Gå til innhold

Anmeldelse: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si spillet falt i smak. God story og det der, men det finns

ikke en eneste bit av kreativitet i spillet. Det er helt identisk til alle

andre MMO's der ute. Samme kjipe lvl/klasse system, 2 faksjoner

mot hverandre. Og et vanvittig bruk av instanser.

 

MMO spill er et spill for fremtiden, det skal vare i 5-10 år.

Grafikken er horribel, ingen frihet. Jeg synes spill som kommer nå

skal være uten klasser og i sandkasse format.

 

Alle planeten kunne vært 10 ganger større og antal shards en tiende del. Vi har lett hardware som kan klare det.

Lenke til kommentar
Siden mars i fjor har jeg spilt Rift som stort sett er det samme som WOW, men har betydelig bedre grafikk, på linje med Skyrim. SWTOR har samme enkle grafikk som WOW, men mindre "eventyraktig". For meg er Rift helt klart det beste mmorpg på markedet nå

 

Spilte RIFT i 3-4 måneder når jeg ikke orket WoW mer. Spillet var gøy i begynnelsen, men uuutrolig kjedelig etter level 20. Ingen spillere i annet enn startsonene, og folk queuet som gale for å prøve å finne folk til å spille med. Jeg gikk hvertfall totalt lei av spillet så fort jeg traff maks level, etter at jeg hadde spilt singleplayer gjennom alle sonene, med utrolig kjedelige quester som ser ut som om de er laget kun for å gi deg XP.

 

Spillet var i bunn og grunn singleplayer under maks level. Å si at grafikken var "som Skyrim" er forøvrig helt ufortjent. Grafikken i Skyrim er laget for PS3, og selv på PC er landskapet preget av digre legoblokker. Men grafikken i Skyrim har et ytterligere problem, nemlig at den ligger i Uncanny Valley, og om et år eller to kommer det til å se helt håpløst utdatert ut.

Lenke til kommentar

UI'et er veldig dårlig, men kampsystemet er noe av det bedre jeg har sett i et MMO. Antageligvis ikke noe for de som er vant til arkadespill som WoW, men man må planlegge litt bedre her.

 

Om eg går med på premisset at WoW er eit arkadespel, korleis er SWTOR noko mindre arkade-aktig? Akkurat som eg spådde før, så er alt av mekanikk i SWTOR ein blåkopi av WoW sine tilsvarande mekanikker. Lik LoTRO har SWTOR også problemet at den kopierte mekanikken kjem dårleg ut samanlikna med den seks år eldre originalen (og jada, eg er klar over at WoW kopierte EQ; skilnaden er WoW gjorde mekanikken betre enn han var i EQ) - umogleg å oversjå alt frå inkonsekvent GCD til katastrofal animasjonssync/feedback.

 

Generelt må du planlegge mindre her enn i WoW før casual-fokuset, sidan alle er ein pet class (med den skilnaden frå WoW at kjæledyra dine har dialogliner og kan forelske seg i deg, creepy nok) og alle klassane får gratis healing- eller tank-abilities.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

UI'et er veldig dårlig, men kampsystemet er noe av det bedre jeg har sett i et MMO. Antageligvis ikke noe for de som er vant til arkadespill som WoW, men man må planlegge litt bedre her.

 

Om eg går med på premisset at WoW er eit arkadespel, korleis er SWTOR noko mindre arkade-aktig? Akkurat som eg spådde før, så er alt av mekanikk i SWTOR ein blåkopi av WoW sine tilsvarande mekanikker. Lik LoTRO har SWTOR også problemet at den kopierte mekanikken kjem dårleg ut samanlikna med den seks år eldre originalen (og jada, eg er klar over at WoW kopierte EQ; skilnaden er WoW gjorde mekanikken betre enn han var i EQ) - umogleg å oversjå alt frå inkonsekvent GCD til katastrofal animasjonssync/feedback.

 

Generelt må du planlegge mindre her enn i WoW før casual-fokuset, sidan alle er ein pet class (med den skilnaden frå WoW at kjæledyra dine har dialogliner og kan forelske seg i deg, creepy nok) og alle klassane får gratis healing- eller tank-abilities.

