Gå til innhold

– Ingen PlayStation 4 på E3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Lurer på hva neste gen xbox får, det er idiotisk å satse på noe annet en blu-ray, og verdens befolkning har ikke kapasitet for å laste ned spill på 50-100 gb enda i forhold til nettlagring..

Jeg tror MS lett klarer seg uten mulighet til å spille blurayfilmer. For mer lagringsplass enn en standard DVD, kan de bruke plateteknologi basert på HD-DVD uten å måtte betale royalties til Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skulle det ha vært, kai? Jeg kan ikke tenke meg et firma som er stort nok til å kunne spytte inn nok penger til å være konkurransedyktige, og samtidig er interessert i å ekspandere inn i spill/elektronikkmarkedet.

 

Samsung og Apple bør i alle fall ha midlene. Kanskje også Google kan blande seg inn..?

 

Andre kandidater kan kanskje være Dell(avdeling Alienware) og ASUS(avdeling Republic of Gamers) som viser stor interesse for spill. Men kanskje mangler litt på det økonomiske her.

 

Razer har på sin side begynt å lansere konsepttegninger av bærbare konsoller, og kan kanskje finne på å ta det ytterligere et steg med tiden.

 

Ellers blir jeg ikke veldig overrasket om EA finner på å lansere en konsoll etterhvert. Begynner å bli ganske mange store ekslusive serier under dette selskapet.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Lurer på hva neste gen xbox får, det er idiotisk å satse på noe annet en blu-ray, og verdens befolkning har ikke kapasitet for å laste ned spill på 50-100 gb enda i forhold til nettlagring..

Jeg tror MS lett klarer seg uten mulighet til å spille blurayfilmer. For mer lagringsplass enn en standard DVD, kan de bruke plateteknologi basert på HD-DVD uten å måtte betale royalties til Sony.

 

De vil nok klare seg bra, men PS4 vil nok ha en fordel med blu-ray. Blu-ray salget er særdeles voksende, og det hjelper ikke at man får en blu-ray spiller til 500 kr, folk vil ha alt i en boks, PS3 var langt mer enn bare en spillmaskin, nettopp derfor den solgte så mye også.

 

PS3 har solgt godt i et historisk perspektiv, men Sony har gått fra å være totalt dominerende, til å være bare av tre. De hadde en masse fans som kjøpte konsollen deres fremfor 360 fordi man forventet at det neste Final Fantasy, neste Metal Gear, neste GTA osv kom til å komme til PS3, og fordi man regnet med at PS3 - som PS1 og PS2 - kom til å eie markedet etterhvert. Det har ikke skjedd, og derfor vil Microsoft ha det mye lettere med å tiltrekke seg nye kunder inn mot neste generasjon. Jeg har selv flere venner som ventet på PS3 og som endte opp skuffet da de så at boksen til halve prisen faktisk fikk akkurat de samme spillene. Sony har ikke solgt dårlig, men de har mistet noen viktige fordeler. Kombinert med en svært dårlig økonomi i selskapet som helhet, så er det gode grunner til å skrive det som -kai- skrev.

 

Enig at PS3 har mistet sin "førsteplass". Men det betyr ikke at det nødvendigvis trenger å gå nedover for dem heller. Jeg har forsatt mange venner som velger PS3 over 360, og det med flere grunner enn å bare være "fanboy".

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tror det blir kritisk for Sony om Microsoft for et tilsvarende forsprang neste generasjon.

 

Sony "overlevde" denne gangen da de var den suverende eneren i bransjen med supersuksessen PS2. De opplevde imidlertid at mange flere enn nødvendig gikk over til Microsoft, noe som førte til at de to konkurrentene nå må regnes som likeverdige.

 

Om Microsoft kommer med en ny konsoll nå, tror jeg alle vil kjøpe denne. Sony må da virkelig slå til med mange fantastiske ekslusiviteter for vinne andeler tilbake.

 

Egentlig merkelig at ingen griper sjansen og lanserer en ny superkonsoll asap. Tror aldri markedet har skreket høyere etter en ny generasjon. Teknologien vi finner i PC'er gir utrolige muligheter, men konsollenes antikke teknologi holder utviklerne i tvangstrøyer.

 

Vinne andeler tilbake? Jeg synes dere snakker som om PS3 har solgt dårlig, den har solgt 20 % mindre enn Xbox 360, men hei, vi snakker forsatt om nesten 53 millioner enheter..

PS3 fikk nok en del kunder pga blu-ray spilleren også.

 

Lurer på hva neste gen xbox får, det er idiotisk å satse på noe annet en blu-ray, og verdens befolkning har ikke kapasitet for å laste ned spill på 50-100 gb enda i forhold til nettlagring..

 

PS3 har gjort det bra, men Sony er ikke lenger suveren ener - som da PS2 herjet. Mange trodde PS3 ville bli det samme eventyret og satset på denne.

 

Vil påstå at Microsoft og Sony er omtrent like populære og gode nå. Tror derfor spillere flest ikke ser noen grunn til å vente på utgiveren som kommer sist inn i neste generasjon denne gangen.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

 

Enig at PS3 har mistet sin "førsteplass". Men det betyr ikke at det nødvendigvis trenger å gå nedover for dem heller. Jeg har forsatt mange venner som velger PS3 over 360, og det med flere grunner enn å bare være "fanboy".

 

Ikke nødvendigvis åpenbart, alt er avhengig av hva Sony gjør med PS4. Men jeg ser ikke helt hva de skal gjøre for å snu det nå som de har mistet den mindsharen de hadde etter PS2. Det er klart, de har noen brukbare eksklusiver, og kanskje de klarer å få noe annet lurt pakket inn i systemet deres, men om Microsoft kommer et år før på markedet - som vel var et slags premiss for mye av det jeg skrev - så tror jeg ikke mange andre enn Sony-fanboys vil se på disse ekstra tingene som verdt ventetiden - spesielt hvis prisen viser seg å være høyere slik den var denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Blir bra når de nye konsollene kommer, men er ikke noe hastverk for min del. Gode spill er det viktigste :)

 

enig. men gode spill krever god grafikk. og med mindre det ikke kommer nye konsoller så vil ikke grafikken bli noe særlig bedre. grafikken er jo ikke noe særlig imponerende for tiden desverre :/

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at spill blir bedre med god grafikk, men jeg er uenig i at gode spill "krever" god grafikk. Men selvsagt, alt avhenger jo av hvordan man definerer "god grafikk".

Det kommer vel an på, for meg er god grafikk absolutt nødvendig på linje med godt gameplay, og noen ganger hender det at jeg spiller kun for grafikken og gameplayet blir mindre viktig, for eksempel Prince of Persia 2008.

Lenke til kommentar

Vil ikke det si at du aldri kan ha et favorittspill? Kvaliteten på spillene dine degraderes jo hele tiden. Før eller siden må jo grafikken til de nyeste spillene bli så bra at de blir bedre enn samtlige tidligere spill du har likt, selv om det kanskje er et hestespill for 12åringer.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Vil ikke det si at du aldri kan ha et favorittspill? Kvaliteten på spillene dine degraderes jo hele tiden. Før eller siden må jo grafikken til de nyeste spillene bli så bra at de blir bedre enn samtlige tidligere spill du har likt, selv om det kanskje er et hestespill for 12åringer.

Som jeg allerede har nevnt synes jeg Super Mario Bros 3 har nydelig grafikk. Det er også mitt favorittspill gjennom tidene.

 

Den tekniske siden av grafikken er ikke nødvendigvis så viktig. Det som teller er at den er behagelig for øynene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...