Gå til innhold

Guide: Trådløs strømming til TV-en


Anbefalte innlegg

Litt mer testing viser at transkodete MKV-filer ikke lar seg spole i, men mp4-filer går greit. Kanskje det bare skyldes transkodingen. Når jeg lar vær å transkode MKV-filer ender jeg ofte opp uten lyd på dem på TV'en, så det er noe greier der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde vel være mulig å velge å transcode alt i en mp4-container? Å endre container er jo en veldig enkel operasjon som krevr lite ressurser, men usikker på om det er enkelt å gjøre "on the fly". Høres ut som TV-en din sliter litt med mkv ja.

Lenke til kommentar

Ja, den støtter flere kontainere og kodeker fra USB-brikke enn den gjør via nett, men det er vel dlna-implementasjonen i TV'en sin feil, at den ikke er veldig tolerant på sånt. Den spiller faktisk video i MKV-kontainer uten å transkode dem, men er det DTS lyd så tar den ikke med lyden. Funker mer stabilt å la den transkode alle MKV. MP4-filer funker bedre så langt uten transkoding, men får vel se etterhvert. Bare testet noen få av dem, finner sikkert noen med en sær kodek for lyd eller bilde etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

DLNA virker som et rot etter min erfaring, alt for mange muligheter/kodeker og for løst definert standard, vanskelig å finne enheter som funker sammen på noe annet enn de dårligste og enkleste encodingene. Prøvde å dele fra WMP på pc-en både direkte til nyere Sony-tv og via PS3, begge hadde så dårlig formatstøtte at de krevde realtime transcoding via Serviio, og også da var resultatet dårlig i forhold til oppløsning og ustabil framerate.

 

Venter i spenning på en Widi 3.0-kompatibel Netgear Push 2 TV PTV3000 som kommer i slutten av måneden, i mens får RPI-en kjørt seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...