Gå til innhold

Dagen Internett gikk i svart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det er JÆVLIG mange fæle scripts ute å går, og som skjuler seg i reklamene på nettsidene.

SOPA for nettleseren? Hva får deg til å si det? Jeg sitter i kommandoen og bestemmer hva jeg vil se og hva jeg tillater så sånn sett er det ett verktøy.

Det at sider som er store ikke har sånt er også feil, MySQL.com er ett eksempel på en stor kjent side som hadde en skummel drive by download for ikke så alt for lenge siden.

 

Så NoScript er ett sikkerhetsverktøy.

 

Helt enig. Noscript er helt essentiellt for mitt syn. Det gjør det marginalt mer tungvindt å surfe rundt på nye diser du ikke allerede har definert hva som får lov å kjøre på - men det er uten tvil det beste forsvaret du har mot misbruk og anngrep. Noscript i kombinasjon med litt teknisk kompetanse gjør deg så og si immun mot nesten alle typiske former for anngrep via nettleseren.

 

Hvis det er noen som sammenligner det med sensur så blir det jo for teit heh... da kan man jo like godt si at adblock også er sensur lol (det gjør jo akkurat det samme - filtrerer vekk innhold som DU ikke vil ha i nettsidene du bruker). Adblock er forøvrig også en addon som jeg aldri kunne tenkt meg å surfe uten.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...