 

 

Hvordan får du til at i WoW hadde du det vanskeligere? >< alle har like mange gratis healing og tank abilities. nesten hver eneste klasse kan jo repsecces, eller det som værre er; ha dual-spec (wtf?!) for at det skal være enklest mulig.

 

Har du forresten spilt Swtor? For jeg ser du er ganske opptatt med Dark Souls også. Så om du har spilt sw tor såpass mye det trur jeg ikke.

 

Swtor tar mye fra wow og de før ja. litt for mye i visse tilfeller, men det er fortsatt ett bra spill. Dersom du synes WoW er bedre, ja så rett og slett bare stikk og spill det istede ><

Lenke til kommentar
Det er helt identisk til alle andre MMO's der ute.

 

MMORPG*

 

Det er som å si at Battlefield 3 = Quake fordi de fungerer på samme måte, uten å ta hensyn til nyanser.

 

ingen frihet.

 

Du kan levle på minst fire forskjellige måter, inkludert å reise rundt og gjøre nøyaktig hva du vil. Den ikke-lineære opplevelsen tror jeg savnes fordi det ikke finnes en LFG. Men MMORPG'er er ikke spesielt preget av frihet. De er preget av lineæritet. Hovedsakelig fordi de er massive med millioner av spillere.

 

Grafikken er horribel

 

Missforstått tull. Hva er det som er dårlig med grafikken? Se på RIFT, som gikk for realistisk grafikk. De er allerede i Uncanny Valley. Om et år eller to vil spillet se latterlig ut. Du sa selv at MMORPG'er er laget for å vare i mange år.

 

Jeg synes spill som kommer nå skal være uten klasser og i sandkasse format.

 

Klassefritt samfunn... så alle klassene skulle ha begynt som bare en fyr i joggedress på en nøytral planet, og så skal man velge hva man vil? Er det ikke like greit å hoppe over den kjedelige biten? Og hver klasse har allerede for mange abilities.

 

En sandbox MMORPG ville vært en utrolig 'tricky' sak. Særlig fordi SWTOR er preget av klassehistorie. Og millioner av mennesker som skal sandboxe blir også fort alt annet enn... som antagelig er grunnen til at sanbox spill holder seg til ènspiller.

 

Alle planeten kunne vært 10 ganger større og antal shards en tiende del. Vi har lett hardware som kan klare det.

 

Folk klager allerede på at planetene er for store og innholdsløse. Men de er altså laget for å kunne ekspanderes og fylles i fremtiden. Planetene i Star Wars er ikoniske, og noe man vil ønske å komme tilbake til.

Lenke til kommentar
Akkurat som eg spådde før, så er alt av mekanikk i SWTOR ein blåkopi av WoW sine tilsvarande mekanikker. Lik LoTRO har SWTOR også problemet at den kopierte mekanikken kjem dårleg ut samanlikna med den seks år eldre originalen (og jada, eg er klar over at WoW kopierte EQ; skilnaden er WoW gjorde mekanikken betre enn han var i EQ) - umogleg å oversjå alt frå inkonsekvent GCD til katastrofal animasjonssync/feedback.

 

WoW var temmelig bedritent når det ble lansert. Det tok mange patcher og ekspansjonspakker og flere år (3-4?) å få spillmekanikken dit den er i dag.

 

Mens WoW er blitt ren melkeku og glir sakte ned mot å tilbringe sin pensjonsalder i Kina, eksisterer det hvertfall et håp om at SWTOR kan bli arvtageren.

 

For en som har spilt WoW i 7 år er hvertfall SWTOR forfriskende nok til å holde min interesse. Det er en del kødd med selve mekanikken som du nevner, men spillet er faktisk morro nok til at slikt kan oversees, og jeg føler meg temmelig sikker på at dette vil bli fikset i løpet av de første månedene, men EA dyttet altså spillet ut før jul 2011, en god stund før det var klart.

Lenke til kommentar

Hvordan får du til at i WoW hadde du det vanskeligere? >< alle har like mange gratis healing og tank abilities. nesten hver eneste klasse kan jo repsecces, eller det som værre er; ha dual-spec (wtf?!) for at det skal være enklest mulig.

