Gå til innhold

? iPhone 5 kommer til sommeren


Anbefalte innlegg

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

Iphone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen.

 

Stor skjerm har store ulemper også. Telefonen blir stor: Tar større plass i lomma, og vanskeligere å nå ikoner rund tpå skjermen med en hånd.

 

Hvor har du det fra at "folk vil ha større"?

Det blir fortsatt vanskeligere å nå rundt på ikoner på skjermen med en hånd, selv om selve mobilen beholder størrelsen sin, da skjermen rett og slett er større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bredere og lengre enn dagens iPhone 4? Jaggu godt jeg har bestilt en Iphone 4s, ønsker overhodet ikke noe større mobil. Til det har vi lesebrett. Nå som gode gamle Steve er borte er det tydelig at de i stedet følger etter konkurrentene i stedet for å følge Steve's visjon. Nedover det går.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

 

Stor skjerm har nesten bare fordeler. Og i iPhone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen. De følger etter de andre, og de andre følger det folk vil ha. Folk vil ha større. 3,5 er for lite...

Stor skjerm har store ulemper også. Telefonen blir stor: Tar større plass i lomma, og vanskeligere å nå ikoner rund tpå skjermen med en hånd.

 

Hvor har du det fra at "folk vil ha større"?

Bare sånn at du vet det. Greit at en diger mobil har sine få ulemper, men det å ha for liten skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha større skjerm. Du får mye flere fordeler med stor skjerm over de få ulempene det medfører.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare sånn at du vet det. Greit at en diger mobil har sine få ulemper, men det å ha for liten skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha større skjerm. Du får mye flere fordeler med stor skjerm over ulempene det medfører.

Bare sånn at du vet det. Greit at en mindre mobil har sine få ulemper, men det å ha for stor skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha mindre skjerm. Du får mye flere fordeler med mindre skjerm over ulempene det medfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow en 4 tommer stor iphone,det blir nok A-lista på nyhetene når den kommer(synest det er litt rart at det er kunn nå apple kommer med ny model at det anonseres på dagsrevyen)

 

Det kommer nok av at Apple kun gir ut 1 modell i året kontra alle andre som kontinuerlig slipper nye mobiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare sånn at du vet det. Greit at en diger mobil har sine få ulemper, men det å ha for liten skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha større skjerm. Du får mye flere fordeler med stor skjerm over ulempene det medfører.

Bare sånn at du vet det. Greit at en mindre mobil har sine få ulemper, men det å ha for stor skjerm igjen har jo mye flere ulemper enn fordeler over å ha mindre skjerm. Du får mye flere fordeler med mindre skjerm over ulempene det medfører.

Prøv å vær mere morsom du.

 

Alle vet at en stor skjerm har mange fordeler og at en liten skjerm har 2 fordeler. 1. Lett å få ned i småe barne bukser, 2. Lett for en person med mini-hender å treffe alt som er på skjermen.

 

Og det mest morsomste er jo argumentasjonen for at dere vil bruke telefonen med en hand. Men hva er poenget når dere må bruke 2 hender uansett for å bruke multitouch?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor man kaller den iphone 5 når det blir 6. generasjon iphone...
Så du mener man skal gå fra iPhone 4S ---> iPhone 6?tumblr_lusgdzjcAB1qekwbg.pngMen jeg ser hvor du vil hen. Kanskje Apple kutter nummereringen fra neste iPhone av? :p

 

Er vel bare 4. generasjonen som har vært nummerert...

Lenke til kommentar

Prøv å vær mere morsom du.

 

Alle vet at en stor skjerm har mange fordeler og at en liten skjerm har 2 fordeler. 1. Lett å få ned i småe barne bukser, 2. Lett for en person med mini-hender å treffe alt som er på skjermen.

 

Og det mest morsomste er jo argumentasjonen for at dere vil bruke telefonen med en hand. Men hva er poenget når dere må bruke 2 hender uansett for å bruke multitouch?

Hvor ofte bruker du multitouch? Svært sjeldent jeg har behov for det, eneste jeg kan komme på er hvis jeg skal zoome på et kart.

Lenke til kommentar

Prøv å vær mere morsom du.

 

Alle vet at en stor skjerm har mange fordeler og at en liten skjerm har 2 fordeler. 1. Lett å få ned i småe barne bukser, 2. Lett for en person med mini-hender å treffe alt som er på skjermen.

