Gå til innhold

Test: AMD A6-3500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt offtop:

 

lurte litt om hvilken sammenheng har denne Gpu-en i forhold til hovedkort? Altså, hvordan foregår overføringen til ut-enhet som skjerm? Er det gjennom en innebygd kontakt på hk der alle hk som støtter slike CPU-er har en slik kontakt? litt forvirret!

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

Det stemmer dmdb. Hovedkort med FM1-sokkelen har utgang for skjerm. Ofte DVI + HDMI, men gammel D-SUB/VGA forekommer også.

 

Jeg er usikker på om det finnes FM1 hovedkort uten skjermtilkobling, men det er godt mulig. Det betyr at man MÅ bruke dedikert skjermkort på disse.

 

Med andre ord: Kontroller at hovedkortet har de tilkoblingene du trenger før du kjøper.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det stemmer dmdb. Hovedkort med FM1-sokkelen har utgang for skjerm. Ofte DVI + HDMI, men gammel D-SUB/VGA forekommer også.

 

Jeg er usikker på om det finnes FM1 hovedkort uten skjermtilkobling, men det er godt mulig. Det betyr at man MÅ bruke dedikert skjermkort på disse.

 

Med andre ord: Kontroller at hovedkortet har de tilkoblingene du trenger før du kjøper.

 

 

Ok,

Dette med dedikert skjermkort hørtes litt vanskelig ut.

Betyr det at det dedikerte kortet blir en slags transportkanal for data produsert av den integrerte Gpu-en? Og at kanskje bios finner ut at om det finnes et dedikert kort så skal data sendes ditt...

 

Alt tyder på at et hk uten integrert grafikk-port er et ikke-standard alternativ.

Ser ut at det skal være hdmi/dvi/displayport og kanskje vga på et slikt FM1 hk.

Lenke til kommentar
Ok, Dette med dedikert skjermkort hørtes litt vanskelig ut.

Betyr det at det dedikerte kortet blir en slags transportkanal for data produsert av den integrerte Gpu-en? Og at kanskje bios finner ut at om det finnes et dedikert kort så skal data sendes ditt...

 

Alt tyder på at et hk uten integrert grafikk-port er et ikke-standard alternativ.

Ser ut at det skal være hdmi/dvi/displayport og kanskje vga på et slikt FM1 hk.

Nei, når man bruker dedikert skjermkort så slåes GPUen i prosessoren av. Da bruker man heller det dedikerte skjermkortet.

 

Som sagt, jeg vet ikke om det finnes FM1 hovedkort uten skjermutganger, men ser heller ikke noe tekniske hindre for at det skal finnes.

 

Dette er ikke vanskelig, det er like enkelt som for hovedkort med grafikk integrert i brikkesettet. Enten har hovedkortet skjermutganger og det er frivillig om man vil bruke dedikert skjermkort i stedet for. Eller så har hovedkortet ikke skjermutganger og man MÅ bruke dedikert skjermkort (hvis man vil ha skjerm tilkoblet, det er fult mulig å kjøre vanlige maskiner som server uten skjerm).

 

Poenget er som alltid: velg maskinvaren som passer for deg.

 

Redigert: Det finnes FM1-prosessorer (Fusion) med GPUen slått av: Sempron X2 198, Athlon II X2 221, Athlon II X4 631, Athlon II X4 641, Athlon II X4 651.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå har dere fått klage på dette siden første APU test....

 

Sy sammen en test som er mer for denne....

Jeg vil vite hvorfor jeg skal velge en slik løsning for media.

Den er ikke vurdert for folk som skal kjøre det/de skjermkorta dere bruker når dere tester.

Folk skal heller ikke bruke maskinene til det dere tester....

 

Er det ikke på tide at hw.no snart tar kritikken inn over seg?

Og som en annen nevnte, og det har blitt nevnt i tidligere tester.

Dette er omtrent som om motor eller andre bilblader skulle begynne å sammenligne pickup med sportsbil....

Det er en grunn til at de kjører sammenligninger mellom tilsvarende biler fra forskjellige produsenter og ikke mot helt andre typer biler.....

 

Kjører selv en E350 som media/spotify/web browser på TV maskin, og det fungerer ganske greit, selv om den skulle hatt litt mer futt.

Men så står den ganske anonymt under TVen uten å lage en lyd og ta plass, eller varme opp noe....

Den brukes til det den passer best som.

Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg valgt noe lignende litt kraftigere, mest pga. det nå er tilgjengelig og kunne gitt enda mer morro +1080p ytelse som hadde vært bedre.

Hadde jeg ikke funnet gode tester andre steder kunne jeg endt opp med nvidia ion løsning på tidspunktet jeg kjøpte.

Glad jeg klarte å google frem noen med bedre test metodikker på slike maskiner enn dere har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror dere alle kan ta det med ro i forhold til denne prosessoren; det er nok med stor sansynlighet at den bare havner i budsjettmodellene til HP eller andre systembyggere. Islike systemer vil sikkert brikken gjøre en helt kurant jobb.

 

...Eller i stue-pc'n min, der en A4-3400 gjør en glimrende jobb og tar det den måtte få servert av formater og videofiler på strak arm.

Lenke til kommentar

Fusion blir bare mere og mere spennende jo mere det krympes, FM2 blir bra.

 

kom over noe spennede, virker som om at amd gir fusion allt for mye volt. denne karen sparere 40W ved undervolting

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1668957

 

kan være han var ganske heldig med apu'en. om alle A3850 klarer dette hadde de nok vært ratet 65w.

det er en stund siden jeg har kjøpt noe ny CPU nå. cpu'er jeg har vært spesielt heldig med er er c2d-e6300 som kjørte 3.5ghz uten volt økning. en athlon x2 90nm am2 @2400 som kjørte 3ghz uten volt økning og [email protected]

og det utgjør ca 2 av 10 cpu'er jeg har hatt til 775 og am2/am2+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...