Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skal jeg gi 5/3/1 et hederlig forsøk.

 

Begynte i dag med følgende økt som gikk svært bra. Et småkjipt gjensyn med chins, men man har jo bare godt av det! 

 

Knebøy 70%x3(126kg), 80%x3(145kg), 90%x3+(jeg fikk 4 reps på 162kg) - Man tar utgangspunkt i 90% av sin 1RM i beregningene.

Benkpress 75%x5x5(95kg)

Chins 50 reps totalt. Her kjørte jeg 5x10sett

Side bend 2x25reps. Her kjørte jeg første sett med 16kg hantel, andre sett med 12kg.

Tricep pushdown - 3x15-25reps - Her kjørte jeg 20x25x2 og 15x25 på siste sett

 

Programmet er lagt opp med deload hver 4 uke, men det er bare fjas, så jeg kommer til å kjøre max hver 8 uke, kanskje 12. Får se hvordan det føles. Det er lagt opp til 3-4 økter i uken. Kommer til å ha 1-2 eventøkter i tillegg. Trenger ikke nødvendigvis kjøre veldig tungt på eventdagene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

 

Har du lagt opp???   :)

Nei, men gidder ikke logge.

 

Skjønner at det kan virke meningsløst å logge ofte etter noen år med trening når man ikke lengre har progresjon fra dag til dag, uke etter uke... Men det var din treningslogg som ga meg lyst til å starte min egen. Kan du ikke komme med ei oppdatering to-tre ganger i måneden i alle fall?  :)

Lenke til kommentar

 

 

Har du lagt opp???   :)

Nei, men gidder ikke logge.

 

Skjønner at det kan virke meningsløst å logge ofte etter noen år med trening når man ikke lengre har progresjon fra dag til dag, uke etter uke... Men det var din treningslogg som ga meg lyst til å starte min egen. Kan du ikke komme med ei oppdatering to-tre ganger i måneden i alle fall?  :)

 

Folket skal få, om de vil ha :)

 

Første økt etter deload i dag. 

 

Markløft: Lavrep pyramide opp til toppsett på 140x3x3

Knebøy: Lavrep pyramide opp til toppsett på 120x3x3

Benkpress: Lavrep pyramide opp til toppsett på 100x3x3

Mil.press: Lavrep pyramide opp til toppsett på 60x3x3

Plate-loaded row: 15kg per side, 20x3 med 4sek pause

Tricep extentions med tau: 15kg, 15x3

 

Øvelsene blir utført med fokus på teknikk og god kontroll. 

 

Volum: ca 5 tonn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Føler det er på plass med en liten oppdatering.

 

Det siste halvåret med trening har vært så som så, for å si det mildt. En kombinasjon av arbeid i en ny stilling, hvor jeg for øvrig har levert oppsigelse, og andre mer eller mindre dårlige unnskyldninger, har ført til treningskvalitet som ikke holder mål når man skal bli bedre på et allerede nokså høyt nivå.

 

Akkurat nå ser jeg på løsninger. Målene er klare, og jeg er 110% klar over at jeg kan nå dem innen rimelig tid, om forholdene ligger til rette. Jeg vurderer å flytte til en annen by.

 

2016 blir et godt år. Jeg slutter i en jobb som det siste halvåret har vært et energisug, men som har gitt meg erfaringer og resultater som jeg kan ta med meg videre. Har definitivt vokst som person. 2016 blir et godt treningsår. Jeg kommer svært sannsynlig til å droppe Rogalands, men jeg kan ha 10 gode treningsmåneder mot Norges Sterkeste. 

 

Jeg flyttet fra Haugesund til Stavanger, og det har gitt meg mye. Spørsmålet er om jeg skal prøve en annen by, bli, eller flytte tilbake til Haugesund. Alle alternativene er spennende. Jeg har startet firma, og tar også hensyn til det. Hvor er vilkårene for vekst best? 

Jeg er sulten på opplevelser, treningsresultater og nye nettverk. Uansett hva som skjer, blir tiden framover travel og spennende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommer vel helt an på hvilken bransje du skal drive innenfor. Haugesund har sine problemer, men det har jammen meg Stavanger også. Som haugesunder ville jeg selvsagt satset på Haugesund :)

 

Har lurt flere ganger når jeg går forbi, men det er ikke dine dekk som står bak Haraldshallen?

Har flere fremtidige jobber i Haugesund, så det er mye mulig jeg reiser tilbake.

 

Det er mine dekk ja.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Markløft 50x6, 70x3, 120x2, 140x2, 160x2x10

Benk 50x10, 60x6, 80x5 stopp, 90x5x3 stopp

Platerows 20 per side, 45 reps

Facepulls 17kg 20x3

 

Da skal vi tilbake der vi var asap. Åhei!

 

For ha det på det rene. Dette er fortsatt en relativt lett økt!

Endret av Akse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...