 

Og det mest morsomste er jo argumentasjonen for at dere vil bruke telefonen med en hand. Men hva er poenget når dere må bruke 2 hender uansett for å bruke multitouch?

Nei, ikke spesielt morsom. Jeg bare prøver å påpeke at din påstand er en PÅSTAND. Og at den mangler statistikk, undersøkelser og kilder i noen slags form. Dermed er min påstand, som er akkurat motsatt, like gyldig som din.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å vær mere morsom du.

 

Alle vet at en stor skjerm har mange fordeler og at en liten skjerm har 2 fordeler. 1. Lett å få ned i småe barne bukser, 2. Lett for en person med mini-hender å treffe alt som er på skjermen.

 

Og det mest morsomste er jo argumentasjonen for at dere vil bruke telefonen med en hand. Men hva er poenget når dere må bruke 2 hender uansett for å bruke multitouch?

Hvor ofte bruker du multitouch? Svært sjeldent jeg har behov for det, eneste jeg kan komme på er hvis jeg skal zoome på et kart.

Her er programmene jeg bruker som jeg får brukt Multitouch på.

 

ADWLauncher EX (Home Launcher)

Angry Birds

Dolphin Browser HD / Internett

Google+

Google Earth

Google Maps

Google Navigation

Earthquake Alert!

Email

Eternal Legacy (RPG Spill)

ezPDF Reader

FriendCaster Pro

Galleri

Gmail

Kameraet (Det standarde kameraet)

LogMeIn

Note Everything

Polaris Office

Prisjakt

SimCity Deluxe

Starfront: Collision HD (StarCraft II lignende spill)

Sygic GPS Navigation

Vignette (Kamera program)

Wallbase (Wallpaper program)

XDA Premium (Program for XDA-Developers sitt forum)

Zedge

 

Jeg har flere programmer lagret som apk filer på telefonen som jeg ikke bruker akkurat nå som også man kan bruke multitouch på.

 

Så for min del så bruker jeg multitouch ganske ofte. Og dermed, så er det det samme om skjermen er 4.3 tommer eller 5.3. Fordi jeg må bruke begge hendene til det meste på telefonene uansett. Selv på en iPhone 4S så måtte jeg ha brukt begge hendene

 

Prøv å vær mere morsom du.

 

Alle vet at en stor skjerm har mange fordeler og at en liten skjerm har 2 fordeler. 1. Lett å få ned i småe barne bukser, 2. Lett for en person med mini-hender å treffe alt som er på skjermen.

 

Og det mest morsomste er jo argumentasjonen for at dere vil bruke telefonen med en hand. Men hva er poenget når dere må bruke 2 hender uansett for å bruke multitouch?

Nei, ikke spesielt morsom. Jeg bare prøver å påpeke at din påstand er en PÅSTAND. Og at den mangler statistikk, undersøkelser og kilder i noen slags form. Dermed er min påstand, som er akkurat motsatt, like gyldig som din.

Du vet at det finnes en veldig bra tråd her på forumet som forklarer meget godt på hva fordelene til en stor skjerm er. Så du trenger ikke å bortforklare deg på noe hvertfall.

 

Håper de holder seg til 3,5". Da slipper enkelte å bli konfrontert med gamle utsagn om skjermstørrelser...

Ja ser for meg at Apple tviholder på 3.5 tommers skjerm mens oppløsningen på skjermene bare øker og øker og øker. Så når vi er kommet så langt at vi har 2560x1440 i oppløsning på skjermene til mobilene, skal Apple fortsatt sitte å sutte på 3.5 tommers skjerm da LOL :!: ?

 

Ser for meg den oppløsningen på 3.5 tommers skjerm.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet at det finnes en veldig bra tråd her på forumet som forklarer meget godt på hva fordelene til en stor skjerm er. Så du trenger ikke å bortforklare deg på noe hvertfall.

Poenget mitt står fremdeles. Den tråden er også full av løse påstander.

Poll'en i tråden sier noe helt annet.

 

Det er ikke bare løse påstander bare fordi du sier det.

Lenke til kommentar

Her er programmene jeg bruker som jeg får brukt Multitouch på.

...

Zedge

Sist jeg sjekka så hadde vi ikke støtte for multitouch. Det er ikke mulig å zoome på wallpapers :)

Stemmer det. De andre programmene funker fint med multitouch da.

