Gå til innhold

Jenter som spiller


Anbefalte innlegg

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "noob" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ikke misforstå du heller. Jeg har hvertfall aldri sagt at andre sjangre enn FPS ikke kan regnes som "ekte" spill. Det konkurreres i mange sjangre, blant annet RTS, ARTS, Racing, Fighting, MMO/Arenas, Sportsim i tillegg til FPS. Og som OP spurte; om det var noen jenter som spiller andre spill en Sims eller stereotypiske "jentespill". Som f.eks FPS, MMO eller andre sjangre.

Def: ""Hardcore gamers prefer to take significant time and practice on games, and tend to play more involved games that require larger amounts of time to complete or master. Hardcore gamers may take part in video game culture. Competition is another defining characteristic of hardcore gamers, who often compete in organized tournaments, leagues, or ranked play integrated into the game proper. There are many subtypes of hardcore gamers based on the style of game, gameplay preference, hardware platform, and other preferences.""1: Spillet må ha en viss skillcap terskel. Casual spill har som regel veldig lav skillcap eller ikke skillcap i heletatt.2: Konkurranser. Hvis du mener Farmville krever noen form for skill og det finnes ligaer/turneringer i det så skal jeg endre mitt standpunkt mot det.
tend to = bruker vanligviswho often compete = som ofte konkurrererStikkordene her er vanligvis og ofte. Hardcore-spillere bruker tid på å meste ett eller flere spill og kan ofte konkurrere med hverandre for å vise hvor flinke de. Men det er ingen som sier at de gjøre det. De kan like gjerne sitte i timesvis og meste spill bare fordi de synes det er moro. Om du ikke sier casual- og social-spill teller, hva med Guitar Hero og Rock Band? Hva med Just Dance? Hva med Tetris? Disse tar lang tid å mestre og er så absolutt hardcore, men de er samtidig casual nok til å la hvem som helst spille dem. Om noen sitter i timesvis hver dag og spiller FarmVille, er de mindre hardcore enn noen som sitter i timesvis og spiller Battlefield? Så absolutt ikke. At de er hardcore betyr bare at de har stor interesse for spill, og ganske ofte ett enkelt spill. Det har ingenting med hvilken type spill de spiller, hvem som spiller, måten de spiller på og så videre.

 

Legg merke til at jeg skrev "som regel" har casualspill lav skillcap. Det betyr ikke at alle casualspill ikke krever skill og kan regnes som hardcore. Alle rytmespillene du nevner krever skill og kan derfor konkurres i. Farmville krever minimalt med skills og heller mer av lommeboka di så imo skal det holdes utenfor "hardcore" sjangeren. Se på LoL som sikter til casuals og hardcore playerbase. Dette er det penger i og det vet Riot og andre utviklere av blant annet F2P spill. Definer hardcore som du vil, jeg for min del synes det blir for dumt å kalle seg hardcore gamer når man bruker masse tid på socialspill som Farmville. Er en grunn til at det heter "casual social games" eller pay2win games som de også kan kalles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller mest RPG, favoritt Gothic 2. Ellers spiller jeg noe strategi-spill og eventyr-spill og gamle pek og klikk. Liker absolutt ikke sports-spill og er veldig lei av skytespill siden de er nesten kliss like alle sammen. Likte CounterStrike 1.6, Medal of Honor og Unreal Tournament en gang i tiden. Vi jenter er veldig forskjellige akkurat som gutta, så det er bare tøys å si at vi liker kun spill som Sims, Zelda og Den Lengste Reisen osv.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "noob" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ja, en person som flipper frem andrioden for å spille angry birds på toget i ny og ne er en "noob" og "mindre gamer" enn en person som deltar på arrangerte spillturneringer. Og det er latterlig å påstå noe annet.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "noob" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ja, en person som flipper frem andrioden for å spille angry birds på toget i ny og ne er en "noob" og "mindre gamer" enn en person som deltar på arrangerte spillturneringer. Og det er latterlig å påstå noe annet.

