testet den mere fornøyd med skjermen i den nye LG Prada telefonen over det dem er over skjermen i iPhone 4 / 4S.

 

Og hvem bryr seg egentlig om skjermkvalitet på en iPhone 4S når man så vidt ser noe på skjemen før man omtrent har telefonen klistret opp i nesen?

 

Og med tanke på at 3.5 tommers skjerm er så lite at det faktisk skaper MYE mere knoting og irritasjonsmomenter, så vil jeg også si at skjermen er dårligere den veien på grunn av det.

 

Listen med negative sider med en 3.5 tommers skjerm er vanvittig lang i forhold til de positive sidene med en slik skjerm. Det er faktisk mye flere postitive sider enn det er negative sider med en skjerm som Galaxy S II har f.eks.

 

Og det som er morsomt er at jeg selv synes at skjermen på Galaxy S II er for liten nå etter å ha prøvd Galaxy Note. Opplevelsen med Galaxy Note knuser alt annet på jorden som omhandler smarttelefoner. Period.

 

Nå i dag vil jeg si at iPhone 4S skjermen kanskje er på 3. eller 4. plass over beste skjermer på en mobiltelefon.

 

Dårligere batterilevetid er vell å sette ting på kanten det også, nå skal det sies at iPhone 4S har hatt sine problemer med batterilevetiden men det har stort sett samtlige Android toppmodeller også, så det er ingen magisk forskjell her hvor Samsung sine toppmodeller varer timevis lenger enn en iPhone 4S. Her ligger problemet på det faktum at telefonene har sett et kraftig hopp hva maskinvare angår og batteriteknologien henger nå litt etter, og ikke det at verken Apple, Samsung eller HTC er så mye dårligere enn hver andre når det kommer til å putte oppegående batterier i telefonene sine.

Joda, er ingen hemmelighet at både Samsung Galaxy S II og iPhone 4S kan sluke strøm. Men har du noen gang kommet over flere som har hatt nesten 8 dager med batteritid på en iPhone 4S?

 

Det tviler jeg på, fordi det lengste jeg har sett en iPhone 4S bruker har klart å tyne ut av den er nesten 4 dager.

 

Å tyne ut nesten 8 dager på en Galaxy S II vil si at man har minimalt med programmer installert og at man også må være heldig med de programmene man har installert, altså at dem ikke trekker mye strøm. Men det er fullt mulig.

 

Men så lang batteritid er etter hva jeg vet ikke mulig på en iPhone 4S. Og du kan gjerne rette meg her om jeg tar feil.

 

At iOS som operativsystem er langt mer låst enn Android er det liten tvil om, men ikke alle har behov for et viddåpent operativsystem og iOS bærer frukter av bedre optimalisering på grunn av tettere sammenknytning opp mot maskinvaren. Så igjen så blir jo dette en subjektiv sak, det står på personlige preferanser hvorvidt du foretrekker det ene eller det andre og ergo kan du ikke hardnakka sitte å påstå at det ene vil være bedre for alle andre her i verden. For du vil vell si at det er forskjell på hvordan iOS og Android oppfører seg? Det for forskjell på hvilke applikasjoner du kan kjøre, og så fremt til de er forskjell så vil det alltid finnes de som foretrekker det ene fremfor det andre og det at du skal sitte her å diktere hva folk flest skal mene og foretrekke blir bare tull.

Nå er det jo ingen hemmelighet at flesteparten av dem som hardnakket holder på en iPhone telefon / iOS enhet gjør det fordi dem har brukt masse penger på AppStore og har brukt enda mere penger på tilbehør til enhetene og kan dermed ikke gå noen andre veier uansett hvordan dem måtte like den neste iPhonen eller iPad'en. Simpelt fordi dem har låst seg inne i et fengsel med å gå denne veien.

 

Dette er det store problemet med Apple eller spesielt iOS produkter. Og er derfor så mange som ikke har Apple produkter i fra før av holder seg unna disse produktene med alle midler.

 

Også er det heller ingen hemmelighet at det er flere og flere som kjøper seg en MacBook laptop eller andre Apple produkter for hvert år som går. Og da er det vel kanskje logiskt at flere og flere vil ha iOS produkter med at dem vil holde seg innenfor samme spekter (religion).

 

For en helt vanlig person med en Windows PC, så vil det faktisk være MYE enklere å kjøpe seg en Android mobil og bare bruke den slik den er uten å måtte tenke på noe dritt-programmvare som må installeres her og der.

 

Bare det at man må konvertere omtrent 98% av alle filmer du vil ha over til din iPhone / iOS enhet via iTunes er et godt nok skrekkeksempel på hvorfor mange holder seg unna iOS enheter. For man skal lete LENGE etter større irritasjontmoment enn å måtte sitte å konvertere filmer etter filmer bare for å kunne se dem på en iPhone eller på en iPad 2 via HDMI til TV'en f.eks.

