Gå til innhold

Det Hvite Hus sier nei til SOPA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Obama er en gjøk som ikke har ryggrad til å klare å gjøre noe som helst, ja kanskje han er imot loven men han signerer det meste som kommer på bordet hans så lenge det er snakk om å begrense folks rettigheter.

 

Skal vel sies at han har slitt med både senatet og representantenes hus hvor han ikke har fått gjennomslag for sine saker. Bl. a Obamacare som ble så strippet ned som den ble.

Healthcare er egentlig ikke noe annet enn en gavepakke til legemiddelindustrien og mere utgifter til bedrifter og vanlige folk. Demokratene var for healthcare og de hadde flertall, så hvorfor han klarer å bukke under for den saken skjønner jeg ikke, samme gjelder loven at han kan fengsle folk uten dom uendelig, hva er det for ett demokrate?

 

 

 Hah driter lang ti SOPA for de eneste som rammes er jo pirater. 

Du mener youtube, google og slike sider?

Lenke til kommentar

Vi har tapt dette slaget uansett slik jeg ser det. Selv om SOPA og PIPA og ACTA og DLD og alt det greiene der blir "stoppet" betyr det bare en enkel omskriving og gjennomføring under bordet på senere tidspunkt. Nå har vi f.eks ropt om SOPA i omtrent et år.. har det ikke blitt gjennomført andre relevante lover i mellomtiden? Jeg vet ikke, fokuset på SOPA har vært for høyt. Om SOPA blir stoppet er det bare å vente på neste kampsak, omskrive den til å være et underpunkt av en anti-terror-lov, gi den et komplisert navn og sponse en hurtigprosessering gjennom lovprosessen slik at ingen får tid til å stoppe den.

 

Hvor mange her har f.eks hørt om COICA?

http://en.wikipedia.org/wiki/Combating_Online_Infringement_and_Counterfeits_Act

 

I USA har ICE (Immigration and Customs Enforcement) det siste året brukt regler som den til å ta over hundrevis av domener det siste året uten å gi anklagde mulighet til å forsvare seg.

http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Immigration_and_Customs_Enforcement

 

----

 

Varm opp krypteringsnøklene, sett opp DNS ikke styrt av USA og støtt EFN/EFF.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Rupert Murdoch kan ta seg en bolle. For en dust!

Ehh.. han selger aviser og TV og begge deler ville vel tjene på at internett ble lagt ned i sin helhet. SOPA er laget for at slike som Murdoch kan tjene mer penger, og han ville sånn sett vært en dust om han var mot SOPA.

 

Politikere som går inn for SOPA bør imidlertid undersøkes. De har enten mottatt store summer penger for å mene hva de mener eller har sviktende dømmekraft. Hvorvidt det ene er værre enn det andre skal ikke jeg ta stilling til.

Lenke til kommentar

Det "positive" med SOPA slik eg ser det, er at nesten alle kjem til å trekke seg ut av USA og flytte serverane sine til Europa. Som Nomad89 skriv vil det bli hysterisk, men når dei inser fakta vil dei nok flytte på seg. EU har no sagt at dei er imot SOPA... Dette vil vel igjen føre til at USA møster makt over internett og me kan få eit friare internett der ingen sett og kan lage masse lover om kva ein kan og ikkje kan. Pirate bay er eit godt eksempel: Får ikkje vere i Sverige, flytter dei berre på seg og endrar adressen litt og vips, new wrapping, same stuff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er litt morsomt å lese om de sterke reaksjonene på slike lovforslag, samtidig som det skrytes av at man bruker null og niks på, software, musikk og film, siden man kan bruke f.eks TPB.

Tja, så lenge jeg får tak i det jeg skal ha gratis er jeg fornøyd ;) Hvordan kan være det samme...

 

Jeg er ingen moralist, sosialist eller idealist. Jeg drømmer heller ikke om en bedre verden, beklager!