 

En "noob" er en nybegynner. En som spiller Call of Duty døgnet rundt kan være noob.

Lenke til kommentar

En "noob" er en nybegynner. En som spiller Call of Duty døgnet rundt kan være noob.

 

Excuse me... what?

 

Denne posten er selve bekreftelsen på at "noob" blir brukt i feil sammenheng. Du sa selv at en noob er en nybegynner, og spiller man CoD døgnet rundt, er man antageligvis ikke det. Du kan fremdeles være dårlig i spillet, men du er ingen noob.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "scrub" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ja, en person som flipper frem andrioden for å spille angry birds på toget i ny og ne er en "scrub" og "mindre gamer" enn en person som deltar på arrangerte spillturneringer. Og det er latterlig å påstå noe annet.

 

En "noob" er en nybegynner. En som spiller Call of Duty døgnet rundt er en 14 år gammel scrub.

 

Sånn da er det fikset.

:!:

Lenke til kommentar
Denne posten er selve bekreftelsen på at "noob" blir brukt i feil sammenheng. Du sa selv at en noob er en nybegynner, og spiller man CoD døgnet rundt, er man antageligvis ikke det. Du kan fremdeles være dårlig i spillet, men du er ingen noob.

 

 

Story of my life. Jeg har spilt i snart 30 år, men er ikke spesielt flink. :!:

Lenke til kommentar

Dere blander uttrykkene her. Noob eller n00b er et skjellsord for en som er forferdelig dårlig i noe, mens uttrykket newb, eller newbie, er en betegnelse på noen som er ny og ikke kan fryktelig mye enda. Ordet newb er uendelig mye mer positivt, da det innebærer at man er villig til å lære og kommer til å bli bedre :)

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "noob" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ja, en person som flipper frem andrioden for å spille angry birds på toget i ny og ne er en "noob" og "mindre gamer" enn en person som deltar på arrangerte spillturneringer. Og det er latterlig å påstå noe annet.

Les posten min igjen. Det du skrev her var noe helt annet enn hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Jenter blir nøyaktig like hekta, men de har en slags forestilling om at man skal være "voksen" og ikke leke etter at man er 14. Lekingen må være forkledd som noe nyttig: trening (Zumba), matlaging (cupcakes), innredning (shoppe nips) for at det skal være greit. Gaming er en sterk drift ingen kan undertrykke, så jenter smugspiller massivt på iPhonene sine når ingen ser der.

 

Det var min teori i alle fall.

 

Zumba er ikke en lek, men en slags form for trening. Samme gjelder baking og matlaging, det er heller ikke noe lek. Når det kommer til dataspill og "leker" generelt så er gutter/mannfolk unnskyldt med at de er "bare en mann" og folk tenker ikke mer på det. Grunnen er fordi mannfolk leker hele livet (blir aldri helt voksen) Skulle en dame i trettiårene (+) sette seg ned og leke hadde hun blitt stemplet som rar... så jeg forstår dem som spiller i smug…

 

Tja, både jeg og min forlovede spiller. Skal riktignok si at det har blitt mindre etter at vi fikk barn, tiden blir vanskligere å sette til sides. Men at man er "rar" om man spiller og er "voksen" - Tror jeg er en feil oppfatning. Forøvrig så tror jeg de "beste" foreldrene er de som aldri vokser helt opp, men som har funnet en balanse mellom det å være leken og å være ansvarsfull. :)

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, jeg forsøker ikke å argumentere for at de som spiller FarmVille er hardcore gamere, jeg var bare nysgjerrig på en definisjon. Det som jeg dog reagerer på, er holdningen jeg skimter hos enkelte her, at f.eks FPS skal være "bedre" enn simulatorspill som f.eks Sims. At det er lov å le av eller anse noen som "noob" eller "mindre gamer" hvis man ikke spiller FPS. Hvis man tenker slik, så mener jeg man bør få litt perspektiv på hva det faktisk er man driver med.