 

Å bare plugge USB-kabelen i telefonen og så i PC'en og få den opp som en ekstern harddisk er jo så lettvindt at det ikke er noen bekymring for noen som helst. For alle vet jo at det enkle er ofte det beste.

 

Og var det ikke iPhones som skulle være så enkelt å bruke i det daglige liv?

 

Ja vi ser jo hvor enkelt det faktisk er når man har kjøpt seg en iPhone uten å vite at man må installere iTunes og en masse annet dritt for å kunne få utnyttet telefonen.

 

Og med dette, så vil jeg personlig si at Android er bedre for folk flest.

 

Så nei, du får ikke telefoner som er av MYE BEDRE KVALITET, du får telefoner med ANNEN KVALITET.

I følge det som har kommet frem de siste 3 månedene, så vil jeg nok si at en Samsung Galaxy S II er ut av mye bedre kvatlitet overall enn det iPhone 4S er. Det er det daglige bruket som er viktig og ikke hvilken telefon som føles porno ut i handa mens du holder den.

 

Hvis du eier flere Apple produkter fra før av, og dermed tydeligvis er komfortabel med Apple som produsent, hvorfor skulle du ikke anskaffe flere Apple produkter?

Som jeg sier over, det er de som er innenfor Apple "religionen" som jeg bruker å kalle det for som hardnakket holder seg innenfor kun Apple produkter for det meste. Er utrolig få som er utenfor det der som faktisk går for et iOS produkt.

 

Jeg kjenner ingen og vet heller ikke om noen som har en iPhone eller iPad som ikke har andre Apple produkter.

 

Har du dessuten flere Apple produkter så er det jo en ting Apple er flink til, og det er å sømløst integrere produktene sine så de snakker sømløst med hverandre. Så hvis du først har diverse Apple produkter, som kanskje alle kjører iOS, som alle støtter AirPlay og andre Apple eksklusive løsninger, hvorfor skulle du da ikke velge iPhone? Det styrker jo faktisk bare argumentene for valg av iPhone og iOS. Eller mener du de bevisst skal se bort ifra Apple bare fordi du helt tydelig misliker Apple?

Problemet er om du går lei Apple produkter. Da vil du sitte med sjegget i postkassen med at du ikke kan skifte til andre merker fordi man har brukt enormt mange tusen kroner på tilbehør til Apple produktene dem har som dem ikke kan ta med seg til de nye produktene.

 

Dette er også en av de STORE grunnene på hvorfor de fleste i dag ikke tør / gidder å bruke Apple produkter fordi mange har frykten av at dem kommer til å kjøpe mye tilbehør osv osv og vil låse seg til Apple.

 

Greit at tilbehør fungerer veldig fint sammen med Apple produkter, men problemet oppstår om du vil bytte merke.

 

Dette er jo et godt argument, selv holder jeg meg fremdeles til iOS på grunn av at spesielt spill på AppStore har bedre grafikk enn tilsvarende spill på Android Market, dessuten er Android fragmentert iforhold til du har Samsung Market, Android Market og alt mulig rart. Med iOS så har jeg bare AppStore og alt er samlet der, noe jeg finner langt mer oversiktlig og praktisk. Og jeg kan fremdeles ikke finne noen TV2 Sumo app på Android Market som reduserer nytteverdien til mobiltelefonen og en potensiell tablet betraktelig for min del da jeg ønsker tilgang til TV2 Sumo når jeg er på bussen til og fra jobb.

 

Dette argumentet går jo andre veien også, er nok mange som holder seg til Android som godt kunne tenkt seg både iOS og Windows Phone men som holder seg tilbake på grunn av xx-antall applikasjoner som de har kjøpt på Market. Det er jo et helt naturlig argument, fornuftige folk betaler jo ikke for de samme applikasjonene hundrevis av ganger.

Som flere rapporter har vist selv over ett år siden, så er ikke Android Market så mye mere fragmentert enn det AppStore er at det har noen merkbar betydning.

 

Da er jo tydeligvis kompisene fornøyd, så hvorfor skulle man ikke ta deres ord for det? Dette blir jo bare for dumt, så siden du mener noe er bedre og andre anbefaler noe annet enn deg så skal de ikke ta det for god fiks? Du sitter jo her nå å argumenterer deg blå for hvorfor android telefoner og android os er SÅ MYE BEDRE enn alt annet der ute, så her kan vi jo bare kjøre kontra og si at eneste grunnen til at folk her inne nå mener android er bra er på grunn av at du si det er så bra bla bla bla.

Man skal aldri basere seg etter hva noen andre sier at ting er. En kompis av meg synes brusen Dr. Pepper smaker enormt bra mens jeg nesten spyr bare av tanken på den.

 

Han pappa tror faktisk at Acer og HP laptop'er er bedre i kvalitet og holdbarhet enn det Asus og Samsung laptop'er er. Og tror du jeg tar han på ordet?