 

Har du forresten spilt Swtor? For jeg ser du er ganske opptatt med Dark Souls også. Så om du har spilt sw tor såpass mye det trur jeg ikke.

 

Swtor tar mye fra wow og de før ja. litt for mye i visse tilfeller, men det er fortsatt ett bra spill. Dersom du synes WoW er bedre, ja så rett og slett bare stikk og spill det istede ><

 

Vanskelegare og vanskelegare. I MMO-ar er levleprosessen ein formalitet der du (litt for) gradvis skal verte kjend med mekanikken til klassen din, sånn at du veit kva du skal gjere når du kjem til endgame. Heilt grunnleggjande har WoW har aldri vore vanskeleg, berre tidkrevande. Det same gjeld SWTOR, som ikkje vert meir "avansert" fordi autoattack er forkledt som ein active ability. Å beskrive WoW som "arkade" er heilt greitt, men samanlikninga fell saman med SWTOR som foreslått motpol. Merk også at eg presiserte "før casual-fokuset" i høve til WoW. Respecs hare vore der heile tida, men å betale 50 gold kvar gong i vanilla var ganske stivt. Dualspec er ein relativt ny greie.

 

Alle klassar i WoW har ikkje gratis healing eller tank-abilities, fordi WoW mellom anna har nokre reine DPS-klassar (!), noko SWTOR ikkje har. Uansett kva for ein advanced class du vel, så har du tilgang til anten eit healing- eller eit tanke-tre, og baseline-abilities får du utan å velje det presise treet undervegs.

 

Sjølv spelte eg ein Trooper (Commando) til level 20, og det var nok for å stadfeste at voiceacting og historie-gimmick ikkje er spanande nok til at eg vil investere eit hundretals nye timar i ei mekanisk uferdig nyutgåve av eit spel eg etter kvart er ganske lei av (noko som kanskje er naturleg, sidan eg spelte det av og på frå 2005 til i fjor).

 

Så, hadde eg framleis hatt lyst til å spele WoWalikes, så hadde SWTOR vore det beste alternativet - det gjer det ikkje mindre flaut når folk prøver å vinkle det som om SWTOR er radikalt annleis enn WoW. :)

 

WoW var temmelig bedritent når det ble lansert. Det tok mange patcher og ekspansjonspakker og flere år (3-4?) å få spillmekanikken dit den er i dag.

 

Det heilt grunnleggjande, som SWTOR har store problem med no? I så fall, nei, ikkje riktig. Det var på plass i WoW allereie under den lukka betaen. Noko som får meg til å tru at desse problema i SWTOR er så fundamentale at dei ikkje utan vidare kan patchast ut, med mindre dei skriv om motoren eller nettkoden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Om eg går med på premisset at WoW er eit arkadespel, korleis er SWTOR noko mindre arkade-aktig? Akkurat som eg spådde før, så er alt av mekanikk i SWTOR ein blåkopi av WoW sine tilsvarande mekanikker. Lik LoTRO har SWTOR også problemet at den kopierte mekanikken kjem dårleg ut samanlikna med den seks år eldre originalen (og jada, eg er klar over at WoW kopierte EQ; skilnaden er WoW gjorde mekanikken betre enn han var i EQ) - umogleg å oversjå alt frå inkonsekvent GCD til katastrofal animasjonssync/feedback.

 

Generelt må du planlegge mindre her enn i WoW før casual-fokuset, sidan alle er ein pet class (med den skilnaden frå WoW at kjæledyra dine har dialogliner og kan forelske seg i deg, creepy nok) og alle klassane får gratis healing- eller tank-abilities.

 

Opprinnelige posten er litt dårlig forklart, men i WoW så kan man stort sett spamme samme rotasjon i det uendelige. Global cooldown er 1,5 sekunder, så du trenger ikke vente på noe som helst, siden de fleste skills bruker den tiden enten i cast time eller channelled. Du har også masse mana til rådighet, så du trenger ikke skifte rotasjon. Ganske hjernedødt i mine øyne. Jeg har bare erfaring fra mage-klassen opp til level 40 i WoW, da. Mulig det har forandret seg siden den gangen, og at andre klasser er morsommere å spille.

