Gå til innhold

Guide: Trådløs strømming til TV-en


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vil hvertfall påstå at mediacenter og lignende bokser i stua for lengst er en avleggs sak.

Det kommer vel en på du er ute etter siden en HTPC stort sett kan benyttes til alt, mens alle andre dingser har større eller mindre begrensninger.

 

Det er helt sikkert enklere å kjøpe en iPad istedenfor å sette opp en vannavkjølt PC i stua med kona's velsignelse (Jeg måtte pusse opp to soverom for å få lov).

 

Imidlertid kan jeg nå drive litt med Visual Studio eller spille skikkelige spill på TV'en. Sånt er da stas fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Streaming gjennom både AirPlay, DLNA og WiDi er lang fra tapsfritt. Hva er poenget med å kaste tusenvis av kroner på enheter type TV, Blu-ray spiller, forsterkere og kabler når en skal for enhver pris ta livet av kvaliteten.

 

Som en side som (burde) fokusere på den litt mer tekniske bruker, kunne dere muligens ta opp hvordan en kan forbedre bildekvaliteten ved å bruke "strømming".

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor alle artikler må handle om ting som de som leser sidene deres allerede kan.

Lenke til kommentar

http://www.datahjelperne.com/2012/02/mobil-som-fjernkontroll-med-allshare.html

 

Når dere først tester overføring med DLNA. Hvorfor bruker dere en utdatert app på nettbrett?????

 

Appen funker like bra for mobiler med DLNA støtte. Hvorfor er ikke det nevnt?

 

https://market.android.com/details?id=com.sec.android.app.allshare&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zZWMuYW5kcm9pZC5hcHAuYWxsc2hhcmUiXQ..

 

Siste versjon kan hente innhold fra alle enheter som er koblet på det samme nettet med kabel eller trådløst. Alt fra mobiler, kameraer og pc`er.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Muligens fordi den kommer ferdig installert på Samsung-dingser..

 

Jeg brukte iMediaShare lenge før jeg fikk Samsung Note med allshare installert.. iMediaShare finnes også på Market og kan installeres på alt av android-dingser..

 

Litt overrasket over at ikke disse andre er nevnt i artikkelen!

Lenke til kommentar

Muligens fordi den kommer ferdig installert på Samsung-dingser..Jeg brukte iMediaShare lenge før jeg fikk Samsung Note med allshare installert.. iMediaShare finnes også på Market og kan installeres på alt av android-dingser.. Litt overrasket over at ikke disse andre er nevnt i artikkelen!

 

Selv om den er ferdig installert burde de kunne gjøre litt research og finne nyeste app. De er tross alt en it avis.

 

Er imedia share bra?

Lenke til kommentar
Muligens fordi den kommer ferdig installert på Samsung-dingser..Jeg brukte iMediaShare lenge før jeg fikk Samsung Note med allshare installert.. iMediaShare finnes også på Market og kan installeres på alt av android-dingser.. Litt overrasket over at ikke disse andre er nevnt i artikkelen!
Selv om den er ferdig installert burde de kunne gjøre litt research og finne nyeste app. De er tross alt en it avis.Er imedia share bra?

 

Jeg liker imediashare bedre enn allshare på Note'n, hvertfall.. Et stort pluss er at du i imediashare har tilgang på en hel drøss med 'gratiskanaler' på nettet, som du kan STREAME (strømming?!?) på tv..

OG du har youtube der også, allshare er jo (såvidt meg bekjent) begrenset til innhold på enheten du holder i hånda.. Eneste drawback jeg har funnet er at du ikke får logget på din channel på youtube, så subscriptions er utelukket!

Lenke til kommentar

Kjører selv en "media" pc koblet til tv og forsterker.Det er ett problem med dette, og det er at skriften ofte er alt for liten på skjermen når det gjelder windows navigering. Filmer/serier osv går smertefritt.Spørsmålet mitt er: Kan jeg få en Tab til å fungere som en "monitor" eller speil av skjermbildet som vises på tv'en.Altså at alt vises på både tv og tab samtidig, og med mulighet for navigering og skriving med taben istedenfor mus/tastatur (eller fjernkontroll som er alternativ investering).

Prøvd Teamviewer? DEn burde la deg gjøre det du ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker selv Samsung Allshare.

 

Kan bruke en mobiltlf (Galaxy S(1), S2 og Note her i huset) eller TVen til å bla gjennom videoene som ligger på stasjonær PCen.