 

Sannhet med modifikasjoner, folk flest har en eller annen erfaring med iOS fra før av og derfor er det gjerne lettere å sette seg inn i. Men jeg er helt enig at Android for folk flest slettes ikke vil være noe vanskeligere operativsystem å forholde seg til på noen måte, men igjen så har de en dårligere oppdateringsprosess og mer fragmentert market løsning som kan være forvirrende for enkelte.

Er faktisk sannhet før noe modifikasjoner kommer inn i bildet. En Android mobil er fra du åpner esken mye enklere å ta i bruk fullt ut enn det en det iPhone 4S er. Om du ikke er enig, så vennligst forklar på hvorfor.

 

Jeg hører stadig folk som går både den ene og andre veien, at du hører noe tilsier jo ikke at det er den globale trenden? Alle salgstall og statistikker tilsier jo at iOS er populært som aldri før. Og en kollega på jobb har nå Galaxy S2 og vurder sterkt og hoppe tilbake på iOS igjen med iPhone 5 rett og slett fordi han har sett seg til lei av Android, så han hopper litt frem og tilbake fordi han ikke er såpass trangsynt at han føler at han må elske det ene eller det andre operativsystemet, han liker faktisk begge deler for hva det er verdt.

At iOS er populært kommer ikke kun på grunn av at iPhones er en bra mobil, men fordi det også er på grunn av at mange kjøper en iphone for å liksom være innenfor Apple suppa med å ha produkter kun i fra Apple.

 

Og det at mange folk krysser av på at dem er fornøyd med iPhone og vil fortsette med det i slike undersøkelser er jo ikke bare fordi dem liker iPhones, men fordi dem føler seg tvungen til å gjøre det fordi dem har brukt så mye penger på både AppStore og tilbehør at dem rett og slett er fengslet innenfor Apple.

 

Jeg vet om flere som er akkurat i den situasjonen der og samtidig ville ha prøvd noe annet. Og jeg synes ikke synd på dem heller.

 

Og for meg, så vil jeg aldri gå lei av Android simpelt fordi det finnes nesten uendelig med modifikasjoner / ROM's man kan prøve ut som går mere etter min smak over stock ROM.

 

Er du ikke fornøyd med stock ROM, nei da er det bare å installere en annen ROM som er mye bedre. Og derfor går jeg aldri lei Android. Og dette gjelder også Windows som OS for PC. Jeg går aldri lei det OS'et fordi jeg får det alltid slikt jeg vil ha det via programmer og modifikasjoner.

 

Hvorfor skal vi i det hele tatt gidde å kjøpe produkter og tjenester som koster noe i det hele tatt? Jo fordi det tilbyr noe som du verdsetter og som du ønsker, hvis du av flere årsaker ønsker deg iOS hvorfor skal du da i det hele tatt kjøpe deg en Android telefoner? Og det samme kan du si andre veien. Og ønsker og foretrekker du iOS så vil jo ikke en mobiltelefon med Android på noen måte være en bedre telefon, vil den vell? Jeg kan kjøpe meg verdens kraftigste cluster-server som pisser på den stasjonære maskinen jeg har hjemme, men den leveres med Solaris og jeg kan ikke bruke den til noe som helst fornuftig så da kan jeg vell ikke si at den er noe bedre for meg til tross for helt sinnssvak maskinvare? Det er å sette det litt på spissen, men du tar sikkert poenget.

 

Og i dag hvor maskinvare på telefoner har blitt såpass kraftig, så ytelsen gjerne er langt bedre enn hva folk flest har behov for eller klarer å benytte på noen fornuftig måte så vil jo nettopp forskjell på programvaren være ditto like viktig og godt argument som maskinvaren og spesifikasjonene på telefonen. Så er du ute etter iOS så kjører du iPhone, enkelt og greit.

Grunnen til at folk heller burde kjøpe en Android mobil over en iPhone er fordi med Android, så får man valgmuligheter til å velge den moblen som har de funksjonene man trenger og man får den mobiltelefonen man vil ha i stedet for å kjøpe en telefon med hele pakka til en latterlig høy rans pris.

 

Og nei. Man klarer ikke å utnytte hardwaren i iPhone 4S selv 60% på grunn av begrensningene den har. En Galaxy S II derimot kan kan utnytte til det maksimale på grunn at det er Android og fordi Samsung har vært glupe å støtte masse andre ting som ingen andre mobiler i fra andre merker noen gang vil støtte.

 

Hvorfor vil ikke iOS støtte MKV filer out of the box f.eks?

 

Å ha MKV støtte rett i fra telefonen slik du får den ut av esken er ganske viktig i dag med tanke på hvor mye utbredt MKV er i dag. MKV er en lovlig filtype og burde da også være mulig å bruke på iOS enheter.

 

Men samtidig så er jo utvalget av ekstrautstyr og tilbehør til iPhone langt mer utbredt og større enn til Android.

Men samtidig så låser du deg jo mere og mere til Apple uansett på hvor mye du ikke liker det da jo mere tilbehør du kjøper, som da kan være en VEEEEEEEEELDIG dårlig ide for mange.

 

Sånn det var alt for i dag. Kos dere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...