Gå til innhold

? iPhone 5 kommer til sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor drasse på 2 enheter når man bare trenger å drasse med seg en enhet som Galaxy Note?

Hadde man enda fått den ned i den gjennomsnittlige bukselomma.

Jeg har selv testet Galaxy Note i en av mine bukser. Og den buksa jeg hadde på meg da var den buksen med de minste lommene av alle buksene jeg har. Jeg satt meg til og med ned på huk med den i lommen uten noen som helst problem.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

 

Stor skjerm har nesten bare fordeler. Og i iPhone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen. De følger etter de andre, og de andre følger det folk vil ha. Folk vil ha større. 3,5 er for lite...

Jeg kan komme på ca 37 millioner grunner til at det ikke stemmer...Say Apple iPhone 37 million times

http://blogs.computerworld.com/19607/apple_closing_in_android?source=rss_blogs

 

*knis*

 

Joda, koselig at Apple selger iPhones, men dem er ikke større enn Android.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men hvorfor drasse på 2 enheter når man bare trenger å drasse med seg en enhet som Galaxy Note?

Hvorfor drasse med seg en svær Galaxy Note, når en iPhone 4S er så mye hendigere? Hvorfor liker noen sjokoladekake mens andre liker eplekake, og andre igjen liker begge deler? Kanskje fordi folk har forskjellige preferanser eller behov?

 

Jeg tror heller at mine 500 milliarder grunner på at de fleste velger iOS / iPhones fordi den har AppStore og fordi iOS er så lett å sette seg inn i.

 

Dette er grunnen hvorfor salgstallene er som dem er nå. Og ikke fordi skjermstørrelsen er årsaken.

Gratulerer, det tok deg lenge nok, men det er hyggelig at du endelig innser at det ofte finnes sammensatte årsaker til at folk velger det de velger...og det finnes garantert mange flere faktorer som folk veier for og imot når de gjør sine valg. Det er altså totalpakken, der elementene er vektet ut fra egne preferanser og behov, som til slutt avgjør. Men vi vet lite om hvilke faktorer som til slutt var mest avgjørende for at 37 millioner valgte iPhone i siste kvartal, og å komme med gjetninger ut av det blå er rimelig verdiløst. Ser ut til at iPhone 4S er en ganske grei totalpakke da, siden den alene selger omtrent like mye som samtlige smartphones fra Samsung til sammen... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor drasse på 2 enheter når man bare trenger å drasse med seg en enhet som Galaxy Note?

Hvorfor drasse med seg en svær Galaxy Note, når en iPhone 4S er så mye hendigere? Hvorfor liker noen sjokoladekake mens andre liker eplekake, og andre igjen liker begge deler? Kanskje fordi folk har forskjellige preferanser eller behov?

 

Jeg tror heller at mine 500 milliarder grunner på at de fleste velger iOS / iPhones fordi den har AppStore og fordi iOS er så lett å sette seg inn i.

 

Dette er grunnen hvorfor salgstallene er som dem er nå. Og ikke fordi skjermstørrelsen er årsaken.

Gratulerer, det tok deg lenge nok, men det er hyggelig at du endelig innser at det ofte finnes sammensatte årsaker til at folk velger det de velger...og det finnes garantert mange flere faktorer som folk veier for og imot når de gjør sine valg. Det er altså totalpakken, der elementene er vektet ut fra egne preferanser og behov, som til slutt avgjør. Men vi vet lite om hvilke faktorer som til slutt var mest avgjørende for at 37 millioner valgte iPhone i siste kvartal, og å komme med gjetninger ut av det blå er rimelig verdiløst. Ser ut til at iPhone 4S er en ganske grei totalpakke da, siden den alene selger omtrent like mye som samtlige smartphones fra Samsung til sammen... ;)

1. Hvorfor drasse med seg en iPhone 4 / 4S og en tablet når man heller kan ha en enhet som Galaxy Note i stedet som er en hybrid?

 

Eller hvorfor skal man drasse med seg en 9.7 / 10.1 tommers tablet om man allerede har en 11.6 / 13.3 tommers laptop fra før av?

 

Og alle vet at ENORMT mange folk har laptop'er fra før av.

 

Ser for meg at vanlige folk drar med seg en allminnelig telefon, egen MP3 spiller, eget kamera og en egen FM-radio bare fordi et vanlig kamera har bedre kvalitet og fordi den FM-radio'en er bedre enn den som er i telefonen?

 

Hvorfor ikke bare skvise alt inn i en enhet og få et helt ok resultat ut av det som er godt nok.

 

Og med tanke på at mange har laptops, så ser jeg ingen vits i å ha en 9.7 / 10.1 tommers tablet i tillegg. Da kjøper jeg heller en Galaxy Note.

