Gå til innhold

Sette systemdisk til ny bokstav?


chokke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satte inn ny SSD og den fikk da bokstaven I: og jeg instalerte OS på den, og har nå fjernet det som før var C-disk og ønkser å sette SSD-en til C: siden det er noe problemer med noen programmer, og også av vane.

 

Men når jeg prøver å sette SSD-en til C: får jeg "The parameter is incorrect" enda C: er ubrukt.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg tror ikke det er særlig smart å forandre bokstav på systemdisken siden et operativsystem er installert på den. Da er det fare for at systemet kan få problemer med å fungere skikkelig.

 

Jeg prøver å huske størrelsen på disken under installering, eller du kan koble ut de andre diskene før installering av operativsystemet slik at du får riktig disk. For da har du bare 1 å velge mellom.

 

Du velger avansert under installering for å velge hvilken disk du vil installere på. Her kan du også partisjonere diskene dine.

 

etterpå er det ingen problemer med å forandre banen på de andre diskene etter at operativsystemet er installert.

 

Så du må nok ta en re-installering :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hmm, okei.

Får ta en reinstallering imorra da.

 

Men.

Kan jeg da fjerne den partisjonen som er på 100MB på den mekaniske disken? Har ikke noe operativsystem på den hardisken, men SSD-en ahr ikke noe partisjon på 100MB.

 

ISidne den mekaniske skal bli en ren lagringsdisk, som er nå delt inn i 100MB/350GB/500GB, hvorav partisjonen med 500GB har filer, men jeg nsker å gjøre det itl kun en partisjon, helst uten å miste noe, er det mulig?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Du fjerner partisjonen på 100 MB også siden den automatisk blir laget når du installerer Windows 7.

 

Det gjør du ved å merke partisjonen og trykke Del. Samme gjør du på disk C:. Da får du en stor disk uten partisjoner.

 

Jeg bruker en SSD disk på 120 GB som fungerer som ren systemdisk. På den har Windows laget en liten partisjon på 100 MB som jeg må slette hver gang jeg vil re-installere på nytt.

 

Det hender jeg får feil bokstav på de 2 andre diskene, men det retter jeg opp i systemverktøyet til Windows før jeg begynner å installere

noen programmer på stasjon D:

 

Håper dette hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg mener, er den 100MB partisjonen (se bildet), om den kan fjernes siden den ligger på "feil" disk. For jeg tenker jeg tar ut den mekaniske når jeg installerer for å få alt riktig.

 

Det jeg egentlig lurer på er vel om den 100MB partisjonen brukes til noe som helst nå?

post-40352-0-91362300-1327260791_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...