Gå til innhold

Overkjørte hele harddisken (med partisjoner) med en Disk-klone


ESS.

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp folkens...

 

Har en laptop med 1 harddisk som var delt i to partisjoner (ca 1 på 175gb-(stasjon C:) og en på 60 gb-(stasjon D:)).

Den største lå windows på, mens den mindste lagret jeg alle dokumentene mine på.

Så skjedde dessverre en missforståelse, jeg trodde det skulle bli tatt en re installering med Windows CD på C: stasjonen, det ble det altså ikke.

I stedet ble det lagt en harddisk-klon over hele den fysiske harddisken disken (ikke kun C: stasjonen). Klonen er identisk med sånn som laptopen var før (inklusive begge partisjoner).

PC har derfor nå to partisjoner av lik størrelse som før uhellet skjedde, men selvfølgelig nå uten alle de dyrebare dokumentene mine. :(

 

Jeg har funnet et program (diskdigger) i hirens boot cd som jeg kjørte (foreløbig har jeg ikke rukket å prøve mer, uhellet skjedde for noen timer siden). Resultatet var masse rart, men jeg fant faktisk 1 dokument som har ligget på PCen før uhellet, så det bør være mulig å hente ut noe mer...

En tenkt hump i veien (tror jeg da) er hvilken partisjon jeg skal søke på med et recovery verktøy...

Jeg har prøvd å unngå å lagre filer på maskinen etter uhellet.

Harddisken har som sagt to partisjoner etter uhellet, tilsvarende før uhellet. Det er kun filene i partisjon D: som jeg trenger.

 

 

All hjelp settes pris på!

 

Mvh: ESS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker nå PartitionGuru programmet og får opp en masse med filer og mapper med rare navn.

Fant faktisk noen kjente gamle dokumenter i alle filnavnene og mappene, men har glemt hvor de lå.

Det er så utrolig mye informasjon at jeg ikke finner fram til det jeg trenger.

I samme slengen: er det noen som vet om et tilsvarende program (som kan gjenopprette partisjoner)??

Dette koster penger for å laste ned filene som er tapt, og jeg vet ikke om den har funnet alle enda...

 

 

Mvh: ESS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...