 

Ja, en person som flipper frem andrioden for å spille angry birds på toget i ny og ne er en "noob" og "mindre gamer" enn en person som deltar på arrangerte spillturneringer. Og det er latterlig å påstå noe annet.

Les posten min igjen. Det du skrev her var noe helt annet enn hva jeg snakker om.

Jeg ville kalt de som spiller Farmville, Werdfeud (vet ikke hvordan det skrives), Drawsome, osv. for tilfeldige gamere (eller casual gamers). Det er enkle spill, de mister ofte interessen etter en stund, og de har ikke samme interaktivitet som mange detikerte konsoll og PC-spill. Dette er simple spill som er lette å ta opp og spille, selv om man ikke har spilt dem på en god stund.

 

Ser ut til at definisjonen blir oppfattet svært ulikt fra person til person. Mange vil f.eks kalle Street Fighter et spill for casual gamers, og det kan sikkert hende det er et spill som mange casual gamere enkelt kan plukke opp og button mashe på. Allikevel, i spill som Street Fighter kan man grave veldig typt ned i slossystemet og bruke mye tid på å virkelig mestre spillet. Det er også store spill-miljøer rundt spillet med turneringer og arrangemanger. Dermed vil jeg helt klart kalle Street Fighter for et spill for hardcore gamere.

 

For å gjøre diskusjonen litt mer rotete så har wikipedia listet opp en rekke typer gamere og prøvd å definere dem:

 

1 Types of gamers

1.1 Casual gamer

1.2 Mid-core gamer

1.3 Hardcore gamer

1.4 Pro-gamer

1.5 Newbie

1.6 Retrogamer

1.7 Girl gamer

1.8 Gaymer

http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer

Lenke til kommentar

De som spiller farmville bruker like mye tid om ikke mer på spilling enn det mange "gamere" gjør, man kan spille på skolen, jobb, mobilen osv.

Folk bruker også mye penger på slike spill, så å avskrive dem som spillere er latterlig. Og interaktiviteten er vel større på slike spill da man er avhengig av at andre må hjelpe med varer slik at de kan gå videre i spillet.

Lenke til kommentar

De som spiller farmville bruker like mye tid om ikke mer på spilling enn det mange "gamere" gjør, man kan spille på skolen, jobb, mobilen osv.

Folk bruker også mye penger på slike spill, så å avskrive dem som spillere er latterlig. Og interaktiviteten er vel større på slike spill da man er avhengig av at andre må hjelpe med varer slik at de kan gå videre i spillet.

Så jeg kan tolke det du skriver som at Farmville ikke er rettet mot casual gamers? Casual gamers er vel også gamere, noen som har argumentert imot det?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

En "noob" er en nybegynner. En som spiller Call of Duty døgnet rundt kan være noob.

 

Excuse me... what?

 

Denne posten er selve bekreftelsen på at "noob" blir brukt i feil sammenheng. Du sa selv at en noob er en nybegynner, og spiller man CoD døgnet rundt, er man antageligvis ikke det. Du kan fremdeles være dårlig i spillet, men du er ingen noob.

 

Du kan spille Call of Duty døgnet rundt, men du er like fullt en MMORGP-noob om du aldri har spilt sånne spill.

Lenke til kommentar

En "noob" er en nybegynner. En som spiller Call of Duty døgnet rundt kan være noob.

 

Excuse me... what?

 

Denne posten er selve bekreftelsen på at "noob" blir brukt i feil sammenheng. Du sa selv at en noob er en nybegynner, og spiller man CoD døgnet rundt, er man antageligvis ikke det. Du kan fremdeles være dårlig i spillet, men du er ingen noob.

 

Du kan spille Call of Duty døgnet rundt, men du er like fullt en MMORGP-noob om du aldri har spilt sånne spill.

 

Det var jo... en selvfølge.

paddling_away.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...