Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suverent Akse :)

 

Hvordan planlegger du neste milepæl i Mark? det er vel 250kg neste eller?

Planlegger du å ta den i et satt stevne eller blir det snarere å gyve til en tilfeldig dag hvor du føler deg utenomjordisk-rå?

Jeg kommer ikke til å dra pr på en stund. Har 250-260 inne på en god dag nå, men jeg fokuserer heller på pr-reps. En del fokus på bøy og benk også.

 

Viktigste for meg nå er å få spist nok.

Lenke til kommentar

Ble seint på kvelden før jeg fikk dratt meg bort i dag. Ble en ren markøkt.

 

70x5 -  fra kloss

120x3 - fra kloss

150x3 - fra kloss

170x1 - fra kloss

200x1 - fra kloss

200x1

200x2

210x1

200x3

170x5

170x5

 

God økt, til tross for at jeg var jævlig sliten og trøtt. Av og til må man bare gi en lang faen i å kjenne på kroppen, sette seg ned og dra den stanga opp uten å kjenne for mye på det. Vondt er det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sein sein, benkøkt. 

 

60x10

80x5

100x2

120x1

140x1 pr

125x3

120x5

120x5

100x8

60x12

 

Med litt mer fokus på benkpressen kom en ny pr nokså fort. Farlig nærme 150, det blir bra. Mye jobbing om dagen, men jeg får uansett kjørt inn en del gode økter, som er svært viktig for meg for å holde koken. 

 

Nå setter jeg målet om 150kg innen 4 uker. Det bør gå  :evil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er jeg meget interessert i Akse!

Gleder meg og håper du klarer den.

Lurer på hvordan du følte 120x5?

 

Er du ekstremt god på enere klarer du 150 lett.

Er du som meg vil du slite fælt selv ved 5er på 120.

 

Skulle likt å sett forløpet. Post mer!

120x5 er ganske greit når du akkurat har hatt 15kg mer på stanga. 

 

For å nå 150 innen 4 uker blir det masse masse 2 og 3 reppere på 110-135.

Lenke til kommentar

Svært imponerende løft dette, men har du ikke ganske fæl rygg på det løftet på 230. Slikt fører vell til skader på sikt, må  være forsiktig..

Hvis du ser på resten av løftene hans, så har han ganske så perfekt teknikk.

Ingen har vel helt fin og rett rygg når man drar max. Selv ikke ikke konkurranser.

Lenke til kommentar

Svært imponerende løft dette, men har du ikke ganske fæl rygg på det løftet på 230. Slikt fører vell til skader på sikt, må  være forsiktig..

God kommentar - safe kommentar.

 

Akse har et valg her, og man kan se det i det "deffuse" blikket han har etter å ha nesten failet på en vekt 10kg under 1RM, å slippe vekta eller å sette teknikken på spill ved ikke å faile.

Innbitt som Akse er velger han å fortsette draget - akter ikke å gi seg.

 

Over tid når man bedriver styrketrening på et så høyt nivå bygger man opp en veldig robust kropp som klarer å ta imot påkjenninger som "normale folk" sannsynligvis ender opp hos nærmeste vetrinær om man ikke vet når man skal gi seg.

Derfor ender han ikke opp som skadet etter dette løftet.

 

Man kan naturligvis bli skadet av et slikt løft, tyne grensene maksimalt, men som oftest blir man istedet skadet når man skal vri seg rundt og plukke opp kaffekoppen som står på bordet bak`en.

 

Forøvrig synes jeg det er flott at noen poster close-to-failing-videoer her. Dette er lærerrikt for oss andre.

Andre gjøker i dette forumet poster jo kun rekorder osv kun i håp om å få litt skryt...

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken type benpress er dette? skrå oppover med 4 stenger til skiver minst?

 

Alle jeg prøver er forskjellige, men vet at den gymmet bruker er en slags standard med 53kg plate uten vekter og på den kjører jeg 525kg.

Men det kan jeg ikke sette på en tilfeldig annen maskin vil jeg tru

Lenke til kommentar

Du er jo en svær jævel (Ikke vondt ment) ;), så hvor mye kalorier ligger du på hver dag på bulk?

Evt noen tips til kalorifylte måltider eller mellommåltider? Målet nå er og få på meg et par kg til.

 

Edit:

Vet ikke om dette er riktig tråd å stille spørsmål, med tanke på at det liksom er "din" tråd? :O

Endret av Heinseberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...