 

LOTRO har vel samme global cooldown, men for å ta Loremaster-klassen, som er den klassen jeg har spilt der, har blandt annet en 3 sekunder cooldown på hovedangrepet ditt. Man har også masse mana der, slik at man kan gjøre rotasjoner, men det blir mer variert enn å klikke 2,1,1,1,3,1,1,1,1, som i alle fall jeg gjorde i WoW den lille tiden jeg spilte det før grindingen fikk meg til å bli lei. :p

 

SWTOR har utrolig lite "mana", faktisk bare 100, og når min "beste" damageskill bruker 50 force, så sier det seg selv at jeg ikke bare kan trykke 1,1,1,1,1,1,1,1, men må følge med på hva som proc'er og ta avgjørelser i forbindelse med det. Det er jo ikke rocket science det heller akkurat, men litt mer interessant er det.

 

Med inkonsekvent GCD, så regner jeg med at du tenker på at ikke alle skills er en del av GCD? Det gir jo bare et ekstra taktisk element. Ser også at mange klager på animasjonssyncproblemer, men jeg kan ikke si jeg har lagt noe særlig merke til det selv, selv om alle påstår at Consular bruker lenger tid på å bruke abilities enn Inquisitor. Ingen self heal har jeg heller, og min "ta aggro-skill" er jo som å be om å bli drept. :p

 

SWTOR er forøvrig arkadeaktig det også, misforstå meg rett, som de fleste MMOer, men jeg gjør i alle fall noe litt mer interessant enn å trykke på 1 hele tiden.

 

Edit:

 

Vanskelighetsgraden er forøvrig like latterlig enkel som WoW var for 5-6 år siden, men det sies vel at WoW har blitt enda enklere nå? Ikke like enkel som LOTRO har blitt etter F2P-svineriet, da.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Det er ikkje sånn at alle klassar i WoW har manapools. No har dei forsåvidt lagt til dilldall som Holy Power og Eclipse for einskilde klassar som før berre hadde mana, men class resource-systema for Warrior og Rogue (og nye Hunter) i WoW er modellen for fleirtalet av klassane i SWTOR - noko som ikkje er så rart, for manasystemet er litt keisamt.

 

WoW (Klasse): SWTOR, R/E

 

Rage (Warrior), dels Combo Points (Rogue): Jedi Knight (Focus) / Sith Warrior (Rage)

Focus (Hunter): Trooper (Ammo) / Bounty Hunter (invertert, Heat)

Energy (Rogue): Smuggler / Imperial Agent

Mana (Alle andre), element av Focus (Hunter): Jedi Consular / Sith Inquisitor (meir til felles med Focus om du vel Shadow/Assassin, meir med mana om du vel Sage/Sorcerer)

 

At Bioware har fått med seg at folk generelt synest Mana er uinteressant samanlikna med kjekke system som Rage, og dermed gjorde alle klassane sine "unike", er det minste ein kunne vente når spelet kjem seks år etter. Igjen, eg synest ikkje det gjer SWTOR veldig mykje meir spanande enn WoW - når systemet er så enkelt, så må ting som feedback og sync sitte for at det skal vere toleleg å spele i lengda.

 

For all soloing har du framleis ein meir eller mindre rotasjon som er optimal, eg eg reknar med at du også kjem til å ha det i endgame med mindre du er den healeren med eit snev av dynamikk i systemet.

 

Det mest spanande dei har gjort er at dei fleste systema er basert på tiered regeneration, men det kjem ikkje i spel før mykje seinare, når det er ein reell balansegang mellom maks regen og kva gruppa treng mest der og då.

 

Opprinnelige posten er litt dårlig forklart, men i WoW så kan man stort sett spamme samme rotasjon i det uendelige. Global cooldown er 1,5 sekunder, så du trenger ikke vente på noe som helst, siden de fleste skills bruker den tiden enten i cast time eller channelled.

 

På level 40 er ikkje ting som in-combat regeneration eller maksimal DPS-output ein faktor, du kan - post-WoTLK - i teorien spamme utelukkande Fireball til du er level 80. Det er ikkje representativt for talspelet som kjem til å vere i effekt når du skal inn i endgame. Etter kvart kjem du til å ha ein laust fastsett rotasjon som avheng av spec, som igjen avgjer kva skills som synergerer og har ein god mana/DPS-ratio og dermed nøyaktig kva rotasjonen burde vere (med rom for situasjonsbetinga justering). Akkurat som systemet i SWTOR. Om dette skulle vise seg å ikkje også gjelde SWTOR når røkla eventuelt kjem til endgame, vert eg veldig overraska.

