Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Deload = godt å høre at du har behov for det :)

 

Hvordan ligger du an ang. konkurransene du nevnte for litt siden? I rute? Når var datoene foresten?

 

Vurderer å hive meg med igjen selv. Ren egoisme som har holdt meg tilbake.

Viktig å lytte til kroppen.

 

NSM ble utsatt til slutten av oktober, så det gir meg litt ekstra tid der. Det er også et klubbstevne i september. Får se om jeg gidder å betale for å bli med der. Har ikke lisens, vet du :wee:

 

Enklere å "vente til man er sterk nok", ja.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket.

Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder.

 

Kanskje jeg skal slenge meg på. :)

 

Spanderer gjerne lisens på deg foresten :xmas:

Lenke til kommentar

Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket.

Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder.

 

Kanskje jeg skal slenge meg på. :)

 

Spanderer gjerne lisens på deg foresten :xmas:

Mark Bell anbefaler og konkurrere 3-4 ganger i året, til og med å hive seg på et og annet stevne bare for å løfte ett eller to løft om man sliter med skader etc. 

 

Sier seg litt selv at man vil slite om man bare konkurrerer en gang i året og forventer å klare alle gym-pr'ene sine. 

Lenke til kommentar

 

Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket.

Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder.

 

Kanskje jeg skal slenge meg på. :)

 

Spanderer gjerne lisens på deg foresten :xmas:

Mark Bell anbefaler og konkurrere 3-4 ganger i året, til og med å hive seg på et og annet stevne bare for å løfte ett eller to løft om man sliter med skader etc. 

 

Sier seg litt selv at man vil slite om man bare konkurrerer en gang i året og forventer å klare alle gym-pr'ene sine. 

 

 

Enig med det første. Fullstendig uenig med det andre.

Men det er naturligvis individuelt det også, som alt annet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok ikke gått inn i en konk med skader, uansett omstendigheter. Vel, en senebetennelse kan man alltids konkurrere med.

Blir jo litt annerledes som strongman (når det ikke er snakk om WSM :p

 

Tror Mark bell mente mer i retning å delta på ett benkpress stevne med ett problematisk kne eller bare dra mark&knebøy med en problematisk skulder osv. 

Lenke til kommentar

God økt på triceps i dag.

 

Benkpress 105x5x5

Skulderpressmaskin ca 4x8

Overhead tricep ext 3x15

Quad ext. rundt 30kg x 15,15,15

Calf ext. 20-reppere

 

Venter fortsatt på at ryggen skal få hentet seg inn igjen, så jeg kan få satt igang på marken igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tyngre økter inn mot NSM nå. Blir en av 20-25 deltagere der, ser det ut som. I år er det på Storefjell på Gol.

 

Kvaliken er

 

120kg Apollons axle for reps på 60 sek

120kg Farmers walk 20m, tid

Dekkvelt(antagelig 400), 6 velt på tid

 

Det er naturligvis sterk konkurranse der, men det er gode øvelser for meg, så det blir uansett spennende å delta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ganske decent økt i dag. Har brukt denne uken til å teste øvelsene vi skal konkurrere i.

 

400 x 6 i dekkvelt går veldig fint, og jeg skal klare godt under 30 sekunder.

120 i apollons går radig, og på en konkurransedag skal 3-4 gå opp.

120x20m i farmers walk går også godt unna, men her er det viktigere å holde roen gjennom øvelsen enn å komme fort fram. Taper ufattelig mye tid hvis man mister balansen og setter ned vektene.

 

Avsluttet økten i dag med litt benk, og en mellomtung rep på 140.

 

Det ligger litt video av trening på min Instagram.

Endret av Akse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

En stund siden siste post nå :)

 

I år deltar jeg i den nye Norges Strongman Cup(NSC). 6 konkurranser i forskjellige deler av landet. De 12 med flest poeng fra konkurransene, blir automatisk invitert til Norges Sterkeste Mann.

 

Jeg ligger godt an nå, og er sterkere enn før. Det går i en del mengdetrening i markløften, mye tung pressing over hodet, og generelt arbeid for å holde kroppen i gang. Det blir spissing inn mot konkurranse når vi får vite øvelsene. 

 

150 i benkpress er tatt. Og veien mot 300 i markløft fortsetter selvsagt. Jeg har absolutt troen på at det kan gå opp i år!

 

https://www.instagram.com/p/BRB7Ow0BgDt/

 

https://www.instagram.com/p/BPnvPXZATt_/

 

https://www.instagram.com/p/BPs8EEkhJo9/

 

https://www.instagram.com/p/BPS2lugAk95/

Endret av Akse
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...