 

2. Men selv om iOS er lett å sette seg inn i så betyr ikke det at Android er noe mere vanskelig å sette seg inn i for den vanlige mannen i gata. Så at iOS er lett å sette seg inn i et ikke en god nok grunn til å gå for iOS.

 

Og dessuten, så har jeg visst i alle år at folk har forskjellige meninger. Men er ikke galt i å forklare sannheten om Android uansett da. Selv om kanskje dere ikke vil innse at Android er like bra i dag, selv om iOS har noen fordeler over Android og hvor Android har noen fordeler over iOS, så er det ingen som kan skjule fakta på at de fleste som kjøper seg en iOS enhet er allerede innenfor religionen Apple eller at dem allerede har flere Apple produkter i fra før av.

 

Alle vet at ting blir enklere om man har en Apple TV, MacBook Air / Pro, iMac eller noe annet som man kan bruke sammen med hverandre. Derfor vil en iPhone passe bedre for mange. Og fordi dem allerede liker Apple produkter når dem har disse tingene.

 

Blir det samme for meg også. Har jo en Samsung LED-TV, smarttelefon og mikrobølgeovn. Og jeg vet meget godt selv at man bare vil kjøpe mere og mere produkter i fra Samsung da. Er jo en grunn til at jeg har gått å tenkt lenge på å selge min MacBook Air for å kjøpe meg en litt større Samsung laptop.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

http://blogs.computerworld.com/19607/apple_closing_in_android?source=rss_blogs

 

*knis*

 

Joda, koselig at Apple selger iPhones, men dem er ikke større enn Android.

Du linker til et blogginnlegg fra en Android-fanboy, skrevet før de siste kvartalstallene var publisert. Tallene er altså mer enn tvilsomme, og nyere tall publisert bl.a gjennom Reuters viser at Apple gjorde det enda bedre enn tidligere forventet: http://www.reuters.com/article/2012/01/25/apple-google-microsoft-idUSL5E8CO4QP20120125

 

For øvrig er jeg enig i noe av det bloggeren uttrykker, nemlig at man ikke skal se seg blind på løsrevne tall fra et tilfeldig, begrenset tidsintervall. Men han gjør jo lite annet enn å grave fram noen andre tilfeldige tall fra forrige kvartal som passer hans verdensbilde bedre, i stedet for å gi oversikt over det store, langsiktige bildet. Altså rimelig poengløst, hele blogginnlegget, hvis poenget var noe annet enn å dra oppmerksomheten bort det faktum at Apple har gjort det rimelig bra i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://blogs.computerworld.com/19607/apple_closing_in_android?source=rss_blogs

 

*knis*

 

Joda, koselig at Apple selger iPhones, men dem er ikke større enn Android.

Du linker til et blogginnlegg fra en Android-fanboy, skrevet før de siste kvartalstallene var publisert. Tallene er altså mer enn tvilsomme, og nyere tall publisert bl.a gjennom Reuters viser at Apple gjorde det enda bedre enn tidligere forventet: http://www.reuters.com/article/2012/01/25/apple-google-microsoft-idUSL5E8CO4QP20120125

 

For øvrig er jeg enig i noe av det bloggeren uttrykker, nemlig at man ikke skal se seg blind på løsrevne tall fra et tilfeldig, begrenset tidsintervall. Men han gjør jo lite annet enn å grave fram noen andre tilfeldige tall fra forrige kvartal som passer hans verdensbilde bedre, i stedet for å gi oversikt over det store, langsiktige bildet. Altså rimelig poengløst, hele blogginnlegget, hvis poenget var noe annet enn å dra oppmerksomheten bort det faktum at Apple har gjort det rimelig bra i det siste.

Har lite med om at det er en Android fanboi eller ikke. Hovepoenget er det han sier i tråden der.

 

Om man har noe vett i seg så vil man jo automatisk se at det er ganske mye sant i det han sier.

 

Så selv om det skulle være i fra en 'Android fanboi' så er det ikke det som betyr noe, det er hva han skriver om som betyr noe.