 

Ellers har eg ikkje ein maks-level mage, men eg kan ikkje sjå for meg at du kan vere optimal med berre abilities som er instant eller =< 1.5s cast.

 

GCD er "inkonsekvent" i SWTOR fordi det er heilt klart at den er der, og Bioware har stadfesta at den er tenkt å vere på 1.5s minus ein eller anna prosent derivert frå Alacrity (littegranne som i WoW med haste) - men dei er ikkje i stand til å forklare kvifor det er ein merkbar og målbar forsinking på aktivering i tillegg til GCD. Nokre abilities i SWTOR er unntekne eller har redusert GCD, og det er heilt greitt - men det føreset at det kjem fram av tooltips, som det gjer i WoW - kor det også finst abilities som ikkje er omfatta av GCD, eller har ein redusert ein (strategisk djupne!).

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvis bare to-tre av WoW-klassene er mer interessante enn manapools, så har de jo i det minste beveget seg i en "riktig"(ere) retning. Jeg vet ikke hvordan "Rage"-systemet virker. Noe ala Warden i LOTRO?

 

Som jeg nevnte i posten min, så er det lite nytt å skimte, altfor lite etter min mening. Det var den evindelige grindingen i WoW jeg hatet mest. Random quest item drops er fanden i forkledning. Er ikke noe gøy å drepe 50 villsvin for å få tak i 10 koteletter hele tiden, for så å måtte returnere til samme område og drepe 60 villsvin for å få tak i 10 støttenner. UI og kontrollene i WoW er enestående. Å spille mage var utrolig monotont (hadde ikke vært noe problem å spille til level 40 med bare to knapper, som i en arkadehall), men hvis du sier andre klasser er morsommere, så er jo det bra.

 

På level 40 er ikkje ting som in-combat regeneration eller maksimal DPS-output ein faktor, du kan - post-WoTLK - i teorien spamme utelukkande Fireball til du er level 80. Det er ikkje representativt for talspelet som kjem til å vere i effekt når du skal inn i endgame. Etter kvart kjem du til å ha ein laust fastsett rotasjon som avheng av spec, som igjen avgjer kva skills som synergerer og har ein god mana/DPS-ratio og dermed nøyaktig kva rotasjonen burde vere (med rom for situasjonsbetinga justering). Akkurat som systemet i SWTOR.

 

Ja, det du sier understreker jo poenget mitt, du kan spille som en bajas til level 40 (eller 80, det vet jo ikke jeg.... ) og klare deg helt fint. Det vil ikke funke i SWTOR. At spillet endrer seg etter månedsvis med spilling synes ikke jeg er spesielt bra design. Det betyr absolutt ikke at SWTOR har et spesielt bra system opp til maks level heller, men noe bedre i mine øyne.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Syntes dette var en svært god anmeldelse og vannvittig mye bedre enn den jeg leste i Dagbladet og VG. Dog så stusset jeg litt over karakteren fordi slik jeg forsto anmeldelsen så var det litt kjedelig med space combat, rævva auksjonshus og øhm... mangel på mer nyvinninger? Jeg har bare lest anmeldelsen en gang så jeg kan såklart ha gått glipp av noe, jeg satt bare med følelsen av at det sto så mye positivt at jeg trodde det skulle bli en 9'er. For all del, 8'er er en god karakter og noe jeg føler er riktig, jeg lurer nok bare litt på hva artikkelforfatteren ikke helt likte?

Lenke til kommentar

Det vil ikke funke i SWTOR.

 

Neivel? Kvifor ikkje? Mekanikken i spela er jo den same, vanlege mobs i SWTOR gjer mindre skade og har færre hit points, og ikkje minst har du i SWTOR alltid ein AI-kompis som kan gjere jobben for deg om du skulle gå AFK.

