Gå til innhold

Heter det støpsel eller stikkontakt?


The Crusher

Hva mener dere bildet er av?  

52 stemmer

  1. 1. Støpsel eller stikkontakt?



Anbefalte innlegg

Fant ingen passende kategori. Flytt den om den er plassert feil.

 

Hei.

 

Noen jeg kjenner diskuterer om dette er et støpsel eller en stikkontakt:

35-190_m.jpg

 

Selv mener jeg dette er et støpsel. Lærerene på elektro mener det samme, samt venner og familie som jeg har spurt mener det er et støpsel. Men disse folka krangler om hva som er rett navn på det.

 

Så nå vil jeg høre hva folka på diskusjon.no har å si. Hva mener dere det er? Støpsel eller en stikkontakt?

Endret av The Crusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte noen flere argumenter idag. Det ene var fra personen som mener det heter stikkontakt:

"Det heter støpsel på fagspråk, men for oss normale folk heter det stikkontakt"

 

Vel, hva mener dere om det?

 

Piss fra ende til annen. Støpselet har sannsynligvis en kode på fagspråket.

 

Dessuten så definerer den aldri så presise Wikipedia.no at stikkontakten sitter på veggen

Lenke til kommentar

Jeg mener selv at dette er et støpsel, og om wikipedia sier at stikkontakten sitter på veggen, så heter jo det som er avbildet i førstepost et støpsel eller plugg om du vil kalle det det.

 

Jeg er ikke med i diskusjonen selv, men har lest argumentene, siden de diskuterer dette på facebook.

 

Et av argumentene jeg leste for at det heter støpsel var:

Clas ohlson kaller det støpsel, og den butikken er for normale folk. Derfor må de skrive på et normalt språk

 

Og motargumentet var:

nei! clas ohlson er for normale folk, men siden de er en butikk så må de skrive på fagspråk, de skriver jo ikke slik folk snakker !! driter i hva fagfolk som jobber med det kaller det! amagaad, du gjør så jeg får helt vondt i magan :( jeg kaller det det jeg vil ! :p

 

Vel, vet nå ikke om det er helt riktig om butikken må skrive på fagspråk eller ikke, men om wikipedia mener at stikkontakten sitter på veggen vil jo si at det heter stikkontakt. Noen tips til hvordan personen som er for at det ehter stikkontakt kan overbevise personen som mener det heter stikkontakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...