 

Joda, Apple har gjort det ganske bra med iPhones, men det er ikke poenget i tråden der. Det er marketsharen som er poenget.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Det er altså totalpakken, der elementene er vektet ut fra egne preferanser og behov, som til slutt avgjør. Men vi vet lite om hvilke faktorer som til slutt var mest avgjørende for at 37 millioner valgte iPhone i siste kvartal, og å komme med gjetninger ut av det blå er rimelig verdiløst. Ser ut til at iPhone 4S er en ganske grei totalpakke da, siden den alene selger omtrent like mye som samtlige smartphones fra Samsung til sammen... ;)

 

Vel, en meget viktig grunn til at Apple selger som de gjør, er den merkevarebygging de har gjort, samt den enorme publisitet de får. Det går jo knapt en uke uten at media publiserer en eller annen rykteartikkel om neste iPhone og iPad. Ingen vet et kvekk om disse enhetene ennå. Ingen annen mobilprodusent/tabletprodusent er engang i nærheten av å få så mye gratis PR som Apple. Folk er som sauer. Bjellesauen leder an. Bjellesauen har sagt at iPhone er det hippeste, og hordene følger etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

innenfor religionen Apple

 

Der sluttet denne diskusjonen.

 

De hersens nevrologene altså :wee:

 

http://www.youtube.com/watch?v=h0dUuHo58UE

 

Men det ville jo vært artig om seriøse forskere (om de ikke alt har gjort det) satt seg ned og forsket på påstander om at Apple, Facebook, Google osv er "kultfenomen". Da får man i det minste annet enn antagelser til å bekrefte/avkrefte når slikt forsøkes brukt som hersketeknikk i en diskusjon.

 

Forskning og analyse av oss tech-geeks vil jeg si er velkommen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

Iphone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen.

 

Stor skjerm har store ulemper også. Telefonen blir stor: Tar større plass i lomma, og vanskeligere å nå ikoner rundt på skjermen med en hånd.

 

Hvor har du det fra at "folk vil ha større"?

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar
Alle vet at

Verdens beste argument :thumbup:

 

Bredere og lengre enn dagens iPhone 4? Jaggu godt jeg har bestilt en Iphone 4s, ønsker overhodet ikke noe større mobil. Til det har vi lesebrett. Nå som gode gamle Steve er borte er det tydelig at de i stedet følger etter konkurrentene i stedet for å følge Steve's visjon. Nedover det går.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

 

Stor skjerm har nesten bare fordeler. Og i iPhone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen. De følger etter de andre, og de andre følger det folk vil ha. Folk vil ha større. 3,5 er for lite...

Stor skjerm har store ulemper også. Telefonen blir stor: Tar større plass i lomma, og vanskeligere å nå ikoner rund tpå skjermen med en hånd.

 

Hvor har du det fra at "folk vil ha større"?

Bare sånn at du vet det. Greit at en diger mobil har sine få ulemper, men det å ha for liten skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha større skjerm. Du får mye flere fordeler med stor skjerm over de få ulempene det medfører.

Ikke nødvendigvis. For meg blir for eksempel for stor skjerm mindre brukervennlig å håndtere enn en mindre skjerm.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. For meg blir for eksempel for stor skjerm mindre brukervennlig å håndtere enn en mindre skjerm.

Ja, mobilen blir da litt stor som gjør at du må bruke 2 hender med den. Og det er jo en ulempe det for noen. Men har man for liten skjerm igjen, så blir ulempene at alt på skjermen blir for lite igjen. Da ødelegger man hele poenget med å bruke GPS'en i bilen, surfing blir mye mere knotete. Opplevelsen med å se på filmer eller spille blir ganske på bleik og man må annstrenge øynene sine mere for å lese tekst på en så liten skjerm.

 

Så ulempene hoper seg opp, så ulempene er MYE større enn fordelene med å ha en stor skjerm.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. For meg blir for eksempel for stor skjerm mindre brukervennlig å håndtere enn en mindre skjerm.

Ja, mobilen blir da litt stor som gjør at du må bruke 2 hender med den. Og det er jo en ulempe det for noen. Men har man for liten skjerm igjen, så blir ulempene at alt på skjermen blir for lite igjen. Da ødelegger man hele poenget med å bruke GPS'en i bilen, surfing blir mye mere knotete. Opplevelsen med å se på filmer eller spille blir ganske på bleik og man må annstrenge øynene sine mere for å lese tekst på en så liten skjerm.

 

Så ulempene hoper seg opp, så ulempene er MYE større enn fordelene med å ha en stor skjerm.

Det er ikke noen særlig stor forskjell på det man ser på skjermen hvis den er litt mindre. Kvaliteten på bildet betyr mer da.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen særlig stor forskjell på det man ser på skjermen hvis den er litt mindre. Kvaliteten på bildet betyr mer da.

For det første så er kvaliteten på skjermen bedre på Galaxy Note enn det som er på iPhone 4S. Klart det er stor forskjell på det man ser på en så liten skjerm som 3.5 tommer. Jo mindre en skjerm er, jo nærmere må du holde telefonen til hodet ditt og mere må du annstrenge deg for å kunne lese det som står på skjermen. Her nytter oppløsning lite.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...