 

Rage-systemet vil seie at du byrjer på null, og så generer meir av ressursen i kamp, gjennom å gjere og ta i mot skade. Typisk har du nokre abilities som ikkje krev rage, men berre genererer det (i SWTOR har du naturleg nok ein ekstra aktivert generatorability, i staden for autoattack, som jo vanlegvis er "gratis"). Så bruker du opp ressursen på angrep som er sterkare eller har meir utility (synergi for DPS eller threat generation for ein tank) enn generatorangrepa, og må tilpasse bruken til genereringa, så du ikkje er tom i ein kritisk augneblink.

 

Og ja, det er ein positiv utvikling at dei har brukt dei meir interessante systema frå WoW i staden for straight up mana.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Enig med Schnaffel.

 

At anmelder bruker ME-serien som referanse for å beskrive Bioware sin dyktighet innen historiefortelling er, lol, historieløst.

 

Historien i spillet som SWTOR er basert på, Knights of the Old Republic(nå regner jeg ikke med KOTOR2 som dessverre var litt skuffende), er til dags dato den beste jeg noensinne har fått gleden av å oppleve.

En scene i denne historien har i flere kåringer blitt utropt til en av topp 10 WTF-moments i spillhistorien på lik linje med Sepiroths plutselige drap på Aerith i FF7.

Det er den eneste gangen jeg gispende har måttet pause et spill for å ta innover meg hva som nettopp hendte.

 

At anmelder ikke nevner KOTOR med et eneste ord i hele anmeldelsen syntes jeg er kritikkverdig.

Jeg mistenker at anmelder ikke har spilt disse spillene.

 

I tillegg blir det feil å sammenlikne The Republic og The Sith Empire i TOR-universet med de vi kjenner fra filmserien.

I tidsperioden SWTOR utspiller seg, er forholdet mellom disse to mye mer nyansert og det finnes onde mennesker på begge sider som gjør det vanskelig å velge hvem som egentlig er "the bad guys" til tider.

Hvem som helst som har gjennomgått Sith-grunntrening på Korriban kan vel si seg enige i at de på et eller annet tidspunkt vurderte om Jedi-ordenen egentlig bare er gjeng med hyklerske renkespillere.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke er noen MMO'er, men jeg hadde håpet at anmelder skulle trekke noen paralleller til spillserien SWTOR er basert på.

Lenke til kommentar

Det vil ikke funke i SWTOR.

 

Neivel? Kvifor ikkje? Mekanikken i spela er jo den same, vanlege mobs i SWTOR gjer mindre skade og har færre hit points, og ikkje minst har du i SWTOR alltid ein AI-kompis som kan gjere jobben for deg om du skulle gå AFK.

 

Tja, jeg dør i alle fall om jeg ikke bruker alt av interupts og crowd control på alt over normale mobs, og passer på "mana"en min. :p (Nei, det er ikke avansert) Mulig det hadde funka bedre med tank-"kompisen", men jeg kunne ikke bare bruke basic-attack og "auto"-attack for å vinne de levelene hvor jeg hadde han med, siden han døde når noen pusta på han. Mulig det har noe med klassen å gjøre, da.

 

I WoW var det vel i bunn og grunn blink og fireball over hele fjøla, med en sau og frostbolt om jeg gadd.

Lenke til kommentar

Ja, det du sier understreker jo poenget mitt, du kan spille som en bajas til level 40 (eller 80, det vet jo ikke jeg.... ) og klare deg helt fint. Det vil ikke funke i SWTOR. At spillet endrer seg etter månedsvis med spilling synes ikke jeg er spesielt bra design. Det betyr absolutt ikke at SWTOR har et spesielt bra system opp til maks level heller, men noe bedre i mine øyne.

Dette er et interessant poeng, fordi WoW var akkurat slik i begynnelsen. Det er i den senere tid at spillerne har fått muligheten til å stort sett komme ut av enhver situasjon under leveling med livet (og mesteparten av manaen) i behold. Det var først når WoW nådde punktet der de fleste ikke lenger spilte på sin første karakter at dette ble forandret. Personlig mener jeg dette var et dårlig valg av Blizzard, men jeg ser absolutt hvorfor de gjorde forandringen.

 

 

Poenget er uansett at man må være litt obs på hva mange års utvikling gjør med et spill når man sammenligner et barn med en pensjonist.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...