Gå til innhold

Ser etter 27/30" gamer skjerm


Taake89

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter en høyoppløst skjerm (helst 2560x1600 men kan gå med 2560x1440) og lurer på om det i det hele tatt finnes en skjerm i den størrelsen som ikke har massiv lag eller koster 20k.

 

Har sett på LG W3000H-BN og Dell UltraSharp U2711 og lurer på om noen har erfaring med dem eller kunne foreslå en annen skjerm.

 

Er ingen skjermguru, så har ikke kjempepeiling på skjermer.

 

Bruker Asus VK278Q for øyeblikket, men har sett meg ut å kjøpe 2x 7970 så trenger noe å bryne dem på da jeg ikke har plass til eyefinity :p

 

Pris er ikke fastsatt, da det bare evt handler bare om å spare lenge nok. Men over 10k kan jeg garantere at jeg ikke bruker på en skjerm.

 

Edit: Kan nevne at det jeg er bekymret for er div typer lag.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes i praksis to paneler for 27" som har 2560x1440 i oppløsning:

H-IPS som har ganske høy pikselresponstid på typisk 8-10 ms

PLS som har ganske høy pikselresponstid på typisk 6-8 ms

 

På input lag er det mulig å finne skjermer som har relativt lav (under 10 ms) responstid, men pikselresponstiden er relativt treg på begge to. Jeg hadde da heller kjøpt 3x U2312HM og satt dem i portrett. Det er noe større enn en 30", men bare 10cm ekstra i bredden

Lenke til kommentar

Takker for godt svar.

 

Men hvordan blir det best å løse det når jeg skal spille spill som ikke supporter eyefinity?

 

Jeg spiller en grei del Heroes of Newerth, og det supporterer ikke eyefinity. Finner ingen ting på google om det, og jeg er ganske sikker på at det vil regnes som cheating/hacking.

 

Nå tror jeg ikke at jeg er så supersensitiv på lag, men bare at det ikke er utrolig mye.

Skulle gjerne ha testet selv så jeg fikk sett med egne øye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...