Gå til innhold

Mann skutt 6 ganger av politiet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mord er det ikke. Kaster du deg mot bevæpnet politi med en øks i armene er du dum. Når det er sagt var det kanskje ikke nødvendig å skyte så mange ganger. Men hva vet vi? Ingen av oss var der, og ingen av oss vet hvordan politimennene opplevde hendelsen.

 

De hadde muligheten til å bruke teaser..eller gummikuler...men snuten i usa er ikke som andre snuter.

Lenke til kommentar

De hadde muligheten til å bruke teaser..eller gummikuler...men snuten i usa er ikke som andre snuter.

Hvis du hadde lest artikkelen (og kommentarene her i tråden) hadde du fått med deg at politiet prøvde å «tase» gjerningsmannen, men det hadde ingen effekt.

Selvsagt hadde det ingen effekt når de tazer han i trynet.

 

Det jeg ser er to inkompetente politimenn som bruker ekstremt overdrevet makt for å avvæpne en person. En regelrett henrettelse spør du meg.

 

 

 

Lenke til kommentar

Så denne videoen på nettet, og lurte på om det er bare jeg som synes at dette er mord, rett og slett.

 

NB: KAN INNEHOLDE SCENER SOM IKKE EGNER SEG FOR ALLE, TENK OVER OM DU VIL SE AT EN MANN BLIR SKUTT NED FØR DU GJØR DET.

 

 

 

 

Håper jeg traff rett forum for denne.

Synes denne kommentaren treffer spikeren på hodet: "people wonder why cops be gettin killed"

Lenke til kommentar

Nilist1:

Ehh. hvor enkelt det er å taze noen? på 2-3 meter er det veldig enkelt: pek ca mot brystet og trekk av... Men ideellt burde man vel ha litt mer avstand for å få en grei spredning på pilene.

 

Og det er heller ikke noe vanskelig å skille mellom å treffe noen i brystet, beina eller øya på 2-3 meters avstand... Er du en av de som presterer å bomme på en låvedør rett foran deg Nilist1?

En pistol kan være litt utfordrende for en utrent å treffe godt med på 15-50 meter, men på 2-3 meters avstand kan alle treffe. det er bare å peke og trekke av. Ingen sikting, pusteteknikk eller avtrekkerkontroll behøves.

 

Og presterer man å dumme seg så totalt ut at man skyter tazeren i hetta/annsiktet på første forsøk så har partneren også en tazer han kan bruke. pluss peppersprayen og hunden...

 

Og der editerte plutselig Nilist1 inleggget sitt ja...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

De hadde muligheten til å bruke teaser..eller gummikuler...men snuten i usa er ikke som andre snuter.

Hvis du hadde lest artikkelen (og kommentarene her i tråden) hadde du fått med deg at politiet prøvde å «tase» gjerningsmannen, men det hadde ingen effekt.

 

Ingen effekt? Og det tror du på???? 5000V er det ingen som står i mot..så finn heller fakta enn å sleive tull om å lese tråden er mitt budskap;)..for så du på videoen att det ble prøvd?

Lenke til kommentar

Ingen effekt? Og det tror du på???? 5000V er det ingen som står i mot..så finn heller fakta enn å sleive tull om å lese tråden er mitt budskap;)..for så du på videoen att det ble prøvd?

Police Tasers failed to work a third of the time they were fired, since the weapons' introduction in March last year, figures show.

 

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10739043

Lenke til kommentar

Ingen effekt? Og det tror du på???? 5000V er det ingen som står i mot..så finn heller fakta enn å sleive tull om å lese tråden er mitt budskap;)..for så du på videoen att det ble prøvd?

Jepp, og det står i videoens beskrivelse at politiet prøvde. Om de traff eller ikke kan jeg ikke svare på, men det ble skutt med «taser»-pistol før gjerningsmannen gikk til angrep.

Lenke til kommentar
Et bevegelig (og muligens psykotisk) mål på kort avstand kan være utrolig vanskelig å treffe. Ikke bare fordi man holder på å pisse på seg, men fordi den korte avstanden gjør det *vanskeligere* i tilfelle brå bevegelser.

Ja, målet er vanskeligere å treffe , men ikke "umulig" i mine øyne.

Fotene samlet sett utgjør en relativ stor del av kroppen , avhengig av proporsjoner så antar jeg at det er 40 / 60 (i forhold til overkroppen) og man sitter igjen med omtrent 20% per fot. En person som løper vil selvsagt være vanskelig å treffe uansett hvor man sikter , men i dette tilfellet så var det ikke så veldig mye bevegelse på vedkommende annet enn å svinge litt med jern stanga.

Beina utgjør et mindre og ikke minst et mer bevegelig mål. Husk at overkroppen er stor og lite mobil. Beina, derimot, er to mindre deler som også kan bevege seg raskt.