 

Og en annen ting jeg tenker på. Med tanke på at iPhone / iOS blir annonsert som gamerens valg når det kommer til smartmobiler, så sier det seg selv at en del folk vil bruke 2 hender ganske mye på iPhone 4S da.

 

Så jeg skjønner ikke helt argumentasjonen på hvorfor noen absolutt må bruke kun en hand når dem bruker iPhone.

Lenke til kommentar

Poll'en i tråden sier noe helt annet.

Pollen slik den står er verdiløs :p

Salgstallene til apple sier noe annet.

 

Det er ikke bare løse påstander bare fordi du sier det.

Og det er ikke sant bare fordi du sier det.

Til det første, hahahaha, dagens.

 

Salgstallene sier lite om hva folk foretrekker av skjermstørrelse. De fleste som kjøper seg en iPhone har som oftest et annet eller flere Apple produkter. Og dermed føler dem at dem ikke kan kjøpe noe annet enn iPhone siden alt blir liksom litt lettere når alle produktene er i fra samme mølja.

 

Og dermed så blir dem på en måte tvungen av seg selv til å kjøpe en iPhone selv om dem kanskje synes at skjermen er litt liten.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse = tits! Noen liker store, andre liker små. Subjektivt.

 

Jeg tror at den største grunnen til at Apple har kjørt på med 3.5" skjerm, er at de vil dekke størst mulig kundegruppe. De legger seg sånn ca. midt i smørøyet (hvis man ser bort i fra ekstreme tilfeller som f. eks. Note). Da vil de få med seg de som vil ha en liten skjerm, og de som vil ha en litt større skjerm. Strengt tatt sier vel salgstallene deres at de også har klart dette.

Personlig synes jeg ikke skjermstørrelsen er så veldig vesentlig, men heller hvor mange piksler man har per tomme. Jeg håper i grunn de fortsetter med 3.5" skjerm, og ikke noe større enn dette. Synes at en mobiltelefon kan være en mobiltelefon, skal man ha noe å ha med seg rundt for å se på film og slikt, kjøp et nettbrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

 

Stor skjerm har nesten bare fordeler. Og i iPhone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen. De følger etter de andre, og de andre følger det folk vil ha. Folk vil ha større. 3,5 er for lite...

Jeg kan komme på ca 37 millioner grunner til at det ikke stemmer...Say Apple iPhone 37 million times

 

For øvrig kan den evinnelige, håpløse gamle diskusjonen om skjermstørrelser tas i tråden du lenker til:

HER!

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse = tits! Noen liker store, andre liker små. Subjektivt.

 

Jeg tror at den største grunnen til at Apple har kjørt på med 3.5" skjerm, er at de vil dekke størst mulig kundegruppe. De legger seg sånn ca. midt i smørøyet (hvis man ser bort i fra ekstreme tilfeller som f. eks. Note). Da vil de få med seg de som vil ha en liten skjerm, og de som vil ha en litt større skjerm. Strengt tatt sier vel salgstallene deres at de også har klart dette.

Personlig synes jeg ikke skjermstørrelsen er så veldig vesentlig, men heller hvor mange piksler man har per tomme. Jeg håper i grunn de fortsetter med 3.5" skjerm, og ikke noe større enn dette. Synes at en mobiltelefon kan være en mobiltelefon, skal man ha noe å ha med seg rundt for å se på film og slikt, kjøp et nettbrett.

Men hvorfor drasse på 2 enheter når man bare trenger å drasse med seg en enhet som Galaxy Note?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1383127

 

Stor skjerm har nesten bare fordeler. Og i iPhone 4S ville du fått plass til en 4"-4,2" tommers skjerm uten å endre størrelsen. De følger etter de andre, og de andre følger det folk vil ha. Folk vil ha større. 3,5 er for lite...

Jeg kan komme på ca 37 millioner grunner til at det ikke stemmer...Say Apple iPhone 37 million times

 

For øvrig kan den evinnelige, håpløse gamle diskusjonen om skjermstørrelser tas i tråden du lenker til:

HER!

Jeg tror heller at mine 500 milliarder grunner på at de fleste velger iOS / iPhones fordi den har AppStore og fordi iOS er så lett å sette seg inn i.

 

Dette er grunnen hvorfor salgstallene er som dem er nå. Og ikke fordi skjermstørrelsen er årsaken.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...