Når jeg finner hva jeg vil se så kan jeg velge å vise det på Samsung (PS51D8005) TVen eller på en av de andre enhetene som er koblet til Allshare. Viser feilfri 1080p med DTS lyd over gigabit LAN. Har ikke funnet et format som ikke støttes.

Eneste ikke har fått til (ikke at jeg har prøvd så mye) er å bruke softsubs.

 

Allshare kan lastes ned til android (og iphone?) mobiler, men TVen må selvfølgelig være en Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Allshare kan lastes ned til android (og iphone?) mobiler, men TVen må selvfølgelig være en Samsung.

 

Mjaaa.. Min Note klarer å snurre film på en phillips bluray med dlna via allshare-appen.

Men: Jeg får beskjed om at appen ikke er kompatibel med min enhet når jeg prøver å installere den på en Asus Transformer og det samme skjer på en Desire HD.. Så det ser fortsatt ut til at allshare er forbeholdt android-dingser utelukkende fra Samsung..

 

Men du er som sagt ikke låst til Samsung på mottaker-siden!

Lenke til kommentar

Kjører selv en "media" pc koblet til tv og forsterker.Det er ett problem med dette, og det er at skriften ofte er alt for liten på skjermen når det gjelder windows navigering. Filmer/serier osv går smertefritt.Spørsmålet mitt er: Kan jeg få en Tab til å fungere som en "monitor" eller speil av skjermbildet som vises på tv'en.Altså at alt vises på både tv og tab samtidig, og med mulighet for navigering og skriving med taben istedenfor mus/tastatur (eller fjernkontroll som er alternativ investering).

 

Du kan ha fjernstyring med Teamviewer, vnc, windows eksternt skrivebord osv. Men du kan også endre størrelsen på ikoner og skrift uten at det går ut over oppløsningen:

http://www.techtalkz.com/windows-7/516049-how-change-font-size-icon-size-windows-7-a.html

Lenke til kommentar

 

Allshare kan lastes ned til android (og iphone?) mobiler, men TVen må selvfølgelig være en Samsung.

 

Mjaaa.. Min Note klarer å snurre film på en phillips bluray med dlna via allshare-appen.

Men: Jeg får beskjed om at appen ikke er kompatibel med min enhet når jeg prøver å installere den på en Asus Transformer og det samme skjer på en Desire HD.. Så det ser fortsatt ut til at allshare er forbeholdt android-dingser utelukkende fra Samsung..

 

Men du er som sagt ikke låst til Samsung på mottaker-siden!

 

Du har sikkert rett. Har selv bare prøvd Samsung -> Samsung, men har hørt om andre som har brukt mobiler fra andre merker.

 

Kan jo hende andre merker har blitt utelukket gjennom senere oppdatering.

Lenke til kommentar

Når jeg finner hva jeg vil se så kan jeg velge å vise det på Samsung (PS51D8005) TVen eller på en av de andre enhetene som er koblet til Allshare. Viser feilfri 1080p med DTS lyd over gigabit LAN. Har ikke funnet et format som ikke støttes.

Eneste ikke har fått til (ikke at jeg har prøvd så mye) er å bruke softsubs.

Jeg regner da med at du snakker om subtitles som ikke er kodet inn i utgivelsen?

Er bare å laste ned ønsket tekst i .srt formatet (det er hvertfall det jeg har brukt) og kalle den det samme som videofila.

 

Har selv hatt god erfaring med det på en forrige generasjon Samsung tv.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil hvertfall påstå at mediacenter og lignende bokser i stua for lengst er en avleggs sak.

 

Forlengst avleggs faktisk, det gir den beste opplevelsen per i dag, så kan man jo diskutere omd et er verd en høyere pris og mere arbeidssomt oppsett.

 

AtW

Den beste? Og billigere? Kontra hva?

Jeg har ingen bedre opplevelse eller billigere opplevelse på min ganske så gamle Samsung som kjører HDMI rett fra pcen kontra en nyere Samsung i et helt annet rom som kjører via DLNA og nettverket.

Begge tvene kostet like mye i sin tid og det var billigere å ha det via DLNA kontra å kjøpe inn en ny liten boks til å fylle opp unødvendig i stua.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå kan du ikke benytte DLNA som skjerm for PC'en. Dersom du skal spille , bedrive fotoregigering ol. på TV'en er denne fortsatt nødt til å kobles via HDMI.

 

En HTPC har derfor sine fordeler siden den kan benyttes til bortimot alt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...