 

Jeg har full forståelse for at man siktet direkte mot overkroppen , problemet ligger nok mer i situasjonen og hvordan politifolkene håndterte situasjonen , det er mye som jeg rett og slett ønsker skulle vært gjort annerledes og som sagt skullet ønske også at man hadde tilgang på flere ikke dødelige våpen i slike situasjoner.

Ja, de var uoppmerksomme og håndterte situasjonen på en dårlig måte.

 

Selvsagt hadde det ingen effekt når de tazer han i trynet.

Hvorfor skulle ikk det ha noen effekt? Poenget er vel at hele kroppen rammes? Så selv om du treffer f.eks. brystet, så svikter beina.

Lenke til kommentar

Utaler meg kun på grunnlag av det jeg kunne forstå utifra filmen:

 

Fyren nekter å legge fra deg våpenet etter gjentatte oppfordringer fra politiet, etterpå løfter han våpenet i slaghøyde og tar et steg mot betjenten, politiet prøver først taser men den er ueffektiv. De handlet helt riktig. Du gambler ikke livet ditt eller livet til din kollega ved å sikte etter en fot i en situasjon som kan koste deg eller din kollega livet. Om beina utgjør 20 %, 10 % eller 5 % av kroppsarealet er helt uinteressant i mine øyne, står en ovenfor en situasjon der liv kan gå tapt, så bør politi folk kunne prioritere sine egne liv fremfor kriminelles liv.

 

 

Noen her får det jo til å virke som om de henrettet en ubevæpnet person som lå nede eller på andre måter var helt ufarlig. Dette var en tullig som ba om å bli skutt ved måten han oppførte seg på.

Lenke til kommentar

Dette var en tullig som ba om å bli skutt ved måten han oppførte seg på.

De færreste slike handlinger er en bønn om å bli skutt. De er en uheldig reaksjon i en opphetet situasjon. Her har du en ung mann som tydelig er sint for et eller annet og ikke tenker klart (hvorfor skal jeg ikke spekulere i), det må vi kunne gå ut fra når en eller annen bagatell får ham til å hente en metallstang og knuse rutene på en burgersjappe.

 

Så kommer han ut og finner seg omgitt av mennesker som skriker "legg fra deg våpenet" og taser ham. Uten å ha hverken politihøyskolen eller psykologistudiet på vitnemålet ser jeg for meg at han ikke rekker å tenke seg om i den situasjonen.

 

Og slik det utviklet seg så rakk ikke politifolkene det heller. Hvor man skal skyte på en motstander som kommer mot deg med en jernstang er ikke så interessant, hvordan du skal unngå å komme i den situasjonen er det. De visste at han hadde jernstangen, og politimannen burde unngått å stille seg "så lagelig til for hogg". Vitsen med taseren er jo at den skal kunne brukes på avstand, så hvorfor går han så næme?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Dette var en tullig som ba om å bli skutt ved måten han oppførte seg på.

De færreste slike handlinger er en bønn om å bli skutt. De er en uheldig reaksjon i en opphetet situasjon. Her har du en ung mann som tydelig er sint for et eller annet og ikke tenker klart (hvorfor skal jeg ikke spekulere i), det må vi kunne gå ut fra når en eller annen bagatell får ham til å hente en metallstang og knuse rutene på en burgersjappe.

 

Så kommer han ut og finner seg omgitt av mennesker som skriker "legg fra deg våpenet" og taser ham. Uten å ha hverken politihøyskolen eller psykologistudiet på vitnemålet ser jeg for meg at han ikke rekker å tenke seg om i den situasjonen.

 

Og slik det utviklet seg så rakk ikke politifolkene det heller. Hvor man skal skyte på en motstander som kommer mot deg med en jernstang er ikke så interessant, hvordan du skal unngå å komme i den situasjonen er det. De visste at han hadde jernstangen, og politimannen burde unngått å stille seg "så lagelig til for hogg". Vitsen med taseren er jo at den skal kunne brukes på avstand, så hvorfor går han så næme?

 

Geir :)

 

Jeg vet ikke hva som er rekkevidden på en taser. Kan ikke tenke meg at den er så veldig lang. Vitsen er vel å handlinglamme en voldelig og ukontrolert person, men tror en må være relativt nærme, vertfall om en skal ha sansynlighet for å treffe, men godt mulig han kunne vært lengre unna. Det vet jeg ikke.

 

Jeg tror ikke at "en bare er på feil sted til feil tid". Jeg skal heller ikke spekulere i årsaken som bygger opp til situasjonen, men vil tørre å påstå at det er en yttesert unormal situasjon å havne i. Om personen er psykisk syk, ute på stoff eller bare lar personlige problemer gå utover uskyldige tredjeparter (McDonalds) vet jeg heller ikke.

 

De færreste har som bønn å bli skutt ved at de velger dette som en selvmords mulighet, jeg ordla meg kansje litt feil men jeg mente at en har lagt ganske så opp til å bli skutt selv i en sånn situasjon. Med det mener jeg at det er selvforskyldt og at det etter min mening utifra det jeg kunne se av situasjonen på filmen ikke var politiet som gjorde en feil.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...