Lenke til kommentar

Rupert Murdoch er en tulling. Tidligere har han også satt abonnements-ordinger på sine nyhetssider og sutret over at det er så lite penger å tjene på Internett. På tide å innse at man må tenke litt nytt. Mange mer moderne konsepter som mikrotransaksjoner fungerer utmerket. I praksis utrydder det piratvirksomhet fordi brukerne er opptatt av at ting er lett tilgjengelig uten at man må binde seg til "hele pakken".

Lenke til kommentar

Rupert Murdoch kan ta seg en bolle. For en dust!

Ehh.. han selger aviser og TV og begge deler ville vel tjene på at internett ble lagt ned i sin helhet. SOPA er laget for at slike som Murdoch kan tjene mer penger, og han ville sånn sett vært en dust om han var mot SOPA.

Vi vet alle hvor langt denne Murdoch kødden er villig til å gå for å tjene penger. Det er hans eneste mål i livet, tjene mest mulig penger uansett hvor mange lik han må trå over. At han har lyst å komme til livs en av menneskehetens største oppfinnelser, kun for mer makt og penger, vitner om en person som er helt død på innsiden. Håper den kødden dør snart.

 

Ja gud forby å være for menneskerettigheter, rettferdig rettsystem og et åpent samfunn, businessmenn kan vel ikke være for slike ting, eller hva?

 

Rupert-Murdoch-Mr-Burns.jpg

 

 

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

WhOmp!

 

Ser for meg totalt kaos om den loven faktisk blir igjennomført. Både mtp nettsider som plutselig blir stengt men og massedemonstrasjoner i byens gater.

Slik som kaoset i norge da DLD ble innført?

Konklusjon: Myndighetene kan gjøre hva dem vil, ingen vil stå i veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vi vet alle hvor langt denne Murdoch kødden er villig til å gå for å tjene penger. Det er hans eneste mål i livet, tjene mest mulig penger uansett hvor mange lik han må trå over.

Dersom du studerer etikken til de 100 største norske selskapene er disse hverken bedre eller værre enn Murdoch. De som tror noe annet er utvilsomt naive.

Det er derfor samfunnet må ha lover for barnearbeid, arbeidstids bestemmelser, vær-varsom plakat osv. Selskapene (og deres ledere) vil alltid måle suksess i kroner og øre, aldri i etiske prestasjoner.

Det er særs få unntak.

Ja gud forby å være for menneskerettigheter, rettferdig rettsystem og et åpent samfunn, businessmenn kan vel ikke være for slike ting, eller hva?

Etikk er politikeres oppgave, derfor er demokrati styringsform viktig i et kapitalistisk samfunn. Amerikanerne lever farlig slik sett pga dyr lobbyvirksomhet og svært kapitalistiske valgkamper.

 

Forretningledere som etiske portvakter blir bukken og havresekken.

Lenke til kommentar

Vi vet alle hvor langt denne Murdoch kødden er villig til å gå for å tjene penger. Det er hans eneste mål i livet, tjene mest mulig penger uansett hvor mange lik han må trå over.

Dersom du studerer etikken til de 100 største norske selskapene er disse hverken bedre eller værre enn Murdoch. De som tror noe annet er utvilsomt naive.

Det er derfor samfunnet må ha lover for barnearbeid, arbeidstids bestemmelser, vær-varsom plakat osv. Selskapene (og deres ledere) vil alltid måle suksess i kroner og øre, aldri i etiske prestasjoner.

Det er særs få unntak.

Ja gud forby å være for menneskerettigheter, rettferdig rettsystem og et åpent samfunn, businessmenn kan vel ikke være for slike ting, eller hva?

Etikk er politikeres oppgave, derfor er demokrati styringsform viktig i et kapitalistisk samfunn. Amerikanerne lever farlig slik sett pga dyr lobbyvirksomhet og svært kapitalistiske valgkamper.

 

Forretningledere som etiske portvakter blir bukken og havresekken.

Helt enig. Det er derfor jeg er bekymret over fremtiden til USA, så lenge de lar seg påvirke av finansverdenen og nærmest anser dem som "holier than thou", ser jeg for meg en mørk fremtid. Republikanerne tar denne tankegangen til det ekstreme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...